שאלה על עליבבא ותשובה על "פקודת הסחר עם האויב"

אלעד.

New member
שאלה על עליבבא ותשובה על "פקודת הסחר עם האויב"

שלום, יש לי ניסיון רב עם קניות מאיביי, ואפס ניסיון עם עליבבא. איך הם לעומת איביי? יש עם מי "לדבר"? מחזירים כסף? יש מנגנון קייס ומנגנון פניות למוכר?

לגבי השאלה על "דרופשיפינג עם מדינות אויב" - ביררתי ועניתי.
 

Amiram_e

New member
עליבאבא הוא אתר סיטונאי , לא כמו איביי

אם כבר אז תשווה לעלי אקספרס.
יש שם מנגנון קיסיים.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
עלי אקספרס הוא אתר סיני ולכן התחרות היא מול הסינים באיביי

בגדול מדובר באותו חומר ממשי ואנושי – מוצרים סיניים זולים ולאו דווקא אמינים/איכותיים ומוכרים סיניים פשוטים ולאו דווקא אמינים/שירותיים. משלוחים איטיים אבל מחירים זולים. במקרים רבים אלה בדיוק אותם סינים, והזמנה מאיביי היא למעשה הזמנה מעלי אקספרס שבה המוכר באיביי פשוט עושה "דרופ-שיפינג" (כלומר אתה מזמין ממנו והוא מזמין בעלי) ולכן אני מעדיפה לגשת ישירות למקור ולחסוך את פער התיווך. בד"כ אותם מוצרים סיניים באיביי נמכרים גם בעלי במחיר זול יותר.
&nbsp
לגבי יש עם מי לדבר – מוכרים, תלוי. שוב, אותם סינים. חלקם מתעלמים, חלקם מתרפסים, חלקם מחרטטים, חלקם מנסים לגרום לך לסגור את התלונה...
ולצערי פגשתי כאלה בכל פלטפורמה – באיביי, בעלי, באתר סיני אחר...
&nbsp
אבל כן, יש מנגנון תלונות (על מוצר שלא הגיע / הגיע לא כמתואר) והוא עובד, ובמידת הצורך עלי אקספרס מתערבים, ועד היום הניסיון שלי הוא 100%. יש אחרים שהיה להם ניסיון פחות מוצלח; אני יכולה להעיד רק על עצמי שאחרי עשרות הזמנות ולא מעט תלונות (הן על מוצרים שלא הגיעו, הן על מוצרים שלא היו כמתואר) עוד לא קרה שלא החזירו לי את הכסף. יש להם לו"ז קצת יותר איטי מאיביי, אבל הם עומדים בו. אני לא לחוצה ולכן גם לא מודאגת. כאמור, כל הכסף הוחזר בסופו של דבר.
&nbsp
חשוב לי לציין שאני מלכתחילה לא מזמינה מוצרים יקרים מעלי (כאמור, סינים...), לא ממהרת לפתוח תלונה כשמוצר לא מגיע אלא מחכה לפחות חודשיים (ואם צריך לבקש מהמוכר להאריך את זמן ההגנה, אפשר), וכשאני מתלוננת על מוצר שאינו כמתואר אני תמיד מצרפת תמונות להמחשת הבעיות. לכן כנראה מבחינתם אני לקוחה טובה, וקרו מקרים שפתחתי תלונה ותוך יום כבר התערבו ופסקו לטובתי (עוד לפני שהמוכר הספיק להגיב).
 

superman1234

New member
אכן תשובה מפורטת אבל עלולה להטעות.

