שאלה קטנה על לאנס ארמסטרונג

pertal

New member
שאלה קטנה על לאנס ארמסטרונג

אוקי אני לא הכי מבין בטור, אבל רציתי לשאול משהו על לאנס אמרסטרונג. נכון לרגע זה הוא מקום שישי, מתי הוא מתחיל לפרוץ?? תמיד הוא מתחיל לפרוץ בהרים? האם לדוגמא הוא שומר את הכח להרים ואם הוא לא היה שומר אז הוא היה יכול להגיע ראשון ביותר שלבים בהתחלה?? זתומרת זו האסטרטגיה שלו? האם ההרים הם המומחיות שלו או שפשוט לקראת הסוף הוא מתחיל לפרוץ??
 
מחר גם יום קשה

נכון שהפסגות אינן הגבוהות ביותר אבל עם תשע פסגות לאורך 237 ק"מ זה יהיה אחד הימים הארוכים ביותר ואולי יהיו יוזמות. יום שישי זה סיום ראשון בפסגה. ארמסטרונג אוהב לתקוף בפסגה ראשונה. והצליח לנצח בפסגה ראושנה בכל אחד מארבע הניצחונות הראשונים שלו. בשנה שעברה זה כבר לא עבד. השנה יש יותר רוכבים שמכינית לו מלכודות. ארמסטרונג מתוכנן עד לפרט האחרון. זה יהיה מוזר אם הוא לא לקח את זה בחשבון. את האמירה שלו "הפקנו לקחים מהטור של 2003" אני מבין בהקשר הפסגה הראשונה בעיקר.
 
מחר יום של שידור ארוך שימו לב -----

כבר משעה 11 סיכום של היום. אח"כ הלקראת של הקטע ה-10 ושידור ישיר 12:00 עד לסיום. בבסטיליה תמיד יש קטע מעניין. מחר בריחות של צרפתים ו...סי אס סי? השאלה אם יהיה מי שינסה לדגדג את ארמסטרונג עם 9 פסגות אפילו שהן לא כאלו גדולות. וינו עשה את זה לפני שנה.... מה נגמרו הביצים בדבוקה? ותחשבו על זה
 
אני לא בטוח אבל

מחר הקטע הכי ארוך בטור השנה. אם הזינוק ב- 12:00 והסיום כרגיל (סביבות 18:30) זה מתאים כי כמעט תמיד הקטע הארוך ביותר הוא שש וחצי או שבע שעות. אם תתעקש אבדוק את זה.
 

zorka

New member
לדעתי, לא היו תקיפות עד כה

לא ממחסור בביצים, אלא פשוט בגלל תוואי השטח. המארגנים פשוט עשו את זה ללא אפשרי. מחר זאת ההזדמנות הראשונה. יכול להיות שהמסלול מתאים לאולריך לביצוע התקפה? אולי דרך שליחת רוכב קדימה קודם. האם זה אפשרי בצורה כזאת לפחות לשחוק את ארמסטרונג לקראת ההרים הגבוהים?
 
לחצתי על איזה מקש בטעות ו...

קלודן מקבוצת טי מובייל ניסה היום להכנס לבריחה ונענה בצורה תקיפה ע"י USPS. הוא הגיע בסיום בעלייה בקטע ה-8 מקום חמישי. נכון שהוא לא ספרינטר, אבל לדעתי זה מראה על כושר טוב. יכול להיות שמחר או ביום אחר ינסו לשלוח אותו קדימה. ארמסטרונג לא ירדוף אחריו, אבל הקבוצה שלו כן תרדוף. אחת המטרות של טי מובייל זה לעייף את הדואר כי הקבוצה היא חלק גדול מהעוצמה של ארמסטרונג.
 
לשחוק את ארמסטרונג??? איך בדיוק??

