שאלה על פינק ופלויד.

שאלה על פינק ופלויד.

כשפינק פלויד לקחו את השם שלהם מאמני הג'אז, האם פינק ופלויד הצליחו להקפיץ את הקרירה שלהם או חולל בהם משהו? והאם היו ריבים רגילים על זה?(זכויות על השם, תשלומים וכו'...)
 

One Echoe

New member
אני לא חושב.

כיוון שאין זכויות מקור, לא על " פינק ", ולא על " פלויד ", שכל "פינק פלויד", זה שם שמורכב מ2 מילים ממקומות אחרים לגמרי. אם למשל הם היו קוראים ללהקה " פינק אנדרסון " ע"ש האמן, אז אולי..למרות שאני גם לא חושב. אין ממש זכויות יוצרים על שמות של אנשים...אני חושב.
 

One Echoe

New member
שכן*

ואם זה הקפיץ להם את הקריירה..וואלה, סביר להניח שכן. הם תמיד יהיו מוכרים, כל עוד פינק פלויד מוכרים. תמיד יהיה אזכור שלהם.
 
פינק אנדרסון ופלויד קאונסיל

היו אמני בלוז אלמונים מדרום ארה"ב, שפעלו - בנפרד - במחצית הראשונה של המאה ה-20. "אימוצם" על ידי הפלויד לא הביא לפריחה מחודשת של הקריירה שלהם, לעומת אמני בלוז אחרים, ש"אומצו" ע"י אמנים בריטיים, וזכו לעדנה לעת זקנתם. הסיבה לכך, להערכתי, היא שהפלויד פשוט לא ביצעו גרסאות לשיריהם של השניים, לעומת האמנים האחרים, ששיריהם בוצעו ע"י אמנים בריטיים. בנוסף, על פי המקורות השניים כבר לא היו פעילים מוסיקלית בתקופה בה הפלוידים החלו לפעול. ככל הנראה השניים כלל לא היו מודעים לכך שהפלוידים לקחו את שמם (וממילא לא היו בעיות משפטיות עם זה). שניהם נפטרו בשנות השבעים. כיום ניתן לשמוע את שיריהם באוספים ואנתולוגיות בלוז מהאזור והתקופה בהם חיו ופעלו.
 

vegetable man

New member
שמעת אותם?

ואם כן, מה דעתך עליהם? עד כמה יש קשר רעיוני במוסיקה שהם יצרו לזאת של בארט? או שיכול להיות שהוא סתם שלף את 2 השמות בלי להיות מושפע מהם יותר מדי...
 
לא שמעתי אותם

למרות שהשניים מופיעים באתרים רבים ברשת העוסקים בבלוז, לא פשוט להשיג את שיריהם, אלא אם מזמינים אנתולוגיות מיוחדות מחו"ל. עפ"י המידע, השניים ניגנו קאנטרי-בלוז מסורתי. האמן הידוע ביותר בסגנון זה, והמשפיע ביותר, הוא רוברט ג'ונסון (שאת יצירתו ניתן להשיג בקלות). לא בטוח בכלל שאנדרסון וקאונסיל השפיעו על בארט. על פי כמה מקורות, בארט ראה את שמותיהם בהערות שנכתבו על עטיפה של אלבום של אמן בלוז אחר - Blind Boy Fuller - ומשם לקח את השמות.
 

melancholy man

New member
הם לא יותר מהערת שוליים

הגיטרסט Floyd "Dipper Boy" Council, מצפון קרולינה, לא היה נזכר מעולם בשום מקום כנראה לולא שתי עובדות: האחת הוא היה חבר של Blind Boy Fuller והשניה, שסיד בארט קרא את השם שלו איפשהו. המוסיקה שהוא הקליט (סאשן אחד עם 30 שירים בערך בשנות השלושים, עוד מספר מצומצם של שירים מאז ועוד סאשן שלא היה ראוי להוציאה בשנותיו האחרונות. המוסיקה של קאונסיל, שלפעמים הופיע גם כ Dipper Boy Council’, The Devil’s Daddy-in-Law וגם Blind Boy Fuller’s buddy (השם בו יצא האלבום שלו) היא מהסוג של סקיפ ג'ימס, בחינד למון ג'פרסון או רוברט ג'ונסון, בלוז כבד, מבוסס גיטרות עם סיגנון שירה מאוד קשה, בדיוק מסוג החומרים שסיד בארט (או מרבית המוסיקאים הבריטים בשנות השישים) אהבו. אישית שמעתי אאל"ט שני שירים שלו וויתרתי, הוא לא ברמה של אלו שהזכרתי למעלה, זו גם כנראה הסיבה שלא הייתה התענינות מחודשת בשירים שלו, באשר לקרירה שלו, את שנות השיבעים, התקופה בה יכלה להיות התענינות כזאת, הוא בילה בבתי חולים כתוצאה ממחלה שלבסוף הכריעה אותו. באשר לפינק אנדרסון, הוא שייך סגנונית לאותם יוצרים מהלדתה של המיססיפי בשנות השלושים, אבל הוא קצת יותר חשוב, הוא הצליח "לעורר" מחדש את הקרירה שלו בתחילת שנות השישים, עם סדרת הקלטות, אבל גם הוא לא היה מעולם אחד החשובים או המענינים בתחום, הוא גם לא היה ממש יוצר (לא ככותב ולא כמלחין) אלא בעיקר מבצע של סטנרטים קלאסיים של בלוז וקאנטרי. מאחר והאלבומים יצאו בתחילת שנות השישים, יתכן (לפחות הרבה יותר סביר) שאת האלבומים שלו בארט כן שמע. אם כי גם זה בספק, בכל מקרה, שוב בהיתחס לשאלה, אנדרסון הלך לעולמו ב 74, ולא יכול היה להצית מחדש את הקריה שלו כתוצאה מהצלחת הפלויד. מאחר והוא לא היה יוצר אלא מבצע, לא היו לו בעצם שירים שיבוצעו על ידי אחרים.
 

melancholy man

New member
אחלה רק שהייתה לי שם שגיאת מקלדת

זה כמובן לא בחינד למון ג'פרסון אלא בלינד למון ג'פרסון (זה הכל המקלדת אשמה, מוות למקלדת...טוב לפחות לא שפכתי עליה כלום
)
 
למעלה