שאלה על תגובת אופניים חשמליים לדיווש:

david80

Active member
שאלה על תגובת אופניים חשמליים לדיווש:

למיטב הבנתי, מערכת בקרה באופניים חשמליים חוקיים מתוכנן כך שהספק המנוע יורד עם עליית מהירות האופניים עד שמתאפס במהירות 25 קמ"ש (כמובן כל עוד מתבצע דיווש), האם פירוש הדבר שבמצב "סיוע מקסימלי" המנוע החשמלי מוציא הספק של 250 וואט במהירות 0 קמ"ש ויורד לינארית עד ל-0 וואט במהירות 25 קמ"ש?
אשמח אם תוכלו להביא קישור לגרף המציג הספק כפונקציה של מהירות וכל קישור כלשהו.
 

mudale222

New member
לא מכיר גרף כזה ובכל מקרה מה שקובע בכל אופניים הוא

הבקר המותקן ספציפית באותם אופניים שיכול לעבוד בצורה אחרת מבקר אחר.
לדעתי זה ממש לא ליניארי כי לדוג' בשביל להביא את האופניים מ20 קמ"ש ל25 (במישור מוחלט דמיוני) נצטרך כנראה ערך הרבה יותר גבוה מ0 בגלל שיש גם התנגדות רוח וכו'. וגם ב25 קמ"ש נצטרך ערך שגבוה מ0 בשביל לשמור על המהירות באופן קבוע (מניח 50-100 ואט לפחות בעולם האמיתי).
מעבר לזה, לא לקחת בחשבון עליות. שם נצטרך את כל ה250W ועדיין בקושי נגיע ל10 קמ"ש (בעליות קשות). ככה שליניארי ביחס למהירות זה בטוח לא.
בוא נגיד שמהיכרותי עם המנועים החלושים האלה אני לא אתפלא אם הם מוציאים 250W כל הזמן עד 25 קמ"ש.
 

ilang8

New member
גרף

שאלה במקומה אין בקר למיטב ידיעתי בעולם שמבצע את הדרישה הזאת ואין יצרן סיני שפירסם פונקציה כזאת בנתוני הבקר שלו ולכן גם אין גרף כזה אם הבקר יתחיל לגרוע מכוחו במהירות 1 קמ"ש איך האופניים יסעו מה שיוותר זה הדיווש שגם ככה מובנה
 
למעלה