שאלה עקרונית

prince779

New member
שאלה עקרונית

עד היום לא ממש הבנתי את יחס הנצרות לתנ"ך. אם אתם מקבלים אותו כדברי אלוהים חיים, למה אתם עוברים על החוקים שלו? בתנ"ך יש איסור מפורש לאכול חזיר, אתם מתעלמים מכך. לעומת זאת את האיסור "לא תרצח" אתם מקדשים. למה? אתם מרבים לדבר על עשרת הדיברות, אבל מתעלמים כמעט לחלוטין מחמשת הראשונים שבהם. "לא תעשה לך פסל וכל תמונה" - איך אתם מתייחסים לדיבר זה? מה עם "לא תשא את שם ה' אלוהיך לשווא" - אתם מקיימים את זה?
 

sha na na revol

New member
אני חושב שלצורך העניין,

חשוב להבין שאנחנו זה לא 'אתם', וכל אחד ייתן לך תשובות אחרות * אני מעדיף מתוקים על בשר, ואני לא אוכל חזיר בשביל לעשות דווקא.
* שוב, מי זה אתם
בארה"ב שמונהגת ע"י christians מקובל עונש מוות, ובכלל, לכל מני אנשים יש פירושים שונים לדיבר. אני לא בטוח עד כמה אנשים מקדשים את 'לא תרצח', ואף קבוצה לא צריכה לפתור את עצמה מאשמה לגמרי. מצד שני, האופן היהודי המשיחי שאני מכיר מהארץ הוא לגמרי נינוח, אז כן, אני מאמין שבמנטליות של הקבוצה כקבוצה אין איזשהי נטייה לרצוח. שזה טוב, אבל לא מספיק טוב. בברית החדשה יש גם איסורים חמורים יותר, כמו שאני תמיד אומר, כך שאפילו כעס מנוגד לטבע האלוהי. * משיחיים עד כמה שאני יודע לא סוגדים לצלמים, וזה הפירוש שאני מכיר לפסוק. * אני אישית נוטה להרבה 'או מיי גאד' ו 'גאד דאמיט', אולי יכולים להתפלל בעבורי על זה.
 
אני אענה לגבי עצמי

אני - מאז ומעולם ראיתי את עצמי כחוטא. עוד כילד- ראיתי את עצמי כחוטא. אז, כמובן שלא ידעתי שום דבר על המשיח. הייתי בכלל ילד תל אביבי חילוני כמו כל הסביבה שלי. גם לעשות בר מצווה, זה דבר שהיה לי קצת קשה אתו. עשיתי בר מצווה רק לאחר שהמשפחה הפעילה לחצים על אמא שלי, שאעשה בר מצווה. אז עשיתי בר מצווה בגיל 13 ו 8 חודשים. והמשכתי בחיי החילוניים. בשר לא כשר- היו פעמים שאכלתי בשר לא כשר, אבל זה לא קשור לאמונה המשיחית שלי. זה קדם לה בשנים רבות. אני חושב שהפעם הראשונה שאכלתי בשר לא כשר, הייתה בגיל 15 בערך... הייתי אתיאיסט. כפרתי בכל אמונה מכל סוג. אני לא יודע את מי אני מייצג ואת מי לא. ביהדות - שמירת שבת למשל היא חוק עליון. יהודי שמחלל שבת, בפרהסיא או בצנעת הפרט, הוא חוטא בר מוות. באמונה המשיחית- יש כאלה שמקפידים יותר ו פחות על כללים כאלה ואחרים. נהוג לציית ל 5 דיברות שבין אדם לחברו. אני לא משתחווה לשום פסל ותמונה. אני חושב שאין בעיה להשתחוות לפני אלוהים, בתנאי שאין פסל ותמונה. אבל תהיה הוגן... אתה לא רואה יהודים שמסתובבים עם תמונות של צדיקים שונים, מנשקים את התמונה, מתפללים אל הצדיק שיעתיר עבורם, הולכים לקברו ומשטטחים על קברו ? ומה עם קמיעות ולחשים? מה עם אמונה בעין הרע? האם אין זו עבודת אליל? בוודאי שכן. רק אל תגיד שזה קורה רק בנצרות או במשיחיות. זה קורה בכל מקום, בכל דת, בכל לאום. לא שם אלוהיך לשווא- שווא הוא שקר. אם שווא אינו במשמעות שקר, אז כל יהודי מזכיר את שם אלוהים לשווא, מדי יום, עשרות פעמים. אותו הדבר... תגיד מיום הולדתך, האם שמרת את כל השבתות כדת וכדין? מעולם לא חיללת שבת? כי אם כן, אז אתה סתם מותח ביקורת צדקנית. זו לא חוכמה. האמת היא שאף אחד לא עומד בכל תרי"ג מצוות. זאת האמת לאמיתה. אלוהים מוכן לוותר על קיום מצוות, בתמורה לאמונה במשיח. זה כל הסיפור.
 

