שאלה על פילאטיס

  • פותח הנושא niya
  • פורסם בתאריך

niya

New member
שאלה על פילאטיס

אני מתעמלת בשיטה מזה זמן לא רב. פעם בשבוע, אימון של שעה. בנוסף אני עוסקת בספורט כמעט מדי יום (שחייה). ויש תרגיל אחד בפילאטיס שאני לא מצליחה לבצע - המעבר משכיבה לישיבה ומתיחה קדימה כשרק שרירי הבטן עובדים. יש לי שריר בטן חזקים מאד, ועדיין אני מרגישה "תקועה" בשלב השכמות. יש למישהו הסבר/עצות?
 

ronits101

New member
עצה לשיפור

תנסי לעבוד כמה פעמים עם גומייה. תתחילי מישיבה עם הגומיה מתוחה אחוזה בידיים (ידיים ישרות וגומייה מתוחה). תעברי לשכיבה, אל תשחררי את הגומיה ותתחילי לבצע את התרגיל עם הגומיה. אל תשכחי את נושא האסיפה של רצפת האגן, נשיפה ואסיפה של הבטן וכמובן, כל הזמן לזכור את השכמות (מושכות למטה, הרחקה של הכתפיים המאוזניים). הגומייה תעזור לך למקד את הגוף ולהביא את התנועה מהמקום הנכון. בנוסף, כל הזמן תעבדי עם רגליים צמודות ב"פלקס" ותעזרי בעבודה של הירך הפנימית. בזמן העלייה וגם בזמן הירידה תחשבי על הדבקת היריכיים אחת לשנייה והארכת הרגליים החוצה . מקווה שתמשיכי להנות ותדעי שהשיפור יבוא עם הזמן. בהצלחה!!!
 

niya

New member
תודה

אשמח לעוד הצעות/תגובות. חברה אמרה לי שאולי בגלל בעיות הגב שלי (יש לי "צליפת שוט") האם יש אמת בדבר?
 

p u s h u p

New member
סיבה אפשרית

סיבה אפשרית לאי הצלחה של התרגיל היא שרירי ירך או גב קצרים(מאחר ששרירי הבטן חזקים). אני מצטרף להצעה לעבודה עם הגומיה אך במקביל הייתי ממליץ לעבוד על מתיחת השרירים האחוריים (אם זאת אכן הבעיה). בלינק שלהלן יש תרגילים מתאימים למתיחה : מתיחות
 

i l i n

New member
מתיחות וחיזוק

אני יכולה להוסיף להמלצה...סיבות לאי יכול לעלות משכיבה לישיבה הם כופפי ירך חלשים וקצרים..(השריר בין הירך והרגל) ו\או שריר ירך אחורי חלש וקצר (רגל אחורית).. הפתרון הוא גם לחזק כופפי ירך וירך אחורית וכמובן תמיד להאריך בהתאם...בהצלחה..:)
 

wuchi

New member
לי זה עזר

גם אני התקשיתי מאוד בתרגיל הזה מה שעזר לי מאוד להתקדם הוא שהתחלתי להפעיל גם את שרירי הבטן התחתונה מקווה שזה עוזר יואב
 

רונה81

New member
ועוד אחת קטנה

אפשר לנסות "ולהדביק" את אחורי הירך למזרן - כל זה תוך הידוק ירכיים והתרוממות מתוך פתיחת מכופפי הירך (העובדים אקסצנטרית), זאת וייצוב שכמות ואת עושה את הרול אפ כמו מלכה. מצטרפת לקודמי - העבודה עם הגומיה מאד ממקדת את התרגיל.
 
למעלה