אם הוא יקפוץ וינסה לפתוח פער, מיד יצייצבו 2-3 רוכבים של USPS וירדפו, אבל לאט לאט, כדי שהוא ימשיך להתיש את עצמו עד שיטחן לאבק... בינתיים לאנס יישב מאחור ויעבוד בדופק בינוני... לא, צר לי אבל עם כל הרומנטיקה ההירואית זה לא יקרה. אם אולריך יתקיף (ואני מוכן להמר שזה יקרה) הוא יעשה את זה רק בעליה אחרונה או לפני אחרונה בשלבים שמסתיימים בעלייה או כמעט מסתיימים בעלייה
 
זו בדיוק השאלה מיקי

אחרי כמה רוכבים יכולים רוכבי יו.אס.פוסטל להתייצב עם שנים, שלושה ואפילו ארבעה עד שהם יצטרכו לוותר למשיהוא או שארמסטרונג עצמו ייצטרך לברוח. הקטע מחר הוא רק החימום למופע הזיקוקים. אך מה שאני כתבתי אינו שישחקו את ארמסטרונג מחר אלא שמחר זה היום בו מתחריו יראו אם הם מתכוונים לאתר אותו או להמשיך, כבארבעת הניצחונות הראשונים שלו, לעקוב אחריו כאילו היה החלילן והם העכברושים.
 

ido mazor

New member
ולשאלתך...

ארמסטרונג מתמחה בקטעים ההרריים ובקטעים נגד השעון, ובהם הוא בונה את היתרון שלו על יריביו. אין הרבה רוכבים שמסוגלים לעמוד בקצב שלו בהרים הגבוהים. בקטעים המישוריים הוא לא יכל לנצח או להרוויח הרבה זמן כי אם היה תוקף ופורץ הקבוצות האחרות היו תופסות אותו בקלות, ובספרינט הוא לא מספיק טוב מול הספרינטרים הקלאסיים. בקטעים המישוריים המטרה העיקרית שלו היא לחסוך אנרגיה ולהימנע מבעיות (נפילות וכו'). כמובן שחוץ מזה הוא גם מתאושש לא רע ומסוגל להחזיק מעמד טוב במירוץ של 3 שבועות, לרכב חזק גם בימים האחרונים.
 
ובענין CSC מהשרשור הארוך הקודם

המחשבה שעלתה לי בראש היא שריס עובד לטווח הארוך, אבל צריך להוכיח גם דברים בטווח הקצר. הטווח הארוך הוא באסו. הוא יודע שבאסו במקרה הטוב יכול להכנס השנה לחמישיה הראשונה, אבל לא יותר מזה. מצד שני הוא חייב לבנות אותו כלידר של הקבוצה ושיהיה ברור לכולם מי הבוס (בין הרוכבים) ועבור מי עובדים. בטווח הקצר, ריס מוציא את הרוכבים שלו לבריחות בתקווה שהוא יזכה באיזה קטע ואולי גם בתחרות הקבוצתית. עד עכשיו זה לא עבד כל כך, אבל כנראה גם אותו לימדו בנעוריו שמי שלא מעיז לא מתיז (שמפניה). הוא מחזיק גם עוד שני אסים (ססטרה, בובי יוליק) קרוב לחזה ולא שולח אותם לבריחות כדי שבקטעים החשובים יוכלו לסייע לבאסו.
 
הימור: מחר היום של וירונק

הצרפתים אוהבים לנצח ביום הבסטיליה ובקטע כמו מחר, עם הרבה פסגות, הקרקע נראית מתאימה לוירונק, שגם ירצה להתחיל לאסוף נקודות לעוד חולצה מנוקדת בארון שלו
 
זהו בדיוק אודי

ריס טוחן את יעקב הפיל עד דק ומעט את וויוט כשומר אישי של מהלכי רוכבים מקבוצות אחרות (הוא כבר נדבק לכמה רוכבים בפריצות שנתפסו מיד). הוא גם שלח את ארווסן לכמה מהלכים אבל את שלושת הרוכבים הכי טובים שלו (במושגי גראנד טורס) הוא שומר במעמקי הדבוקה. את באסו הצלחתי לזהות פעם אחת (מאחורי ארמסטרונג ביציאה מהפאבה בעמדה שלא הייתה מביישת את הרוטווילר השכונתי שהריח ישבן של כלבת השכנים) את 'וליץ' ראיתי האיזו התרסקות. ססטרה שם בכלל? מי ראה אותו? אני גם לא שוכח שיש להם את סורנסן, באטולי ופרון שיכולים לבצע עבודה מאוד יעילה לטובתם של ג'וליש,באסו או ססטרה (מי בכלל המוביל שם?). ואזור לבטל את האפשרות שכל מה שריס רוצה זה ניצחונות בקטעים ואת הדירוג הקבוצתי והוא שומר את שלושת האסים שלו לשבוע וחצי שנותרו.
 