galgal21

New member
אני לא יודע לגבי אחרים אבל

אני מקיים את מה שכתוב בברית החדשה (לפחות אני משתדל לקיים). החוק שאוסר על אכילת חזיר בוטל בברית החדשה בגלל שהוא חוק לא עקרוני (כנראה שהוא נוצר רק לתקופה מסויימת כדי להבדיל בין יהודים לגויים). אני לא משתחווה לפסל או תמונה. אני לא נושא את שם אלוהים לשוא (שוא פרושו שקר. כלומר אסור לקרוא בשם אלוהים למעשי שקר או בצורה לא מכובדת אבל מותר באופן כללי לקרוא בשם אלוהים).
 
שאל את עצמך

אני לא מחטט... אני אומר שאל את עצמך בכנות, ותשיב לעצמך. האם באמת שמרתי את כל השבתות וימי השבתון כנדרש ? האם כל חיי שמרתי על איסור אכילה של בשר לא כשר? האם בכל יום של חיי הנחתי תפילין? ברכתי על כל מאכל? האם מעולם לא נאפתי? האם לא עשיתי מעולם מעשה זנות? האם מעולם לא חמדתי את אשת חברי ואת כל אשר לו? האם תמיד כיבדתי את אבי ואת אמי? בכל גיל? בכל זמן? האם מעולם לא עיניתי את חברי בעדות שקר? האם אהבתי לרעי כמוני? אף אחד בהיסטוריה האנושית לא עמד בכל תרי"ג מצוות בכל רגע נתון של חייו. אף אחד, למעט המשיח, ישוע בן מרים שנברא מושלם. זוהי האמת. וַיֹּאמֶר אֵלָיו יֵשׁוּעַ אָנֹכִי הַדֶּרֶךְ וְהָאֱמֶת וְהַחַיִּים לֹא יָבֹא אִישׁ אֶל הָאָב בִּלְתִּי עַל יָדִי. לָכֵן אָמַרְתִּי לָכֶם כִּי תָמוּתוּ בַּחֲטָאֵיכֶם כִּי אִם לֹא תַאֲמִינוּ כִּי אֲנִי הוּא בַּחֲטָאֵיכֶם תָּמוּתוּ. וִידַעְתֶּם אֶת הָאֱמֶת וְהָאֱמֶת תּוֹצִיאֲכֶם לְחֵרוּת ... אָמֵן אָמֵן אֲנִי אֹמֵר לָכֶם כָּל־עֹשֶׂה חֵטְא עֶבֶד הוּא לַחֵטְא׃ וְהָעֶבֶד לֹא־יִשְׁכֹּן בַּבַּיִת לְעוֹלָם הַבֵּן יִשְׁכֹּן לְעוֹלָם׃ לָכֵן אִם הַבֵּן יַעֲשֶׂה אֶתְכֶם בְּנֵי חוֹרִין חָפְשִׁים בֶּאֱמֶת תִּהְיוּ.
 
חזק אתה...היית צמוד אליו שאתה מעיד עליו?

מכיר את הפסוק הזה? או שמא גם הוא בוטל? כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב, ולא יחטא. קהלת ז'
 

sha na na revol

New member
ברור.

זה האלף-בית של כל משיחי, כולנו חטאנו בגלל הטבע האנושי שלנו. הפתרון שהמשיחיים מציעים הוא לקבל לתוכנו משהו אלוהי, וזאת רוח הקודש שמוזכרת כאן רבות.
 

prince779

New member
אתה רציני עם התשובה הזאת?

