שאלה על parenting לכף יד של דמות במאיה.

girado

New member
שאלה על parenting לכף יד של דמות במאיה.

יש לי דמות שמיועדת להחזיק בכף היד שלה שרביט באנימציה, השרביט הוא בעל שלושה מעין-מובָּיילים כאלה (מה שבתמונה) שמיועדים להטלטל באויר מקצה המקל, לכן עשיתי לשרביט ריג קטן, כדי להנפיש אותם.
מאחר ולשרביט יש ריג, אני לא יכול כמו במקרה של mesh ללא ריג, פשוט לשייך אותו עםparent לjoint של כף היד כדי שהדמות תאחוז בו.
האמת היא שאני לא יודע מה נכון לעשות במקרה הזה, עשיתי כמה נסיונות שלא הצליחו, בינהם לחבר את הג'וינט הראשון של השרביט אל הגוי'נט של כף היד
(RightHand) כהמשך לשלד של הדמות ואז לעשות add influence וסקינינג מחדש לשרביט – קיבלתי תוצאות לא רצויות, אשמח מאוד לעזרה.


המון תודה
 

אתינט

Member
מנהל
כנקודת פתיחה

תבחר קודם את הקונטרול הכחול משמאל ואח"כ תבחר את הקונטרול האדום שמימין ותלחץ P

צריכה להיות תוצאה כזו שכשתזיז/תסובב את הקונטרול האדום הוא יזיז/יסובב את הקונטרול הכחול.

(הצבעים כמובן זה רק כדי שיהיה ברור לזיהוי)

וזאת בהנחה שהקונטרול האדום הוא הקונטרול הראשי ששולט בכף היד ושהקונטרול הכחול הוא הקונטרול המרכזי ששולט בשרביט.
וגם בהנחה שהפיווט של כל קונטרול נמצא במקום הנכון.
 

girado

New member
עשיתי בדיוק ככה, לצערי זה לא עובד. :(

תודה אתינט,

הcircle הכחול (פּארֶנט של השלד של השרביט)
parented לאדום, האפקטור של הזרוע (human IK).
לצערי כל האוריינטציה בשרביט והעצמות שלו משתבשת ככה.
בסקרין-שוט רואים בדיוק מה קורה.
 

אתינט

Member
מנהל
יתכן שתכננת מראש היררכיה לא נכונה

הבנתי שאתה רוצה שהקונטרולר של כף היד יפעיל את הקונטרולר של השרביט בצורה תקינה -

אתה יכול לשלוח לי את הקובץ למייל : [email protected]
 

girado

New member
עכשיו עובד

תודה רבה לכם,

DimaBoujou,
Parent constrain זו הדרך, תודה!
ככה עשיתי כבר בהתחלה אבל הייתה לי טעות, לא שמתי לב שיש לי ערך של מינוס 1 בscale של z של הג'וינט בשרביט, אז השרביט הסתובב ב180 מעלות ברגע שהחלתי עליו את הפארנט קונסטריין.
עכשיו מחקתי את המינוס והכל עובד טוב.
 
למעלה