אני אתיחס בעיקר לפסקה השלישית שהיא הבעייתית בעיני:
"אבל כן, יש מנגנון תלונות (על מוצר שלא הגיע / הגיע לא כמתואר) והוא עובד, ובמידת הצורך עלי אקספרס מתערבים, ועד היום הניסיון שלי הוא 100%. יש אחרים שהיה להם ניסיון פחות מוצלח; אני יכולה להעיד רק על עצמי שאחרי עשרות הזמנות ולא מעט תלונות (הן על מוצרים שלא הגיעו, הן על מוצרים שלא היו כמתואר) עוד לא קרה שלא החזירו לי את הכסף. יש להם לו"ז קצת יותר איטי מאיביי, אבל הם עומדים בו. אני לא לחוצה ולכן גם לא מודאגת. כאמור, כל הכסף הוחזר בסופו של דבר."

ראשית , אין לי מושג איך טריליאן קובעת בוודאות שבאיי ביי המוכרים הסיניים עושים DROP מעלי אקספרס.
טריליאן כותבת "עשרות הזמנות ולא מעט תלונות" בעלי אקספקס.
אני ממעט לקנות בעלי אקספרס אבל מרבה לקנות באיי ביי בעשרות רבות של הזמנות (כ 160 בממוצע בשנה). רובם ממוכרים סיניים ויש מעט מאוד תלונות.
הפסקתי לקנות בעלי אקספרס בעיקר בגלל הטיפול בקונה שהוא איטי במיוחד.
"יש להם לו"ז קצת יותר איטי מ איי ביי" - זה קשקוש . הרבה הרבה יותר איטי.
עלי אקספרס הינה פלטפורמה מכונת מוכרים.
איי ביי זוהי פלטפורמה מכוונת קונים.
כשאתה קונה פריט כלשהו, אתה מעוניין שהוא יגיע. כאשר הוא לא מגיע וברור שגם לא יגיע, הקונה מעוניין בטיפול המהיר ביותר בכדי שיוכל לרכוש פריט חילופי.
עלי אקספרס ימזמזו ויתישו את הקונה . אם הקונה לא יישבר במהלך התהליך, הוא יקבל בסופו של דבר את כספו, אבל קל מאוד להישבר מהתהליך , במיוחד כאשר הקניה אינה במאות דולרים.
באיי ביי ההחזר הוא מיידי.
 

טלי5555

New member
אני לא מתקרבת לעלי אקספרס. בזבוז זמן. איביי לוקח בהליכה.

 

trilliane

Well-known member
מנהל
זו לא הטעיה, זו חוויה צרכנית שונה. אני לקוחה מנוסה ומרוצה.

אני לא מטעה אף אחד, אני משתפת בניסיון שלי, ולא המצאתי דבר, כתבתי עובדות. זה מה שחוויתי, כך היה וכך קרה. החוויה שלך שונה, טוב ויפה, הייתי כנה והוגנת וציינתי בעצמי שלא כולם כמוני. אבל כפי שאתה כותב מתוך הניסיון שלך, אני כותבת מתוך שלי. ועם כל הכבוד לניסיון שלך, לזלזל ככה בניסיון של אחרים, בפלטפורמה חובקת עולם, באתר ענקי עם מחזורי הזמנות מטורפים זו הגזמה פרועה בעיניי. לא מדובר בלקוחות שנעקצים אלא בהרבה מאוד לקוחות חוזרים ומרוצים, גם אם אתה לא אחד מהם.

כפי שציינתי, חוויית הקנייה שלי מול הסינים באיביי לא הייתה טובה יותר. לא "קבעתי בוודאות" שהסינים עושים דרופ, ציינתי שרבים עושים זאת כי נתקלתי בכך (אפילו בפורום הזה יש מוכרים שעושים זאת וסיפרו על כך) וזה לא ממש סוד... ואת פערי המחיר קל לראות. כמעט תמיד בעלי אפשר למצוא יותר בזול, וזו הסיבה שעברתי לקנות במקור. כמו כן כיום בעלי כשהם מסמנים ששלחו הם באמת שלחו, הכול עם מעקב (לא בהכרח רשום בישראל, אבל יש במינימום מעקב מקומי בתוך סין) ולעומת זאת באיביי הם מסמנים ששלחו סתם, אין מספר, במקרים רבים בעבר קיבלתי מעטפות עם חותמות של דואר סין ותאריך שהיה ימים רבים לאחר התאריך שבו המוכר סימן ששלח.

