שאלה קטנה לגבי רגאיי

DOCTOR ROBERT

New member
שאלה קטנה לגבי רגאיי

אני אישית לא שומע הרבה רגאיי ולא מבין בזה בשיט - Barrington Levy, Rhythm & Sound, Buju Banton ועוד קצת, אז אם השאלה שלי טיפשית אל תסקלו אותי - מה זה לעזאזל Riddim?
 

JamicaniT

New member
לא טיפשית בכלל ..

Riddim הוא מקצב מסוים של שיר, ביט. ברגאיי מקובל מאוד שאמנים שונים מוציאים מספר גרסאות על אותו רידים מסוים. :)
 

טובא

New member
למה שנסקול אותך?הנה לך הסבר

RIDDIM-שיבוש ג'מייקני למילה האנגליתrhythm(קצב).תרבות הרידימים בג'מייקה התחילה(אאל"ט) בשנות השיבעים. רידים זה בעצם מקצב רגאיי(לצורך עניינו)שמופק על ידי מפיק ועליו יושבים אמנים שונים וכל אחד נותן את השיר שלו על אותו הרידים. לפעמים מספר מפיקים שונים מפיקים גרסאות משלהם לרידים שכבר קיים או שמפיקים גרסאות חדשות לרידימים ישנים(הANSER RIDDIMלדוגמה הופק בפעם הראשונה באמצע שנות השיבעים ומאז זוכה לחידושים כל כמה שנים). הדבר יוצר תחרות בין האמנים. מי נותן את הביצוע הכי טוב על הרידים. דבר שגם עוזר תורם לסאונד סיסטמים שמנגנים רגאיי כי המיקסים הופכים לטובים יותר מרגשים יותר ומעניינים יותר כשמנגנים מספר שירים על אותו הרידים ברצף. לא ההסבר הכי ממצא שאפשר אבל זה אמור להספיק בתור התחלה. דרך אגב בדוק מסרים!
 

DOCTOR ROBERT

New member
תודה רבה

כלומר, כמו See Mi Yah (האדיר!!) של רית'ם אנד סאונד? שהכל יושב על אותו ביט כל האלבום?
 

DOCTOR ROBERT

New member
אה, וגם..

הפורום הזה גם מתאים לדיונים על ג'אנגל\דראמ'נ'בייס, כל עוד זה נוגע בragga איכשהו?
 

טובא

New member
אז ככה.

לגבי הSEE MI YAH זה לא בדיוק ככה. יש אלבומים שהלייבל שהפיק את הרידים מוציא שהם בעצם אוסף של הטיונים החמים ביותר על אותו האלבום. ג'אנגל ודראמ'נ'בייס(שני סיגנונות מוזיקה שהייתי רוצה להבין בהן קצת יותר)משתלבים טוב ברגאיי וכמו שכבר הזכרתי אין לי כלכך הרבה הבנה בסיגנונות הללו אז אם יש לך המלצות נשמח לשמוע!
 

Carcass

New member
חבר,

תרגיש חופשי לדסקס גם על דראמנבייס וג'אנגל,אני בעצמי זורק המלצות גאנג'ל פה פעם בכמה זמן..אז בעלהכיפאק,וברוך הבא.
 
אהלן בחור

ברוך הבא לפורום קודם כל. הכנתי הסבר מאוד ממצה לגבי רידימים, מוזמן לחפש בסרגל למעלה עוד הרבה מושגים שהכרת ולא העזת לשאול במה שקשור לרגאיי :) כנס לכאן. שבוע טוב!
 
למעלה