לדעתי, באסו יהיה המוביל הבלעדי

ובקשר לקטע של אתמול. קצת ירדו פה על סימאוני ולנדאלוז שהתחילו בק"מ האחרון במשחקי טקטיקה וכך איפשרו לפלוטון לחלוף על פניהם. אחרי צפיה בתקציר של יורוספורט בלילה, אני חושב שאפשר להבין אותם. אני מדדתי (באמצעים לא מדעיים) 18 שניות הפרש בינם ובין הפלוטון מתחת לדגל של 2 ק"מ ו-15 שניות שלמות מתחת לדגל של הק"מ האחרון. זה פער לא קטן וספק עם בסיבובים של הק"מ האחרון הם היו יכולים לראות את הפלוטון וכשכבר ראו את הספרינטרים סימאוני התחיל לרכוב חזק אבל זה היה כבר מאוחר מדי. חוץ מזה, אם תחשבו על זה, שווה היה להם לקחת את ההימור ולשחק משחקי טקטיקה כי מקום 2 בקטע ומקום 20 בקטע לרוכבים כמוהם זה כמעט אותו דבר. אז כל אחד מהם עשה שם שיקול: אם אני רוכב במלוא הכח - רוב הסיכויים שאפסיד כי החבר שלי ישב לי על הגלגל ויעבור אותי בסיום. אם אני משחק משחקי טקטיקה יש לי סיכוי טוב יותר לנצח ואם בגלל זה הפלוטון ישיג אותנו אז ממילא האלטרנטיבה שלי היא הפסד (מקום 2) אז זה לא נורא.
 

Mont Ventoux

New member
סימאוני ולנדאלוז

אי אפשר להתעלם מזה שהם לקחו סיכון מאד גדול. היה להם 10 דקות על הפלוטון. הם ידעו שהפלוטון (על כל ספרינטריו, שידעו שהקטע הוא אחד ההזדמנויות האחרונות 'לעשות קופה') היה רעב לתפוס אותם כי הם היו מודעים למהלך צמצום הפערים. הם ידעו וודאי מתי יתרונם הצטמצם ל-30 שניות (איפשהו בק"מ הרביעי), ויש להניח שהם גם ידעו שיש להם רק 15 ש' בכניסה ל-ק"מ האחרון. בתור מי שתכנן לנצח את הקטע היה אמור להיות להם איזשהוא מושג איך הפיניש נראה ואופיו הסיבובי. אם הם נשענו על שדה הראיה (המצומצם בגלל הסיבובים) לקראת הסוף זה פשוט אומר שהם לא השאירו לעצמם הרבה מרחק תגובה. לא מדובר פה בבריחה של הק"מ האחרונים, זו בריחה שהם השקיעו בה המון, שוב, הם ידעו שהפלוטון נושף בעורפיהם ולכן קשה שלא לראות איך הם שיחקו באש. (אגב, לדעתי זה גם מעיד על האישיות שלהם, אבל לא נכנס לזה). עבור רוכבים כאלה, להגיע מקום שני בקטע בטור זה הישג מאד מכובד, כזה שהוא טוב מאד ב-cv כשבאים לחפש אח"כ חוזה. הם הרי לא ספרינטרים. לכן לדעתי הם טעו בשיקול הדעת ולא בגלל משהו שהם לא ידעו ולא בגלל ביש מזל, ולטעמי, זה בלבד מוריד מערכם כרוכבים רציניים שהיית רוצה להחזיק בקבוצה.
 
למעלה