שאלה על רינדור+המלצה על כ.מסך

מאור בר

New member
שאלה על רינדור+המלצה על כ.מסך../images/Emo153.gif

אני עומד לקנות מחשב חדש (מתלבט בין דואל קור של AMD לשל Intel) בסביבות ה-4GHZ עם 2 גיגה ראם. אני תקוע בשלב כרטיס המסך. חשבתי על ה-6600GT ואז מישהו אמר לי שכל הכרטיסים האלו הם בכלל יותר למשחקים והם יותר להצגת תלת מימד ולא לרינדור תלת. מישהו נוסף אמר לי שבכלל כרטיס מסך הוא רק לשלב התצוגה וכל הרינדור הוא במעבד... אז אנא סדרו לי את הבלאגן הזה... ועל הדרך, כרטיס מסך מומלץ לתלת ועריכת וידאו בסביבות 1000-1500 ש"ח. תודה.
 

NIRzz

New member
אוקיי

אוקיי, בעיקרון במחשב חדש הייתי הולך על AMD64, הרבה יותר טובים מאינטל, אבל אני מציע לך לחקור על זה עוד קצת בעצמך... בקשר לרינדור - רק המעבד אחראי על הפעולה הזאת, הכרטיס מסך אחראי רק על הביצועים של העבודה עצמה בתוכנה. אני לא כזה מומחה בתלת אז חכה גם לתגובות של אחרים. בהצלחה
 

izackv

New member
רינדורים...

רינדור זאת הפעולה של "חישוב" תמונה דו מימדית מהנתונים שאנחנו מגדירים בעולם הוירטואלי שלנו. אנחנו מגדירים אוסף של נקודות במרחב, עקומות, משטחים, תאורות, חומרים ועוד. בסוף המחשב צריך לקחת את כל הנתונים האלה ולהפוך אותם לתמונה דו ממדית (או לאוסף רציף של תמונות שמהווה סרט) רוב תוכנות התלת ממד תומכות ביותר ממנוע רינדור אחד. מקובל בדרך כלל להתיחס למנועים כמו MR, RENDERMAN ועוד רבים וטובים. מנועי רינדור אלה משתמשים בעיקר ב CPU ולא ממש משנה להם איזה כרטיס מסך מותקן. אבל יש עוד סוג של רינדור שנוטים להתעלם ממנו. רינדור שמתבצע בחומרה, כלומר בכרטיס המסך. דבר ראשון - מאיה מאפשרת רינדור חומרה כמעט מלא. זה יפעל רק אם כרטיס המסך תומך בכל התכונות המתקדמות שמאיה דורשת. ברוב כרטיסי המשחקים רינדור חומרה תחת מאיה לא יעבוד או שיתן תוצאות גרועות מאוד ויזואלית. בכרטיסי המסך המתקדמים שמיועדים לתלת ממד, רינדור חומרה יתן תוצאות טובות מספיק להתרשמות טובה מהאיכות של המודל וכמובן מהירות מאוד. דבר שני - כשאנחנו עובדים בחלונות העבודה אנחנו למעשה עובדים על ייצוג מרונדר של העולם הוירטואלי שלנו! המחשב מציג לנו הדמיה של המודל בעזרת קוי רשת או משטחים או אפילו משטחים עם טקסטורה בסיסית ומאפשר לנו להזיז את המצלמה, להתקרב, להתרחק, להגדיל, להקטין ועוד. החלק הזה של עבודה בחלון העבודה משתמש באופן מאסיבי ביכולות של כרטיס המסך! כשעברתי לכרטיס מקצועי, אי אפשר היה להתעלם מהשיפור בנוחות העבודה ומהירות התגובה של החלק הזה. (עבודה בחלונות המידול) אחת מהתכונות שמשפיעה על איכות העבודה ואיכות הכרטיס היא תמיכת הכרטיס ב BUFFER OVERLAY. המשמעות של זה היא שכרטיס המסך יכול להקצות שטח לוגי לחישובים שהוא מבצע. אם אוביקט שונה יעבור מעל לאוביקטים שמחושבים בשטח הלוגי הזה אז החישוב של האוביקט החדש לא יגרום לצורך בחישוב מחדש של האוביקט שנמצא מתחתיו. למה זה כל כך חשוב? כי אחרת כל פעם שאנחנו עוברים עם העכבר מעל חלון העבודה למשל אנחנו גורמים לכרטיס המסך צורך לחשב מחדש חלקים נרחבים מהמודל. אחרי שכתבתי את כל זה, חייבים להודות שכרטיס מסך מקצועי שעולה אלפי שקלים יכול להיות משהו נחמד, אבל לא צריך להיות בראש סדרי העדיפיות של חובבן תלת (כלומר של אחד שלא ממש מתפרנס מזה) לא צריכה להיות שום בעיה לעבוד עם כרטיסים שמיועדים למשחקים ו"לסבול" קצת מזמני תגובה טיפה יותר איטיים בחלון העבודה או מחוסר האפשרות להציג רינדור חומרה במאיה בצורה סבירה. במיוחד בתחום התקציבי שציינת... תחום שלא מאפשר שום כרטיס מקצועי עדכני. לגבי עריכת וידאו, למיטב ידיעתי נושא כרטיס המסך הרבה פחות עקרוני. אבל הערה אחת קטנה... לעריכת וידאו עדיף כניסה (ומקור וידאו) דיגיטלים (FW) אבל אם יש כניסה אנלוגית בלבד, עדיף כרטיס לכידה מקצועי (ולא זול) מאשר לכידה דרך כרטיס מסך עם כניסת וידאו. ברוב כרטיסי המסך האלה האיכות של לכידת הוידאו והמרתו לאות דיגיטלית לא ממש מדהימים. אבל גם שם, אם זה רק תחביב צריך לזכור לא להשתולל. ולרוב הצרכים הפשוטים של אנשים יספיק גם כרטיס מסך עם כניסת וידאו פשוטה.
 

מאור בר

New member
מעולה. תודה רבה.

חתיכת תגובה איזאק, מאלף. לידע כללי, אני סטודנט תקשורת חזותית בבצלאל ותלת זה חלק מהעניין, כמו גם וידאו - ואל דאגה, אני לוכד דיגיטלית ועובד עם שני הארדיסקים כמו ילד טוב
שוב תודה.
 
טוב . אחד התגובות הטובות שראיתי.

בעצם עזרת גם לי לא מעט. אז בעצם רק למטרת העניין.. הBuffer overlay הוא החלק העיקרי שאני צריך לחפש בכרטיס מסך? במידה ואני רוצה לעבוד על תלת ? אילו עוד קריטריונים יש עלי לבדוק בכרטיס על מנת לקבוע את טיבו ולא להתקל ברינדור חומרה שיתן תוצאות גרועות מאוד ויזואלית? תודה!
 
למעלה