שאלה על קבן

שאלה על קבן

תמיד אמרו שללכת לקבן זה בסדר גמור וזה לא לרק להורדת פרופיל או שיחרור מהצבא ואין שום סיבה שזה יפגע במהלך השירות הצבאי של אותו אדם שהלך לדבר עם קבן לפני שבוע בערך יצא לי לדבר עם מישהי שהיא משקית ת"ש דברנו סתם על כל מיני דברים ואז איכשהו שאלתי אותה איך התפקיד שלה כי גם אני הייתי אמורה להיות משקית תש אבל העדפתי בסוף משהו אחר והיא הסבירה לי וסתם דיברנו על זה ואז היא אמרה שאנשים מפחדים לפעמים לספר לה דברים כי הם לא רוצים שזה יפגע להם בשירות הצבאי והיא אמרה לי שללכת למשקית תש זה דבר מאוד לגיטימי ושזה לא כמו ללכת לקבן שקבן זה כן נקודה שחורה בתיק וכן משפיע על השרות ולא משנה מאיזו סיבה הלך אותו אדם לקבן בין עם זה להורדת פרופיל ובין עם זה סתם כדי לדבר השאלה שלי מה נכון ללכת לקבן סתם כי אתה צריך מישהו לדבר איתו או שייעץ לך זה גם פוגע? ואם כן למה?
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
אז ככה...

קודם כל, אנחנו בעד לדבר על בעיות עם כל מי שמוכן להקשיב ברגישות, לתמוך, וכמובן לשמור על דיסקרטיות... לא תמיד מוכרחים לדבר עם בעל תפקיד או אפילו עם איש-מקצוע. לפעמים לדבר עם חבר/ה או מפקד/ת עשוי להיות חשוב, מועיל, ועוזר לא פחות! מש"קית ת"ש, או קצינת ת"ש אינן בעלות-מקצוע בתחומי בריאות הנפש, אך בדרך-כלל מוכנות להקשיב ולנסות לעזור, ללא כל קשר לתפקידן הפורמלי או לדיווח לממונים! לגבי קב"ן, זה באמת תלוי בנסיבות. יש עניינים שעליהם קב"ן מחוייב לדווח, כמו לגבי חשש להתאבדות או לביצוע פשע. לעומת זאת, ניתן לשוחח עם קב"ן על נושאים שונים שישארו דיסקרטיים. ההמלצה הכללית שלנו היא תמיד לדבר מראש על זה, כלומר, האם דברים נרשמים, מדווחים, למי ואיך. אם אינך משוכנעת שדברים יישמרו בסוד, ועלולים לפגוע בך (בצבא או מחוצה לו) -- כדאי לשקול פעמיים אם לומר אותם... בכל מקרה, יקרה, אנחנו פה כדי להקשיב ולנסות לעזור. אם תרצי -- גם בשיחה אישית דרך האתר שלנו. הכל אנונימי ודיסקרטי!
 
זה לא בדיוק מה ששאלתי

מה שרציתי לדעת אם בזה שמישהו הולך לקבן יש לו נקודה שחורה אשר עלולה להשפיע על המשך שירותו הצבאי ועל השיבוצים לתפקידים אותם הוא יקבל בהמשך שירותו הצבאי או בסוף קורס כלשהו אשר בו הוא נמצא
 

סהר-תמיכה

Active member
מנהל
זה תלוי...

לדעתנו ומניסיוננו -- זה תלוי מהי הנקודה השחורה... אם זה משהו שולי, יחסית, זה לא אמור להשפיע כלל. אם זה משהו משמעותי מבחינה תיפקותית-נפשית -- זה עשוי להשפיע ועוד איך. בכל מקרה -- ההמלצה שלנו היא לשוחח על העניין הזה (עצם ההשפעה האפשרית) עם הקב"ן עצמו. לא תמיד צריך להאמין, אבל חשוב לשמוע מה שהוא יאמר על זה.
 
אענה לך מנסיוני האישי

אני כבר כמה שנים אחרי צבא ובתקופת השרות הצבאי שלי הייתי אצל קב"ן. בעקרון, פניה לקב"ן לא פוגעת בך בחיים האזרחיים, אבל חשוב שתדעי שכשאת פונה למרפאה של ברה"ן (בריאות הנפש) בצבא, נפתח לך שם תיק שבו נרשמים כל הדברים שתספרי לקב"ן. עפ"י החוק אני יודעת שאסור לאף אחד להסתכל בתיק הזה, אבל יש שם גם פקידי קבלה במרפאות האלה, שלא תמיד שמים על מה שמותר ומה שאסור ובזמנם החופשי הם יכולים להסתכל בתיקים האלה כאוות נפשם, אחרי הכל מי מונע את זה מהם, במידה והקב"נים (המפקדים שלהם) לא נמצאים בסביבה. אז כדאי להזהר, ואני כותבת את זה כאמור מנסיוני האישי שמלמד אותי שכל הסיפורים האלה שיגידו לך על סודיות וכו´ הם לא בהכרח נכונים ב- 100%.
 

kaban

New member
קבן - נסיון אישי

גם אני אשתף אותך מנסיוני האישי - כקבן הייתי קבן מספר שנים בעיקר ביחידות לוחמות פגשתי מאות חיילים במהלך השירות רובם הגדול ליעוץ או לטיפול ארוך טווח מעולם לא העברתי מידע ללא הסכמת המטופל - למעט במקרים בהם סברתי כי החייל עלול להיות מסוכן לעצמו או למישהו אחר (ולא אם אמרו לי שחשבו על התאבדות כשהיו במצוקה כי זה משהו שניתן לדבר עליו אלא אם סברתי ממש כי החייל עלול לצאת מהחדר ולפגוע בעצמו). המידע נעול במשרדים ואמנם זה נכון שלפקידים שחורגים מתפקידם יש יכולת לפתוח תיקים אך אני לא זוכר מקרה שזה קרה לא אצלי ולא אצל אחרים כי אנו בודקים היטב את מי שאנו שמים כפקידים וזה לא ממש מעניין אותםמה אנחנו כותבים רבים ממי שפגשתי המשיכו הלאה וחלקם הפכו לקצינים אני חייב לאמר לך כי אין כתם שחור ואין פגיעה באזרחות למי שמגיע להתייעץ או לקבל טיפול גם אם זה טיפול תרופתי יש לחציין כי משקים התש חרגה מסמכותה ואמרה דברים שאינם נכונים כשיש לציין כי אם פרטיה יגיעו לגורמים המוסמכים היא עלולה גם להיענש כמו כן ושלא כמו על קבנים אין כל חובת סודיות חוקית על משקית התש!!! אשמח לעמוד לרשותך לעוד שאלות בנושא
 
למעלה