שאלה על פרשת השבוע: חיי שרה

davidmaur

New member
שאלה על פרשת השבוע: חיי שרה

פרשת חיי שרה מה ראה אברהם לשלוח את עבדו אליעזר בארץ רחוקה –ארם נהריים , אפה שגרה משפחתו- למצוא אשה ליצחק? הרי הוא ידע שגם ארם נהריים וגם משפחתו הרחוקה נגועים בעבודה זרה לא פחות מהכנענים שכניו . הרי שום דבר היה מבטיח לו שתימצא אשה כשרה וראויה ליצחק בארץ מולדתו. דיון מלא על הסוגיה בקישור.
 

shushu10

New member
בארצו ומולדתו של אברהם ישנה

עדיין משפחה ענפה. הרי רבקה היא נכדתו של נחור אחי אברהם. מי טוב יותר מאשר בת משפחה להמשכיות השושלת? דבר נוסף - לא כתוב שמשפחתו של אברהם היתה נגועה בעבודה זרה, שהרי כתוב שהאמינו בה': פרק כד' פס' נ': "ויען לבן ובתואל ויאמרו מיהוה יצא הדבר לא נוכל דבר אליך רע או טוב"....
 

davidmaur

New member
למען הדיוק

אברהם בקש אשה מארצו מולדתו .לא ביקש מארצו. לגבי לבן , יש עדות מהתורה שהיה עובד ע"ז: הרי רחל בתו גנבה לו את הטרפים. דוד
 

shushu10

New member
למען הדיוק הכי טוב לקרוא את הפסוק

"כי אל ארצי ואל מולדתי תלך..." לגבי עבודה זרה - הרי ידוע שלמעט מספר דמויות מן "השורה הראשונה", היתה עבודה זרה שרויה בעמנו עד לתקופת בית שני. בחלקם היו מאמינים באל אחד ובאלילים שונים, בעת ובעונה אחת. הענין הוא שאברהם אינו שולח את יצחק לשאת אשה במקומה, אלא דואג שהיא תגיע אל המשפחה ותדבק בה רוח האמונה. והנה יצחק מקיים את הציפיות כפי הכתוב בכד', סז' "ויבאה יצחק האהלה שרה אמו ויקח את רבקה ותהי לו לאשה.." האהלה = אהלי תורה
 

mgb

New member
פירוש נוסף

בס"ד למי שישנה האפשרות לעיין במקראות גדולות הייתי ממליץ על פירוש ה"כלי יקר" בעניין. בברכה
 

mgb

New member
תמצית פירוש ה"כלי יקר"

בס"ד אצטט מספר שורות ואח"כ אתמצת: "..מסתמא, ציוה שלא יתחתן בבנות הכנעני פן ילמד ממעשיהם וכו' וא"כ מה ירויח אם ישא אשה מבנות לבן ובתואל אשר גם הם עובדי ע"ז כמ והכנעני וכו'. אמנם יש חששא אחרת והוא שטבע האבות נמשך גם לבנים זה דווקא באותם עבירות הבאים מפאת החומר באכילה וזימה וכילות וקנאה וכל המידות הרעות וכו' אבל ע"ז דבר התלוי בשכלו של אדם אינו מתפשט מאבות לבנים וכו'. על-כן, הי מרחיק הכנענים שהיו שטופים בזימה ולא ירחיק לבן ובתואל שלא היה בהם כי-אם פחיתות הע"ז בלבד.. ע"כ לסיכום: ברור שאברהם "נאלץ" לבחור בין שני סוגי אנשים והגם ששניהם עובדי ע"ז, אבל לכנענים מצא אברהם חסרון נוסף והוא המידות הרעות שהן מושרשות בטבע האבות ועוברות לבנים. מה שאין כן בחסרון הטעות השכלית של משפחת בתואל בהיותם עובדי ע"ז אבל מידותיהם לא היו רעות. וכפי שבאמת נמצאה רבקה עם מידות טובות בברכה
 
למעלה