אתה בעצם אומר שכולם חוטאים ולכן אין טעם אפילו להשתדל. כולם עוברים על החוקים, אז אין סיבה שגם אתה לא תעבור עליהם. העניין הוא שהנוצרים שאני מכיר לא מתייחסים לאכילת חזיר כחטא, אין מבחינתם הבדל בין חזיר לפרה, למרות שהתנ"ך מגדיר זאת כחטא חמור. אתם אומרים שהתנ"ך בטל כי אלוהים ביטל את הברית שלו עם עם ישראל ברגע שאלו סירבו להכיר בישו. טוב ויפה. מה שמפריע לי זה שהעובדה הזו לא מפריעה לכם לנופף בעשרת הדיברות ובחוקים תנכיים אחרים, את הסתירה הזו אני לא מצליח ליישב.
 

nrmlsr

New member
תשובה ל-prince779

שלום prince779, אתה מדבר בכלל על הממסד הדתי-נוצרי אבל לא על האמונה המשיחית. בכל מקרה בשום מקור לא כתוב שאלוהים נטש את עמו,זאת התאולוגיה הישנה של הדוקטרינה הקתולית בכלל. לאמונה המשיחית אין נציג היררכי אבל לזרמים הנוצריים המוכרים יש נציגים אך לאמונה המשיחית אין נציג היררכי. הנציג של האמונה המשיחית הוא ישוע. והנה הסבר: אִגֶּרֶת שָׁאוּל אֶל הָרוֹמִים פֶּרֶק יא 1 אִם כֵּן, אֲנִי שׁוֹאֵל, הַאִם נָטַשׁ אֱלֹהִים אֶת עַמּוֹ? בְּשׁוּם פָּנִים לֹא! הֲרֵי גַּם אֲנִי בֶּן עַם יִשְׂרָאֵל, מִזֶּרַע אַבְרָהָם וּמִשֵּׁבֶט בִּנְיָמִין. 2 אֱלֹהִים לֹא נָטַשׁ אֶת עַמּוֹ, הָעָם שֶׁהוּא יָדַע מִקֶּדֶם. וְכִי אֵינְכֶם יוֹדְעִים מָה אוֹמֵר הַכָּתוּב עַל אֵלִיָּהוּ, כֵּיצַד הִתְלוֹנֵן עַל יִשְׂרָאֵל לִפְנֵי אֱלֹהִים? 3 "אֲדֹנָי, אֶת־נְבִיאֶיךָ הָרְגוּ וְאֶת־מִזְבְּחֹתֶיךָ הָרָסוּ; וָאִוָּתֵר אֲנִי לְבַדִּי, וַיְבַקְשׁוּ אֶת־נַפְשִׁי לְקַחְתָּהּ." 4 אַךְ מָה אוֹמֵר לוֹ דְּבַר אֱלֹהִים? "הִשְׁאַרְתִּי לִי בְיִשְׂרָאֵל שִׁבְעַת אֲלָפִים אֲשֶׁר לֹא־כָרְעוּ לַבַּעַל." 5 כֵּן גַּם בְּיָמֵינוּ נִשְׁאֲרָה שְׁאֵרִית עַל־פִּי בְּחִירָה שֶׁל חֶסֶד. 6 וְאִם בְּחֶסֶד, הֲרֵי שֶׁלֹּא עוֹד מִתּוֹךְ מַעֲשִׂים; אַחֶרֶת הַחֶסֶד חָדֵל לִהְיוֹת חֶסֶד. 7 וּבְכֵן מָה? יִשְׂרָאֵל לֹא הִשִֹיג אֶת מְבֻקָּשׁוֹ, אֲבָל הַנִּבְחָרִים הִשִֹיגוּ; וְהַשְּׁאָר הִקְשׁוּ לְבָבָם, 8 כַּכָּתוּב: "נָתַן לָהֶם הָאֱלֹהִים רוּחַ תַּרְדֵּמָה, עֵינַיִם לֹא לִרְאוֹת וְאָזְנַיִם לֹא לִשְׁמֹעַ עַד הַיּוֹם הַזֶּה." 9 וְדָּוִד אוֹמֵר: "יְהִי־שֻׁלְחָנָם לִפְנֵיהֶם לְפָח וּלְרֶשֶׁת וְלִשְׁלוֹמִים לְמוֹקֵשׁ. 