שאלה על פיזיקה ומתמתיקה

mor200602007

New member
שאלה על פיזיקה ומתמתיקה

הבנתי שללימודי פיזיקה נדרשת הרבה מחשבה במתמתיקה,בקיצור השאלה שלי אם אפשר לפתח מחשבה מתמתיטית אפילו אם זה דורש הרבה תרגול או שזה כישרון מולד ועוד משהו קטן שמעתי שגם אלברט אינשטין בתחלה לא היה כזה כגאון בלימודים גם בחשבון בקיצור אני אני לא בטוח בזה אבל בכל מקרה תודה לכל העונים
 

AnarchistPhilosopher

Well-known member
צריך קצת מזה וקצת מזה, אבל בעיקר רצון עז

ללמוד את זה, אחרת לא תחזיק מעמד.
 

mor200602007

New member
אהה ועם את יכולים להצביע לי בבקשה זה בדיוק שנ

שנייה תודה לכל העונים הינה קישור זה של ספרייט http://www.sprite.co.il/?cID=F14FB174-7728-4F49-9E00-89721BA62C23
 

אחמס1

New member
נראה לי שאפשר לפתח

בכיתה ט' סיימתי מתמטיקה עם 35 במבחן האחרון, בנס הגעתי ל-5 יח' והחל מכיתה י' הוצאתי רק מעל 95. נראה לי שינוי בגישה אחראי לזה ולא שום תכונה מולדת. ובכל מקרה, אני לא יודע מה הקישור הזה לספרייט, הוא לא עבד לי ואני אודה לך אם לא תנצל שירשור לגיטימי לדברים שעשויים להיות לא לגיטימיים (מכיוון שהקישור לא עבד אני אפילו לא יודע מה זה, אבל אני יכול לשער)
 

Rtitan

New member
35 בסוף כיתה ט'? ../images/Emo6.gif לעומתי אתה מצטיין!!!

סיימתי בגרות עם 28 בפיסיקה, 57 במתמטיקה ובכיתה י' סגנית מנהל ביה"ס אמרה לי חד-וחלק שלעולם לא אדע מתמטיקה...
שינוי הגישה? מעולם לא היה שינוי גישה - תמיד אהבתי מדע ומתמטיקה - אבל מה שמלמדים בביה"ס אינו אף אחד מהנושאים האלו - סתם מכונאות מספרים.
 

SpyKid

New member
מתוך סקרנות,

אפשר להתעניין איך הצלחת בכל זאת להתקבל ללימודים גבוהים בפיזיקה אח"כ? (או אולי הציונים האחרים שלך היו גבוהים מאוד?)
 

Rtitan

New member
הפילוסוף האנרכיסט נתן את התשובה...

אכן - מכינה אחרי הצבא היתה המפתח. יותר מזה - דווקא מאחר ולא "מילאו לי את הראש בשטויות" בתיכון - היה לי הרבה יותר קל ללמוד "לדבר" במתמטיקה ובעיקר בפיסיקה. אנקדוטה חביבה - לפני מספר שנים נתתי הרצאה בכנס מורים לפיסיקה על המחקר שלי. בין היושבים באולם ישב מי אם לא המורה שלי מהתיכון. מהבעת פניו הבנתי שתי אמיתית גדולות: הוא לא הבין לחלוטין על מה אני מדבר... והוא לא זכר אותי כלל. חשוב לי להדגיש: את ימי התיכון לא ביליתי על שפת הים, ממש לא - ביליתי אותם פשוט בלימוד עצמי של נושאים שעניינו אותי. לא לכל אחד זה מתאים, יש דווקא לא מעט שהשיטה של בתי-ספר היא הנכונה עבורם. כל מה שרציתי להציג, הוא שיש דרכים אחרות...
 

niv1990

New member
../images/Emo45.gif אכן, גם כיום זה מכונאות מספרים...

למרות שפיסיקה טיפה פחות.
 

amitmis

New member
אני חולק על דעתך משמעותית!

בביה"ס היסודי, ובביה"ס התיכון, לימודי המתמטיקה הם לא עניין שצריך להקדיש לו מחשבה. אם אתה לא מפגר, ואתה רוצה להצליח (ועושה משהו בעניין - לומד למבחנים וכו'), אתה תצליח (לא תרד מ-100 בשום מבחן). זה לא אומר כלום. זו לא (!!!) המתמטיקה האמיתית. אי אפשר לפתח, ולו קצה קצהו של הגיון מתמטי אמיתי. זה לא עניין של רצון. זה עניין של אנטיליגנציה מולדת. ואיינשטיין, אגב, לא היה גרוע בלימודים בכלל. זה סתם מיתוס שבא לעודד אנשים שלא מצליחים בלימודים. בקיצור - לשאלתו של פותח האשכול - התשובה היא "לא" חד-משמעי.
 

the YOOK

New member
אינשטיין דוקא הצטיין בלימודיו בתיכון

(חוץ מבצרפתית). ולדעתי מה שדרוש במתמטיקה זו סקרנות וריכוז- לדעת מאיפה באנו ולאן אנו הולכים.
 

amitmis

New member
בקשר למשפטך האחרון...

הוא תקף בתיכון, ביסודי. לא ב"מתמטיקה האמיתית". ריכוז וסקרנות הם אכן תכונות שחייבות להיות לך אם אתה רוצה לעסוק במתמטיקה טהורה, אבל הם לא יהיו שווים כלום אם לא תהיה מספיק אנטיליגנט (וכדי לחקור באופן יעיל, עם תובנות מתמטיות, מסקנות מזהירות וכו' - אתה צריך להיות הרבה יותר מאנטיליגנט).
 

the YOOK

New member
אני לא מסכים.

גם במתמטיקה גבוהה על מנת להבין את החומר לא צריך יותר מריכוז, ועל מנת להינות ממנו דרושה רק סקרנות- זו דעתי. אולי אתה צודק כאשר מדובר בהוכחת משפטים מתמטיים חדשים ופיתוח תוצאות חדשות, אבל כדי לסיים תואר ראשון במתמטיקה דרושות רק שתי התכונות שציינתי.
 

amitmis

New member
אני מסכים לחלוטין, ולכן אחדד את דבריי:

גם באוניברסיטה לא צריך יותר משקדנות וסקרנות. לפחות עד תואר שני (כולל?). תודה על החידוד.
 
למעלה