שאלה קטנה עם משמעות גדולה
"מה דעתך"? וכל המרבה הרי זה משובח. השאלה ה"קטנה" :"מה דעתך"? היא שאלה שעשויה לרומם ילד/אדם ומערכת יחסים. תועלת תצמח ממנה אם הילד ירגיש חופשי לומר לנו מה הוא באמת חושב, אם יהיה סבור שנאזין לו ברצינות ובתשומת לב ולא ננסה להפריך את דבריו. כל פעם שנשאל את הילד "מה דעתך"? נזכה אותו בחסד, נזמן לו חוויה שלא תסולא בפז תחושה של חשיבות, של ערך, של משמעות והתנסות מבורכת של קבלה ותחושת שוויון ושייכות. זו הדרך להעביר לילדינו את המסר שאנחנו מתעניינים בו ובמחשבותיו ושדעותיו חשובות בעיננו. בדרך זו נגביר את הסיכויים שהילד יתעניין בעתיד גם בדעותינו ויתייחס אליהן ברצינות. לסיכום: התייחסות לדעות של הילד באותה רצינות שאנו שואפים שיתייחס לדעותינו, פותחת פתח ליחסי קרבה ולהבנה הדדית. וכול התורה כולה טמונה בשאלה אחת "קטנה" "מה דעתך? " מה דעתכם? , עינת גבע, מכון אדלר.
"מה דעתך"? וכל המרבה הרי זה משובח. השאלה ה"קטנה" :"מה דעתך"? היא שאלה שעשויה לרומם ילד/אדם ומערכת יחסים. תועלת תצמח ממנה אם הילד ירגיש חופשי לומר לנו מה הוא באמת חושב, אם יהיה סבור שנאזין לו ברצינות ובתשומת לב ולא ננסה להפריך את דבריו. כל פעם שנשאל את הילד "מה דעתך"? נזכה אותו בחסד, נזמן לו חוויה שלא תסולא בפז תחושה של חשיבות, של ערך, של משמעות והתנסות מבורכת של קבלה ותחושת שוויון ושייכות. זו הדרך להעביר לילדינו את המסר שאנחנו מתעניינים בו ובמחשבותיו ושדעותיו חשובות בעיננו. בדרך זו נגביר את הסיכויים שהילד יתעניין בעתיד גם בדעותינו ויתייחס אליהן ברצינות. לסיכום: התייחסות לדעות של הילד באותה רצינות שאנו שואפים שיתייחס לדעותינו, פותחת פתח ליחסי קרבה ולהבנה הדדית. וכול התורה כולה טמונה בשאלה אחת "קטנה" "מה דעתך? " מה דעתכם? , עינת גבע, מכון אדלר.