10 תֶּחְשַׁכְנָה עֵינֵיהֶם מֵרְאוֹת, וּמָתְנֵיהֶם תָּמִיד הַמְעַד." 11 עַל כֵּן שׁוֹאֵל אֲנִי, הַאִם מָעֲדוּ כְּדֵי שֶׁיִּפְּלוּ לְלֹא קוּם? חַס וְחָלִילָה! אֶלָּא שֶׁבִּמְעִידָתָם הַיְשׁוּעָה לַגּוֹיִם, לְהַקְנִיא אוֹתָם. 12 וְאִם מְעִידָתָם הִיא עֹשֶׁר לָעוֹלָם וְהֶפְסֵדָם הוּא עֹשֶׁר לַגּוֹיִם, שְׁלֵמוּתָם - עַל אַחַת כַּמָּה וְכַמָּה! 13 אֲלֵיכֶם הַגּוֹיִם אֲנִי מְדַבֵּר; בִּהְיוֹתִי אֲנִי שָׁלִיחַ לַגּוֹיִם מְכַבֵּד אֲנִי אֶת שֵׁרוּתִי, 14 בְּתִקְוָה לְעוֹרֵר קִנְאָה בִּבְנֵי עַמִּי וּלְהוֹשִׁיעַ כַּמָּה מֵהֶם. 15 הֲרֵי אִם הַדָּחָתָם הִיא רִצּוּי בִּשְׁבִיל הָעוֹלָם, מַה תִּהְיֶה הֲשָׁבָתָם אִם לֹא תְּקוּמָה מִמָּוֶת אֱלֵי חַיִּים? 16 אִם תְּרוּמַת הָעִסָּה קֹדֶשׁ, כֵּן גַּם כָּל הַבָּצֵק! וְאִם הַשֹּׁרֶשׁ קֹדֶשׁ, כֵּן גַּם הָעֲנָפִים. 17 וְאִם נִכְרְתוּ כַּמָּה עֲנָפִים מֵעֵץ הַזַּיִת, וְאַתָּה, זֵית־בָּר, הֻרְכַּבְתָּ בִּמְקוֹמָם וְשֻׁתַּפְתָּ בְּשֹׁרֶשׁ הָעֵץ וּבִלְשַׁדּוֹ, 18 אֲזַי אַל תִּתְנַשֵֹא עַל הָעֲנָפִים. אִם תִּתְנַשֵֹא, דַּע לְךָ שֶׁלֹּא אַתָּה נוֹשֵׂא אֶת הַשֹּׁרֶשׁ, אֶלָּא הַשֹּׁרֶשׁ נוֹשֵׂא אוֹתְךָ. 19 אַתָּה תֹּאמַר: "הָעֲנָפִים נִכְרְתוּ כְּדֵי שֶׁאֻרְכַּב אֲנִי." 20 יָפֶה! בִּגְלַל אִי־אֱמוּנָה נִכְרְתוּ, אַךְ אַתָּה עַל־יְדֵי אֱמוּנָה מַחֲזִיק מַעֲמָד. אַל תִּתְגָּאֶה אֶלָּא הִמָּלֵא יִרְאָה, 21 שֶׁהֲרֵי אִם לֹא חָס אֱלֹהִים עַל הָעֲנָפִים הַמְּקוֹרִיִּים, גַּם עָלֶיךָ לֹא יָחוּס. 22 לָכֵן שִׂים לֵב לְטוּבוֹ שֶׁל אֱלֹהִים וּלְחֻמְרָתוֹ: מֵחַד גִּיסָא חֻמְרָה כְּלַפֵּי הַנִּכְשָׁלִים; מֵאִידָךְ גִּיסָא, טוּבוֹ שֶׁל אֱלֹהִים עָלֶיךָ אִם תַּעֲמֹד בְּטוּבוֹ, וָלֹא - גַּם אַתָּה