שאלה על פעילות עם דגי קרב ילדים עם הפרעת קשב

shirely

New member
שאלה על פעילות עם דגי קרב ילדים עם הפרעת קשב

כמה נפלא הפורום שלכם! ראשית כל אציג את עצמי. שמי שירית, ומעבר להיותי אמא לילד מקסים בן 9 חודשים בשם יונתן, אני כרגע סטודנטית לסיוע לטיפול באמצעות בע"ח. אני מאוד שמחה שהפורום שלכם הנהדר קיים ואשמח להסתייע בעזרתכם. ניסיתי לחפש במאגרי הפורום מענה לשאלתי, ומכשלא מצאתי את מבוקשי החלטתי לכתוב לכם הודעה בתקוה שמישהו יוכל לעזור לי. כחלק מהמטלות שלנו נתבקשנו להכין פעילות חוויתית בבי"ס לילדים עם בעיות התנהגות על רקע רגשי (A.D.D. ו A.D.H.D). החלטתי להשתמש בדגים. יש לי אקווריום עם 3 דגי קרב- זכר ושתי נקבות. חשוב להדגיש שוב - מטרת ואופי הפעילות היא חוויה והיכרות. שום דבר חינוכי או טיפולי בשלב זה. הילדים יעברו בתחנות של השטודנטים השונים. אני יודעת שיתכן שלא ממש יתחשק לכם לענות לי על השאלה. אשמח אם בכל זאת תוכלו לנסות לעזור, אפילו סתם קווים כלליים ורעיונות... חשבתי להשתמש בעובדה שכששמים ליד דג קרב ממין זכר מראה, הוא חושב שזה זכר אחר ומתכונן להתקפה ולכן פורש את זנבו. אולי זה דווקא לא ממש טוב להשתמש בעובדה זו. בכל מקרה מעט קשה לי לבוא עם רעיונות כי זו הפעילות הראשונה שאני מתכננת. מה גם שזו פעילות של כיף ולא טיפולית כך שאני מנסה להתעלם מכל מה שלמדנו בנתיים בכתה לגבי הפן הטיפולי של כל חיה וכו'... תודה מראש לכל מי שקרה, יום טוב, שירית.
 

רותם43

New member
דגי קרב

וואו איזה שאלה! קודם כל ברוכה הבאה לפורום הנהדר שלנו. לגבי שאלתך, מכיוון שאני ממש לא מתמצאת בבעלי חיים (נהפוך הוא..)ממליצה לך למקד יותר את השאלה. באופן כללי ביותר הפעילויות המתאימות לילדים עם הפרעת קשב צריכות להיות קצרות ,מתחלפות ומסקרנות. בלי הרבה מלל והסברים, אלא יותר עשייה. על פי עקרונות אלו ניתן לבנות את הפעילות. אשמח לראותך כאן גם הלאה, שיהיה בהצלחה!
 
זה לא כיף, זה לא טיפולי וזה לא נכון...

זה לא נכון לייצר משהו שהוא טבעי דרך מניפולציה מכוונת לא טובה. אם הוא היה פורש את הזנב לצורך אוכל, זה בסדר לתת לו אוכל. זה לא נכון לעשות משהו רע לחיות, כדי שהאנשים יוכלו לראות כמה החיה יפה. את זה אפשר להראות בתמונות, ואני משוכנעת שיש גם קטעי וידאו רבים שבהם אפשר יהיה לצפות בפעילות של הדג המסוים הזה וביופיו הרב. אם הכוונה היא לעשות פעילות של כיף עם בעלי חיים, כדאי לחשוב על משהו שהוא באמת כיף לאנשים לראות, ויחד עם זאת אינו רע לחיות... אם את מבינה בחיות, בוודאי תמצאי פעילות שהיא חביבה יותר, נעימה, וגם נכונה. אני פשוט לא מבינה כלום כלום בחיות...
 
למעלה