שאלה על צילום :)

moti80

New member
שאלה על צילום :)

אז ככה, בעקבות הערותיו הזועמות של ניר ובעקבות כמה סרטים שממש נפלתי בהם בגלל הבעיה, הייתי מעוניין לדעת - איך לעזאזל מצלמים בתנאי חשכה - או סצנה חשיכה. כמו לדוגמה סצנת שינה בלילה? במצלמה הדיגיטלית שלי יש אפשרות לכוון את רמת בהירות הצילום כמו גם אפשרות לבחירת צילום לילה ( לא צילום אינפרה), אבל כשאני מצלם עם אחת מהאפשרויות האלו הוידאו לא יוצא חלק אל מלא נקודות, גירעון והפרעות. אשמח לכל עצה וטיפ בנושא - כולל כיול נכון של המצלמה לצילום שכזה, תאורה נכונה וכו'. תודה מראש,
 

shai955

New member
אני לא יודע בדיוק

אני לא יודע בדיוק אבל אני חושב שזה עם תאורה מתאימה. לדעתי יש פילטר כחול שהוא בעצם זה שעושה את התאורה החשוכה. יש בטוח עוד דברים שיוצרים את תנאים האלה. גם אני רוצה לדעת איך עושים את זה אז עם משהוא יודע אז שיכתוב זה ממש מעניין? ועוד שאלה אתם יודעים מה זה זברה במצלמה?
 
זברה

כשאות הוידאו מאבד את הצורה שלו והופך בעצם להפרעה אלקטרונית ולא לתמונה מופיעה הזברה. בצורה פשוטה, בהפעלת האופציה הזאת, אתה יודע שברגע שתהיה חשיפת יתר של אור שיגרום לחלקים בתמונה שיראו כמו כתם לבן בוהק ולא כתמונה, אז יופיע לך ריצוד, שאינו קיים בהקלטת התמונה, אלא רק בעינית. הריצוד הזה ניתן לויסות. כשהזברה מכוונת ל70- 70 זה האחוז שתופעת ה"רעש" הנ"ל מופיעה בעור הפנים של אדם בהיר עור. כלומר אם אתה מעוניין להישמר מחשיפות יתר על הפנים של המצולם תכוון את הזברה ל- 70. אם אתה מעוניין לגלות חלקים אחרים בתמונה שנחשפים בכמות יתרה הרבה לפני עור הפנים של האדם (כמו נגיד משטחים לבנים או בהירים יותר מעור אדם) אז תכוון את המצלמה ל- 100. אבל שוב, הכיוון הנכון בצילום אנשים הוא 70.
 

shai955

New member
תודה רבה על השובה...אבל

עם אני מפעיל את הזברה אז המצלמה מתקנת את זה אוטומטי או שאני צריך לעשות את זה. כי ממה שאני הבנתי וראיתי במצלמה שזה מופיע אבל אני לא יודע העם זה מתקן לבד.
 

judyr

New member
או. על זה בדיוק רציתי לדבר איתך../images/Emo8.gif

ככה קודם כל חשוב לעבוד עם צמצם פתוח אבל לא לעלות מ 0 db. כי זה מה שקורה לך הגירעון וההפרעות... זה הגרעניות שבצילום. אפשר למנוע אותה אם תשאר על 0 db . איך בכל זאת תכניס אור.... אני הייתי מציעה לך להשתמש בתאורה חמה ולא קרה. כלומר לא פלורסנט. אל תדאג לא שולחת אותך להוציא כסף.... יוצאת מנקודת הנחה שאנחנו רוצים לחסוך נכון... אז הנה רעיון קטן בשבילך לתאורה חמה... מנורת שולחן/לילה.... ואם היא חזקה אז יש לך קלסרים נכון.... אלה שהחלק האחורי שלהם הוא צבעוני והקדמי שקוף מט כזה... (אני השתמשתי בחלק הקדמי של הקלסר כשנתקעתי בחו"ל בלי "מרכך" גזרתי חתיכה והדבקתי על הסאן גאן של המצלמה... אילתור בשטח זה תמיד מועיל
) תדביק על המנורה לפי הצורך... ואז גם יש לך רמות שונות של אור... ותחליט מה מתאים לך.... מה הקאצ'
כל מנורה שאתה שם... אתה חייב "השלמות" אחרת בלאגן.... מה זה אומר... טוב תאורה על רגל אחת: יש אובייקט. שים תאורה ראשית עליו מקדימה - תחליט שככה אתה רוצה אותה שים תאורה נוספת מצד אחד או משניהם (תלוי שוב במקום ובתפאורה) שים תאורה נוספת מאחור. שים
... אחרי שמיקמת את האובייקט ואתה סגור על התאורה נא לעשות וייט באלאנס לפני הצילומים
צמצם פתוח זום אין עד הסוף תתמקד על משהו לבן שנמצא במרכז אופו האובייקט אמור להיות תקבע את הוייט באלאנס וזהו.... ועכשיו תראה את ההבדל.... קודם כל אני בטוחה שלא תצטרך צמצם פתוח עד הסוף ה DB שלך יהיה על 0 ולא תהייה גרעיניות בתמונה.... ואל תשכח שתמיד תוכל להשתמש בגרעיניות בצילום כאפקט כבר בשלב הצילומים... בכל דבר שקורה תמיד לומדים להשתמש בו מתישהו
צילום נעים... ג'ודי... עוזרת הצלם של ניר
 