תִּכָּרֵת. 23 וְאִם לֹא יַמְשִׁיכוּ בְּחֹסֶר אֱמוּנָתָם יֻרְכְּבוּ גַּם הֵם, שֶׁכֵּן אֱלֹהִים יָכוֹל לְהַחֲזִירָם וּלְהַרְכִּיבָם. 24 הֲרֵי אִם אַתָּה נִכְרַתָּ מֵעֵץ זַיִת בָּר מִטִּבְעוֹ, וּבְנִגּוּד לַטֶּבַע הֻרְכַּבְתָּ עַל עֵץ זַיִת טוֹב, כָּל שֶׁכֵּן אֵלֶּה, הַמְּקוֹרִיִּים, יֻרְכְּבוּ עַל עֵץ הַזַּיִת שֶׁלָּהֶם! 25 הֵן, אַחַי, אֵינֶנִּי רוֹצֶה שֶׁיֵּעָלֵם מִכֶּם הַסּוֹד הַזֶּה, פֶּן תִּהְיוּ חֲכָמִים בְּעֵינֵיכֶם: קֵהוּת לֵב אָחֲזָה בְּמִדַּת מָה אֶת יִשְׂרָאֵל, עַד אֲשֶׁר יִכָּנֵס מְלוֹא הַגּוֹיִם. 26 וְכָךְ כָּל יִשְׂרָאֵל יִוָּשַׁע, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וּבָא מִצִּיּוֹן גּוֹאֵל וְיָשִׁיב פֶּשַׁע בְּיַעֲקֹב נְאֻם יהוה 27 וַאֲנִי זֹאת בְּרִיתִי אוֹתָם, כִּי אֶסְלַח לַעֲוֹנָם." 28 אָמְנָם בְּמַה שֶּׁנּוֹגֵעַ לַבְּשׂוֹרָה הֵם אוֹיְבִים בִּגְלַלְכֶם, אֲבָל בְּמַה שֶּׁנּוֹגֵעַ לַבְּחִירָה אֲהוּבִים הֵם בִּגְלַל הָאָבוֹת, 29 שֶׁהֲרֵי אֵין הָאֱלֹהִים מִתְחָרֵט עַל מַתְּנוֹתָיו וְעַל בְּחִירָתוֹ. 30 וּכְשֵׁם שֶׁאַתֶּם בֶּעָבָר לֹא צִיַּתֶּם לֵאלֹהִים, אַךְ כָּעֵת רֻחַמְתֶּם אַגַּב אִי־צִיּוּתָם, 31 כֵּן גַּם אֵלֶּה לֹא צִיְּתוּ כָּעֵת, וְכָךְ בָּרַחֲמִים אֲשֶׁר הֻשְׁפְּעוּ עֲלֵיכֶם יְרֻחֲמוּ גַּם הֵם כָּעֵת; 32 כִּי אֱלֹהִים כָּלָא אֶת הַכֹּל בְּאִי־צִיּוּת כְּדֵי שֶׁיְּרַחֵם עַל הַכֹּל. 33 מָה עֹמֶק עֹשֶׁר הָאֱלֹהִים, מָה עֹמֶק חָכְמָתוֹ וְדַעְתּוֹ! אֵין חֵקֶר לְמִשְׁפָּטָיו וְאֵין מַשִֹיג אֶת דְּרָכָיו, 34 כִּי "מִי־תִכֵּן אֶת־רוּחַ יהוה וְאִישׁ עֲצָתוֹ יוֹדִיעֶנּוּ?" 35 וּמִי הִקְדִּים לָתֵת לוֹ דָּבָר וִישֻׁלַּם לוֹ? 36 הֲרֵי הַכֹּל מִמֶּנּוּ, הַכֹּל דַּרְכּוֹ, וְהַכֹּל אֵלָיו. לוֹ הַכָּבוֹד לְעוֹלָמִים! אָמֵן. איפה פה באמונה המשיחית ובברית החדשה אלוהים נטש את עמו? ודבר שני שמו הוא ישוע ולא השם שציינת ולכן אם תמשיך להשמיט את האות ע' בכוונה מהשם ישוע הודעתך תמחק על ידי מנהל הפורום.
 