כאמור, הטיפול שאני חווה כקונה אינו איטי במיוחד, מעולם לא מזמזו או התישו אותי. בכל פתיחת תלונה יש ציר זמן עם תאריכים (מתי עלי אקספרס מתערבים, עד מתי הם פוסקים) והם עמדו בו ב-100% עד היום בכל התלונות שפתחתי. למעשה ציינתי שיותר מפעם אחת התערבו ופסקו לטובתי מיד, תוך 24 שעות (הרבה לפני הלו"ז). זה בעיניי שירות מצוין, מאיביי לא קיבלתי שירות כזה. אולי צריך לדעת איך להתנהל מולם, זו המסקנה העיקרית שיש לי מכל העניין. פעמים רבות תקפת והדפת את הגישה שלי, אבל הניסיון שלי הוא שהיא עובדת. מבחינתם אני לקוחה טובה ואמינה ואני מקבלת שירות בהתאם. אולי הם חושדים במי שממהר להתלונן ומנסה להתחכם.
 

superman1234

New member
ואללה טריליאן, כשעברו יומיים ולא הגבת אמרתי לעצמי

ואללה, יופי.
לקוראים יהיה את הפוסט שלי ,את הפוסט שלך, ובמידה ומישהו מתלבט, יקרא ויחליט.
אבל כנראה ששמחתי היתה מוקדמת מדי.
כל הפוסט שלך מראה איזה שהוא צורך (שוב) לצאת צודקת.
אני מניח שהחלטת שזילזלתי בניסיונך כאשר כתבתי באיזה מקום "קשקוש". ואני אומר שוב, קשקוש, לא זילזול אלא צורת ביטוי. אבל.....ניסיוני בהחלט רב משלך !!.
קבעת בוודאות/או לא קבעת בוודאות לגבי ה DROP מעלי אקספרס.
הטיפול שקיבלת מעלי הוא טוב יותר או טוב פחות, באמת שאין לך צורך להסביר.

אומנם השתמשתי בפיסקה מהפוסט שלך כמענה לשואל, אבל בהחלט כוונתי ההיתה לבדל באופן חד וברור בין עלי אקספרס לבין איי ביי.
על השואל להחליט במה לבחור.
המשך הדיון בינינו מיותר לחלוטין !!
 

trilliane

Well-known member
מנהל
על אילו יומיים אתה מדבר? הגבת אתמול אחה"צ, ואני בלילה...

והסיבה שהגבתי הייתה שהתייחסת ישירות לדבריי (ובצורה מאוד תוקפנית). לו היית מוסיף הודעה משלך ורק מוסיף את החוויה שלך, לא הייתי מגיבה. כשאתה מתייחס אישית לדבריי ומזלזל בהם, כן, אני אגיב ואני אתקן כי זה לא הוגן.
 

Amiram_e

New member
יש המון מוכרים באיביי שעושים דרופ מעלי אקספרס

מצד שני' אותם מוכרים - בעלי חנויות בעלי אקספרס, שמוכרים את אותם המוצרים גם באיביי.
עלי אקספרס נכנס חזק לשוק בשנה האחרונה כי אמזון מקשים מאוד בנושא תשלומים וחשבונות פריים וכו.
אגב גם המוכרים בדרופ בשופיפיי עושים דרופ מעלי אקספרס.