כמה פרטים

אם תוכל רק לידע אותנו איזו מצלמה יש לך, אם יש לך שליטה מלאה על צמצם, ציוד תאורה (אם יש). בגדול.... בתאורת לילה נהוג "לזרוק" פנס דרך החלון (פנס מספר 1 בציור), שייתן אפקט של תריס ושל אור חיצוני (נגיד אור ירח...) האפקט יכול "ליפול" על קיר, מיטה, שחקן,אם האור נופל על השחקן, רק הרווחת אומנות... פנס נוסף ניתן לכוון לתקרה, או קיר צדדי, או אפילו דרך פתח דלת (פנס מספר 2 בציור) כאשר הדלתות שלו סגורות כמעט לגמרי (כדי למנוע כמות אור רבה) המטרה שלו בעצם רק למלא צללים באור רך ולמנוע את תופעת השחור הגרעיני הזה... מנורת לילה, מצולמת, (פנס מספר 3) בעוצמה חלשה וגוון חם, תעזור להוסיף מעט אדמומית לפריים ואור על הפנים של המצולם. על כל הפנסים מומלץ להצמיד ג'לטין כחול שמאפיין צילומי לילה למעט מנורת הלילה שצריכה להיות חמה יותר (נוטה לכתום/אדום). במידה ואין לך גלטין כחול, תעשה W/B על פריט אדום, והפלא ופלא יש לך סצינה מוארת בצבע כחול עם אפקט של תאורת לילה מבחוץ ומבפנים. כדאי לשים לב לכמה דברים: א. כשאתה יוצא החוצה להרכיב פנס, תבדוק שאתה בקומת קרקע או שיש התקן חיצוני להרכיב את הפנס. (כן... אנשים נפלו...ויפלו...) ב. אף פעם אל תעשה חשיפה אוטומטית בצמצם, כי כל הרגע ייעלם לך. הצמצם צריך להיות מעט סגור יחסית לעוצמה של הפנס שמגיע מהחלון, והפנס בתוך החדר יהיה ממש עמום. ג. זאת רק הצעה בסיסית, אין חוקים לעסק הזה. אתה יכול להוסיף כל צבע שתרצה ואתה יכול לשנות כל מיקום שתרצה. ד. מומלץ לעבוד עם פנסים, אם אין לך אז תדאג שיכנס אור לחדר (ולא מהתאורה הקיימת בחדר) ותבצע את הטריק עם ה- W/B. ה. תודה לג'ודי שציירה את הציור הנהדר הזה....
))))) ו. סתם. אני ציירתי, וסליחה מהאיש בציור שנראה כמו גוויה. בתאורה כזאת, כמו בדוגמה, ניתן להשאיר אותה ללא שינוי ולשנות זויות מצלמה. אז איזו מצלמה יש לך...?
 

moti80

New member
תודה רבה לכם על התשובות המפורטות

עכשיו, אני צריך לדעת איך אני שולט בכל הנתונים הטכניים במצלמה! יש לי מצלמה מסוג: PANASONIC NV-DS38 זה אומר משהו?
 
מי אני הקטן מול אלה...

אבל לי יש תשובה בקש' לזברה, זברה זה אופציה שהמצלמה נותת לך לזהות כשאתה נמצא באובר בצילום, וזה עושה קווים באלכסון על מסך/עינית, ככה שאתה תמיד תדע אם אתה באובר או מדויק... מקווה שהסברתי את עצמי טוב...
 

moti80

New member
אולי בכל זאת מישהו מכיר את המצלמה?

ויכול קצת לכוון אותי מבחינה טכנית?
 
למעלה