אין כל איסור על אכילת חזיר לגויים

ליהודים כן. אך בכל מקרה, אנחנו נמצאים תחת יד החסד ולא תחת יד התורה, וישוע טיהר את כל המאכלים, אם מברכים עליהם בשמו. אתה מוזמן לקרוא את ההודעה שכתבתי על ברית סיני והברית החדשה, אולי הדברים יתבהרו לך יותר. בכל מקרה השם שלו הוא ישוע, ואנחנו מבקשים שכך תכנה אותו.
 
פשוט הם לא מסוגלים לעמור בתריג מצוות ושלא נ

נדבר על כל המצוות כולל תורה שבעל פה ולכן בחרו לעזוב את הברית הישנה ולקחת חיים קלים יותר... מה רע ב-2 3 מצוות ואמונה? או להעביר את השבת ליום אחר? חיים קלים...
 

nrmlsr

New member
תשובה

גם לשמור מסורת זקנים(נטילת ידיים מתוך אמונה שמובססת על הצדקה עצמית) אלו חיים שנראים קלים אך מקורם איננו אם אתה יכול להקריב קורבנות על המזבח ולקיים את מצוות התורה בשלמותן על פי התנ"ך ולא על פי התלמוד אז הינך יכול באמת לשמור את דבר האלוהים אך הבעיה היא שאלוהים עשה שאי אפשר יהיה לשמור את כל המצוות. לפיכך גם אתה לא יכול להצדק במעשיך אלא רק בדמו של שה האלוהים הוא המשיח ישוע ורק דרך האמונה בו. בברית החדשה לא מוזכר ביטול יום השבת אך כן מוזכר שכל יום חשוב לאלוהים וכל יום שהאדם מקדיש לאלוהים אכן חשוב כי לכל יום יש תפקיד חשוב. אך לא נאמר בשום מקור בברית החדשה שהשבת הוחלפה ביום ראשון,זה נאמר רק במקורות של הקאנון הקתולי שזהו מקור חיצוני ולא חלק מהברית החדשה המקורית. אם היית קורא את דברי הברית החדשה לעומקם ואת דברי ישוע לא היית אומר שכך כתוב בדבר אלוהים. ישוע נתן לשבת פרשנות חדשה אך לא ביטל אותה. הנה מה שהוא אמר:"לא האדם קיים למען השבת אלא השבת קיימת למען האדם ולכן גם בן-האדם הוא אדון השבת". בן-האדם הוא שם-תואר לישוע. ישוע היה גדול מן המקדש ולכן הייתה לו זכות לומר זאת גם מתוקף היותו גבוה בסולם ההיררכי של מלכות האלוהים ומשום שרק הוא היה היחיד שהיה מעל כל המלאכים גם במעמד הרוחני וגם ביכולותיו ובגרימה למלאכים לציית לו ויכולת לעשות דברים שהם מעל להיגיון. ישוע הוא אדונו של דוד אך גם צאצא שלו דרך מרים אשר אביה היה עלי ועלי היה חותנו של יוסף ולכן יוסף נקרא בן עלי. יוסף היה בן יעקב וגם יוסף היה מבית דוד אך בטרם התארסה מרים ליוסף היה נמצא בהיריון מרוח הקודש משום שהמלאך גבריאל אמר לה שהיא תלד בן מרוח הקודש ואכן זה קרה ויוסף חשב שמרים בהיריון מאיש זר אך כשהמלאך גבריאל בא אליו וגם לו אמר שמרים בהיריון מרוח הקודש אז יוסף הבין זאת והתארס למרים ואז נולד להם בן וביום השמיני קראו לו ישוע כפי שציווה המלאך גבריאל ואז מלו אותו כתורת משה. ואפילו איש צדיק בשם שמעון שרוח הקודש גילתה לו שהוא יראה את משיח יהוה בטרם ימות אכן התגשם וכאשר ישוע בא עם הוריו שמעון הצדיק שככל הנראה היה כהן למרות שזה לא מוזכר אך ניתן להבין זאת על סמך רמזים בירך את ישוע ובסוף התפילה קרא לישוע בכינוי:"תפארת ישראל עמך".
 