עלי אקספרס השתנה שנה האחרונה. הוא כבר לא האתר הלא אמין שכולם זוכרים. הרבה מוכרים ב"עלי" שולחים עם ePacket שזה משלוח יחסית מהיר.
יש בפייסבוק קבוצה של מאה אלף חברים בשם ALIBUY. הרבה מהקניות עם בעלי ועוד אתרים סינים כמו בנגגוד / גירבסט וכו
נכון שעדיף לקנות באיביי כי יש את ההגנה של פייפל, אבל יש מוכרים בעלי שגם התחילו לעבוד עם פייפל.
גם אתר בנגגוד המתחרה תומך במלואו בפייפל.
 

superman1234

New member
שני דברים.

בהחלט יתכן שיש בעלי חנויות ב עלי אקספרס שמוכרים ב DROP באיי ביי אבל......(וזה אבל גדול) הם מתנהלים אחרת לחלוטין מצורת התנהלותם בעלי אקספרס מאחר ואיי ביי כמו שאמרתי , מוכוונת קונים.
יתכן גם שהמחיר יהיה קצת יותר גבוה, (בכל זאת DROP) אבל ניתן לשלם דרך פייפאל כך שבמחינתי כקונה זה לא כ"כ משנה.
לגבי בנגגוד, לדעתי הם מתחרים ב DEAL EXTREAM לא בעלי אקספרס.
מה שמעניין , שאת קניותיי ברשת התחלתי ב DX, היום אני לא מתקרב אליהם בכלל. הכל שם יותר גרוע מאשר בבנגגוד.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אולי מולך הם מתנהגים אחרת, אני נתקלת באותה התנהגות סינית

שנעה בין אדישות להתרפסות, בקשה לסגור את התלונה כי "אחרת לא נוכל לטפל בה"
, אי-לקיחת אחריות ועוד.
&nbsp
בהזמנות הראשונות שעשיתי בעלי אקספרס היה לי מזל רע (סטטיסטית) וכמה נפילות (ומכיוון שלא היה לי בסיס נתונים רחב זה יצא הרבה פשלות ביחס לכמות ההזמנות), ובאמת חשבתי כמוך (שאיביי מחזיקים את הסינים קצר יותר), אבל בסופו של דבר המשכתי להזמין והנתונים התאזנו לאותם אחוזים של בעיות (מוצרים שלא הגיעו/הגיעו לא כמתואר), ואותו שירות סיני...
&nbsp
ולמעשה כשמדובר בדרופ זה גרוע יותר כי פשוט מרגישים שאין עם מי לדבר, המוכר לא מכיר את הסחורה ואין לו מושג מה בדיוק נשלח מטעמו. היו לי המון נפילות כאלה באיביי, בפרט כאלה שבהן נאלצתי לבצע עבודת בילוש מדוקדקת כדי להבין איזה מוכר שלח לי מוצר שונה משהזמנתי...
בעלי אקספרס זה קל כי (לפחות כיום) כל החבילות עם מספר מעקב (גם אם הוא תקף רק בסין) ולכן יש לי מספר מזהה לכל חבילה ואני יכולה לזהות אותה בקלות. לקראת פורים שמוכר שמספק כמה מוצרים באותה מכירה שלח לי את הלא-נכון (והזמנתי כמה מוצרים דומים מכמה מוכרים). בזכות המספר על המעטפה זיהיתי מיד במי מדובר. צילמתי את המוצר עם המעטפה שבה הגיע, פתחתי תלונה עם תמונה, תוך יום פסקו החזר לטובתי.
&nbsp
אחרון חביב, לא מוצאת יתרון לתשלום בפייפל, בלאו הכי מעולם לא פתחתי תלונה בפייפל על קנייה באיביי; ומכיוון שגם בעלי אקספרס את הכסף קיבלתי תמיד בכל מקרה (בתהליך תקין ובלי להתיש את עצמי) אני לא רואה סיבה לשלם יותר, בפרט שלעלי אקספרס יש לי כיום CashBack משתלם יותר.. אבל כל אחד והשיקולים שלו. אני לקוחה מרוצה, כאמור. מי שלא יקנה במקום אחר, טוב שיש מבחר
.
 
למעלה