שאלה על לימוד נגינה כל פסנתר
שלום,
סליחה על שבלונה, בטח נשאל פה כבר כמה פעמים...
רקע: אשמח לשמוע את דעתכם. ילד בן 7 שביקש ללמוד לנגן על פסנתר ולומד פעמיים בשבוע כשנה בקונסרבטוריון, פעמיים בשבוע 30 דק'. מאוד נהנה, מתקדם יפה ומנגן ברסיטלים של הקונסרבטוריון (קטעים קצרים של 3-5 דקות מנגינה). הוא מתרגל בבית כ-30 דקות בממוצע ביום, אבל מתמיד כל יום ונהנה מאוד מנגינה על פסנתר (הוא אוהב להשתובב גם עם חלילית) ונהנה מאוד ממוסיקה, ריקוד ושירה באופן כללי. אנו לא בדיוק משפחה מוסיקלית טיפוסית ואין לי ידע רב על הנושא.
שאלה: אני מתלבטת על מה לשים לב בשיעורי פסנתר ועל מסגרת לימוד מתאימה בשבילו.
אני אוהבת את המורה בקונסרבטוריון, אבל נראה לי שהיא "רכה" מדי איתו, לא מתעקשת על חלק מהפרטים (שלי נראים חשובים, אבל אולי אני באמת לא מבינה) ואני גם לא יודעת להעריך עד כמה המורה מקצועית. נכון שבשלב כל כך מוקדם זה אולי פחות חשוב, מצד שני אולי זה כן חשוב. מפריע לי גם שאחרי שהוא למד 2-3 יצירות לרסיטל הקרוב הוא מעדיף לנגן רק אותן ולא חוזר על היצירות שלמד קודם ואז שוכח אותן.
בינתיים, כנראה נמשיך במסגרת הזו עוד שנה והפעם נרשם גם לשיעורי תיאורייה בקונסרבוטוריון הזה (השנה אמרו לנו שמוקדם מדי בשבילו). הוא קורא תווים, אבל מעדיף לנגן מזיכרון. בכלל יש לו זיכרון יוצא מהכלל ואני צריכה לשכנע אותו להסתכל בתווים.
הוא מאוד נהנה במתכונת הקיימת, אבל הייתי רוצה לפתוח לו יותר תיאבון מוסיקלי, ואיכשהו להביא אותו לזמן תרגול ארוך יותר שיעשה לבד ופחות יזדקק לתיווך, כי אני חושבת שהוא מסוגל להרבה יותר. המורה אמרה שהוא כישרוני (בטח אומרים לכל ההורים
ואם נרצה הוא יוכל להגיע לרמה מקצועית.
בנוסף, הייתי רוצה לפתח אצלו את הצד היצירתי, לגרום לו ליזום קצת להמציא ולאלתר לבד מנגינות כי נראה לי שהוא יהנה מזה. המטרה שלי בסוף היא לחשוף אותו כמה שיותר לאפשרויות ולתת לו לבחור את הדרך שלו.
מה דעתכם? אני מגזימה? אולי עדיף להחליף קונסרבטוריון כי זה יחסית קונסרבטוריון צעיר. מצד שני זה קרוב והוא בטח נקשר אליה.
תודה לכל העונים. אפשר גם במסר.
אימא על קוצים
)
שלום,
סליחה על שבלונה, בטח נשאל פה כבר כמה פעמים...
רקע: אשמח לשמוע את דעתכם. ילד בן 7 שביקש ללמוד לנגן על פסנתר ולומד פעמיים בשבוע כשנה בקונסרבטוריון, פעמיים בשבוע 30 דק'. מאוד נהנה, מתקדם יפה ומנגן ברסיטלים של הקונסרבטוריון (קטעים קצרים של 3-5 דקות מנגינה). הוא מתרגל בבית כ-30 דקות בממוצע ביום, אבל מתמיד כל יום ונהנה מאוד מנגינה על פסנתר (הוא אוהב להשתובב גם עם חלילית) ונהנה מאוד ממוסיקה, ריקוד ושירה באופן כללי. אנו לא בדיוק משפחה מוסיקלית טיפוסית ואין לי ידע רב על הנושא.
שאלה: אני מתלבטת על מה לשים לב בשיעורי פסנתר ועל מסגרת לימוד מתאימה בשבילו.
אני אוהבת את המורה בקונסרבטוריון, אבל נראה לי שהיא "רכה" מדי איתו, לא מתעקשת על חלק מהפרטים (שלי נראים חשובים, אבל אולי אני באמת לא מבינה) ואני גם לא יודעת להעריך עד כמה המורה מקצועית. נכון שבשלב כל כך מוקדם זה אולי פחות חשוב, מצד שני אולי זה כן חשוב. מפריע לי גם שאחרי שהוא למד 2-3 יצירות לרסיטל הקרוב הוא מעדיף לנגן רק אותן ולא חוזר על היצירות שלמד קודם ואז שוכח אותן.
בינתיים, כנראה נמשיך במסגרת הזו עוד שנה והפעם נרשם גם לשיעורי תיאורייה בקונסרבוטוריון הזה (השנה אמרו לנו שמוקדם מדי בשבילו). הוא קורא תווים, אבל מעדיף לנגן מזיכרון. בכלל יש לו זיכרון יוצא מהכלל ואני צריכה לשכנע אותו להסתכל בתווים.
הוא מאוד נהנה במתכונת הקיימת, אבל הייתי רוצה לפתוח לו יותר תיאבון מוסיקלי, ואיכשהו להביא אותו לזמן תרגול ארוך יותר שיעשה לבד ופחות יזדקק לתיווך, כי אני חושבת שהוא מסוגל להרבה יותר. המורה אמרה שהוא כישרוני (בטח אומרים לכל ההורים
בנוסף, הייתי רוצה לפתח אצלו את הצד היצירתי, לגרום לו ליזום קצת להמציא ולאלתר לבד מנגינות כי נראה לי שהוא יהנה מזה. המטרה שלי בסוף היא לחשוף אותו כמה שיותר לאפשרויות ולתת לו לבחור את הדרך שלו.
מה דעתכם? אני מגזימה? אולי עדיף להחליף קונסרבטוריון כי זה יחסית קונסרבטוריון צעיר. מצד שני זה קרוב והוא בטח נקשר אליה.
תודה לכל העונים. אפשר גם במסר.
אימא על קוצים