שאלה עקרונית,
אחד מפסקי ההלכה התמוהים ביותר הוא ההנחה כי ילדה מגיל 3 כבר מהווה מקור לפיתוי מיני. לכן חל איסור על ילדה בגיל 3 ומעלה ,לשיר.קולה נחשב ערווה. אפילו לא את ה"מה נשתנה" בליל הסדר. כבר מגיל 3 חובה להלבישה בבגדים ארוכים וגרביים אטומות. פעם שאלתי חבר דתי ,מה מותר האדם מן הבהמה? והוא מיד השיב לי שכמובן,כיבוש היצר. אם כך, למה לא יועילו רבנים ופוסקים ללמוד איפוק מהו ,ישלטו על היצר ולא יתגרו מינית מילדה בת 3 וגם לא ילבישו אותה בבגדים חמים ונוראיים בקיץ הישראלי? אם קולן מגרה אותם,שיועילו לשים אטמי אוזניים ויגרמו חוסר נוחות לעצמם ולא לילדה קטנה ותמימה. כמה חוצפה ורוע יש בתקנה שכזו. השאלה שלי היא, מדוע בעיית אי השליטה על היצר של הגברים צריך לבוא לידי ביטוי בגרימת חוסר נוחות לילדה ולא לעצמם? האם גבר אינו אדם האמור לשלוט על היצר או שמא הוא ברמת בהמה?
אחד מפסקי ההלכה התמוהים ביותר הוא ההנחה כי ילדה מגיל 3 כבר מהווה מקור לפיתוי מיני. לכן חל איסור על ילדה בגיל 3 ומעלה ,לשיר.קולה נחשב ערווה. אפילו לא את ה"מה נשתנה" בליל הסדר. כבר מגיל 3 חובה להלבישה בבגדים ארוכים וגרביים אטומות. פעם שאלתי חבר דתי ,מה מותר האדם מן הבהמה? והוא מיד השיב לי שכמובן,כיבוש היצר. אם כך, למה לא יועילו רבנים ופוסקים ללמוד איפוק מהו ,ישלטו על היצר ולא יתגרו מינית מילדה בת 3 וגם לא ילבישו אותה בבגדים חמים ונוראיים בקיץ הישראלי? אם קולן מגרה אותם,שיועילו לשים אטמי אוזניים ויגרמו חוסר נוחות לעצמם ולא לילדה קטנה ותמימה. כמה חוצפה ורוע יש בתקנה שכזו. השאלה שלי היא, מדוע בעיית אי השליטה על היצר של הגברים צריך לבוא לידי ביטוי בגרימת חוסר נוחות לילדה ולא לעצמם? האם גבר אינו אדם האמור לשלוט על היצר או שמא הוא ברמת בהמה?