nrmlsr

New member
תיקון שגיאות כתיב

גם לשמור מסורת זקנים(נטילת ידיים מתוך אמונה שמבוססת על הצדקה עצמית) אלו חיים שנראים קלים אך מקורם איננו מכתבי הקודש. אם אתה יכול להקריב קורבנות על המזבח ולקיים את מצוות התורה בשלמותן על פי התנ"ך ולא על פי התלמוד אז הינך יכול באמת לשמור את דבר האלוהים אך הבעיה היא שאלוהים עשה שאי אפשר יהיה לשמור את כל המצוות. לפיכך גם אתה לא יכול להצדק במעשיך אלא רק בדמו של שה האלוהים הוא המשיח ישוע ורק דרך האמונה בו. בברית החדשה לא מוזכר ביטול יום השבת אך כן מוזכר שכל יום חשוב לאלוהים וכל יום שהאדם מקדיש לאלוהים אכן חשוב כי לכל יום יש תפקיד חשוב. אך לא נאמר בשום מקור בברית החדשה שהשבת הוחלפה ביום ראשון,זה נאמר רק במקורות של הקאנון הקתולי שזהו מקור חיצוני ולא חלק מהברית החדשה המקורית. אם היית קורא את דברי הברית החדשה לעומקם ואת דברי ישוע לא היית אומר שכך כתוב בדבר אלוהים. ישוע נתן לשבת פרשנות חדשה אך לא ביטל אותה. הנה מה שהוא אמר:"לא האדם קיים למען השבת אלא השבת קיימת למען האדם ולכן גם בן-האדם הוא אדון השבת". בן-האדם הוא שם-תואר לישוע. ישוע היה גדול מן המקדש ולכן הייתה לו זכות לומר זאת גם מתוקף היותו גבוה בסולם ההיררכי של מלכות האלוהים ומשום שרק הוא היה היחיד שהיה מעל כל המלאכים גם במעמד הרוחני וגם ביכולותיו ובגרימה למלאכים לציית לו ויכולת לעשות דברים שהם מעל להיגיון. ישוע הוא אדונו של דוד אך גם צאצא שלו דרך מרים אשר אביה היה עלי ועלי היה חותנו של יוסף ולכן יוסף נקרא בן עלי. יוסף היה בן יעקב וגם יוסף היה מבית דוד אך בטרם התארסה מרים ליוסף היא נמצאה בהיריון מרוח הקודש משום שהמלאך גבריאל אמר לה שהיא תלד בן מרוח הקודש ואכן זה קרה ויוסף חשב שמרים בהיריון מאיש זר אך כשהמלאך גבריאל בא אליו וגם לו אמר שמרים בהיריון מרוח הקודש אז יוסף הבין זאת והתארס למרים ואז נולד להם בן וביום השמיני קראו לו ישוע כפי שציווה המלאך גבריאל ואז מלו אותו כתורת משה. ואפילו איש צדיק בשם שמעון שרוח הקודש גילתה לו שהוא יראה את משיח יהוה בטרם ימות אכן התגשם וכאשר ישוע בא עם הוריו שמעון הצדיק שככל הנראה היה כהן למרות שזה לא מוזכר אך ניתן להבין זאת על סמך רמזים בירך את ישוע ובסוף התפילה קרא לישוע בכינוי:"תפארת ישראל עמך".
 
גם אתה לא

אין אף אדם שיכול לעמוד בתרי"ג המצוות, היחיד שעמד בכל 613 המצוות הוא ישוע המשיח. לחיות מתוך אמונה, זה הרבה יותר קשה מלעשות מעשים מתים כמו מכונה
 
מי סיפר לך שלא? אתה שומר לפחות על 5?6?כמה?

מי סיפר לך שלא? אתה שומר לפחות על 5?6?כמה? אתה בכלל מקיים מצוות? מהתריג? אתה מאמין בהם בכלל? המצוות הם צווי הבורא וזהו...מלך שמצווה עושים בלי לשאול שאלות ק"ו הקב"ה שאינו בשר ודם... חוץ ממצוות שתלויות בבית המקדש שיבנה במהרה בימינו אמן, הכול מקיימים... זה לא סותר את זה שאפשר בטעות לחטוא "כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא" כמו שכתוב בקהלת... אצלנו אין וידוי מול אדם אלא מול בורא עולם בלבד וזה גם לא מתכפר מיד אלא עם יסורים ויש כאלו עם יום הכיפורים ויש כאלו עם מיתה או מיתה ביסורים... צריך ללמוד את זה זה הרבה חומר ב"ה... התורה שלנו ענקית ולא נגמרת
 

nrmlsr

New member
אם היא ענקית ולא נגמרת..

