שאלה על לימוד נגינה כל פסנתר

  • פותח הנושא birty
  • פורסם בתאריך

birty

New member
שאלה על לימוד נגינה כל פסנתר

שלום,
סליחה על שבלונה, בטח נשאל פה כבר כמה פעמים...

רקע: אשמח לשמוע את דעתכם. ילד בן 7 שביקש ללמוד לנגן על פסנתר ולומד פעמיים בשבוע כשנה בקונסרבטוריון, פעמיים בשבוע 30 דק'. מאוד נהנה, מתקדם יפה ומנגן ברסיטלים של הקונסרבטוריון (קטעים קצרים של 3-5 דקות מנגינה). הוא מתרגל בבית כ-30 דקות בממוצע ביום, אבל מתמיד כל יום ונהנה מאוד מנגינה על פסנתר (הוא אוהב להשתובב גם עם חלילית) ונהנה מאוד ממוסיקה, ריקוד ושירה באופן כללי. אנו לא בדיוק משפחה מוסיקלית טיפוסית ואין לי ידע רב על הנושא.

שאלה: אני מתלבטת על מה לשים לב בשיעורי פסנתר ועל מסגרת לימוד מתאימה בשבילו.
אני אוהבת את המורה בקונסרבטוריון, אבל נראה לי שהיא "רכה" מדי איתו, לא מתעקשת על חלק מהפרטים (שלי נראים חשובים, אבל אולי אני באמת לא מבינה) ואני גם לא יודעת להעריך עד כמה המורה מקצועית. נכון שבשלב כל כך מוקדם זה אולי פחות חשוב, מצד שני אולי זה כן חשוב. מפריע לי גם שאחרי שהוא למד 2-3 יצירות לרסיטל הקרוב הוא מעדיף לנגן רק אותן ולא חוזר על היצירות שלמד קודם ואז שוכח אותן.

בינתיים, כנראה נמשיך במסגרת הזו עוד שנה והפעם נרשם גם לשיעורי תיאורייה בקונסרבוטוריון הזה (השנה אמרו לנו שמוקדם מדי בשבילו). הוא קורא תווים, אבל מעדיף לנגן מזיכרון. בכלל יש לו זיכרון יוצא מהכלל ואני צריכה לשכנע אותו להסתכל בתווים.

הוא מאוד נהנה במתכונת הקיימת, אבל הייתי רוצה לפתוח לו יותר תיאבון מוסיקלי, ואיכשהו להביא אותו לזמן תרגול ארוך יותר שיעשה לבד ופחות יזדקק לתיווך, כי אני חושבת שהוא מסוגל להרבה יותר. המורה אמרה שהוא כישרוני (בטח אומרים לכל ההורים :) ואם נרצה הוא יוכל להגיע לרמה מקצועית.
בנוסף, הייתי רוצה לפתח אצלו את הצד היצירתי, לגרום לו ליזום קצת להמציא ולאלתר לבד מנגינות כי נראה לי שהוא יהנה מזה. המטרה שלי בסוף היא לחשוף אותו כמה שיותר לאפשרויות ולתת לו לבחור את הדרך שלו.

מה דעתכם? אני מגזימה? אולי עדיף להחליף קונסרבטוריון כי זה יחסית קונסרבטוריון צעיר. מצד שני זה קרוב והוא בטח נקשר אליה.

תודה לכל העונים. אפשר גם במסר.
אימא על קוצים :))
 

kawai1

New member
קצת סבלנות...


הילד רק בן 7...
לי יש ילד בן 10. הוא התחיל ללמוד פסנתר בגיל 5, לאחר שהתגלה אצלו כשרון טבעי עם הפסנתר שבבית.
יש לו כשרון פנומנלי, אבל אין "תחת"... כלומר האימונים (על היצירות הקלסיות) הם לא בעדיפות ראשונה אצלו, וצריך להושיב אותו. הוא כן אוהב לנגן שירים ומוזיקה משמיעה, ברמה גבוהה, ואת זה הוא עושה כל הזמן...
גם הוא לומד פעמיים בשבוע בקונסרבטוריון, התחיל 30 דקות כל פעם, ועכשיו זה 45 דקות. המורה שלו דווקא (לדעתי) מקפיד איתו יותר מדי על דקויות... אבל זה כי הציפיות ממנו גבוהות.
גם הוא מנגן מהזיכרון אחרי שניגן מתווים מספר פעמים את היצירה, אבל זה טבעי אצל רוב הילדים. גם הוא לא חוזר ליצירות הקודמות שלו, אבל בניגוד אלייך, אני חושב שזה מובן מאליו. אי אפשר להמשיך ולצבור יצירות שכל הזמן יהיו "במצב נגינה", ולא נורא אם שוכחים את היצירות הקודמות.
בשורה התחתונה, קשה לי לחוות דיעה על המורה, אבל אם הילד נהנה, ויש כימיה טובה עם המורה, זה חשוב מאוד. בקשר לכל השאר - אני חושב שצריך לתת לו את הזמן. ליזום, להמציא מנגינות ולאלתר הוא יכול בכיף לעשות בנוסף ללימודים, גם על שירים ומוזיקה שהוא אוהב, וגם על מוזיקה שהוא ימציא.
על אורך האימונים - אם הייתי מוצא דרך להאריך אותם, ברצון הייתי משתף
. הבן שלי מתאמן 30-40 דקות ביום, בימים שאין שיעור פסנתר.
מקווה שעזרתי במשהו, אין לי הרבה תשובות...
אריאל
 

birty

New member
איך מזהים שהפסנתר דורש כיוון?

הבנתי שלפעמים כדאי לכוון שוב, כחודש אחרי הכיוון הראשוני בבית. ואח"כ אחד לשנה.
איך אפשר לזהות אם רק נדמה לי? או צריך כיוון?
 
למעלה