מדוע אינך מקריב קורבנות על המזבח? מדוע אינך מביא בפני אלוהים בחודש ניסן את זבח-פסח? מדוע אינך מביא קורבן בחג השבועות? מדוע אינך מביא קורבן בחג הסוכות? מדוע אינך מביא קורבן ביום כיפור בפני אלוהים? מדוע אינך מקיים את מצוות המקדש? מדוע הינך ירא למצוות אנשים ולא למצוות אלוהים? מדוע הינך מקיים מצוות אורתודוקסיות ולא מצוות אך ורק מהתנ"ך ללא התלמוד וספרי הרבנים שהם תורה רבנית? מדוע הינך מאמין שה"צדיקים" של היהדות האורתודוקסית מכפרים על חטאיך? מדוע הינך מאמין שהתפללות ליד קברי מתים אפילו אם מדובר בקברי צדיקים תושיע אותך? מדוע הינך מוסיף ציווים על דברי אלוהים שהרי אלוהים ציווה לא להוסיף על דבריו ולא לגרוע מהם,אז מדוע אתה מפר את כל התורה? יש עוד מלא שאלות שאוכל לשאול אותך אך תקרא את השאלות העיקריות. בכל מקרה על פי דבר אלוהים נאמר:"ארור האדם אשר לא יקיים את כל המצוות" ואינך קיימת את מצוות המקדש. וגם הינך בוטח ברבנים כאשר נאמר:"ארור האדם אשר יבטח בגבר". אם הינך ירא למצוות אנשים סימן שהרבנים הם אלוהיך ולכן עברת על הדיבר:"לא תעשה לך אלוהים אחרים..." ישוע הוא התגלמות האל בדמות אדם,האל האב הוא האל הבלתי נראה שרק דרך ישוע ניתן להיות עימו בקשר ורוח הקודש היא זאת שמקשרת בין האב ולבן ויוצרת את האחדות האלוהית בניהם. ואתה לעומת זאת בוחר להאמין בדברי רבנים שמאמינים בהצדקה עצמית שלא תועיל לך ללא קורבן אמיתי. או שלפי דבר אלוהים אתה מקיים את מצוות המקדש ואז במעשיך אם הם יועילו לך תוכל להצדק או דרך האמונה בישוע שמנקה אותך מכל חטאיך ועושה אותך פטור מקללת התורה ופודה אותך מקללת התורה ואז אתה מת לתורה וחי לחסד אלוהים.
 
אף אדם כפי שnrmlsr פירט לך

אינו יכול לקיים את תרי"ג המצוות, וגם אתה לא. האמת מבלי לנסות לשמור על 613 המצוות שבעים אחוז מהם אני מקיים בישוע המשיח- שהוא הקרבן המושלם שמכסה את כל הקרבנות שצריכים להקריב, בנוסף בזכות אמונתי והקשר שלי עם אלוהים, אני מקיים גם מבלי שאני אחשוב על כך את מצוות האהבה לקב"ה, וכמו כן, גם את אהבת לרעך כמוך. כך שבזכות ישוע המשיח שחי בי, לא בזכותי, ולא בכדי לקבל איזושהי הצדקה מאלוהים, אלא בזכות האמונה שניתנה לי מאלוהים בחסדו, אני מקיים את המצוות העיקריות של התורה. "כי אדם אין צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא" מעיד על כך שאתה חוטא שזקוק לישועה וסליחת חטאים, ושאין אחד שיכול לעמוד בקיום מצוות התורה, ולכן חלות עליך הקללות שבתורה. את כל מה שסיפרת לי אני יודע ומכיר - את ההצדקות העצמיות של התושב"ע. הווידוי באמונה המשיחית הוא אך ורק לפני הקב"ה. נכון שזה גם טוב ונכון להביא את חטאיך ולהתוודות עליהם לפני אלוהים ולפני אח שנמצא באמונה, שיוכל גם להתפלל עבורך, וביחד איתך בכדי שלא תשכון בחושך. אך אתה ידידי ואני אומר זאת בצער רב, שוכן בחושך. בגלל שאת האור האמיתי שבא לעולם אתה לא מקבל, וכל עוד תסתמך על עצמך ועל כוחותיך אתה גם לא תוכל לקבל.
 
למעלה