התשובה היא
שזה פשוט לא משנה. הרי אם מדובר במודולציה אשר אתה סתם עושה (כאילו, אשר אינה מחוייבת מהמבנה) אשר מובן שאתה יכול לעשות מה שאתה רוצה, ואם מדובר במודולציה אשר כן מחוייבת מהמבנה (דוגמא: סונאטה קלאסית, קיימת מודולציה מבנית מהטוניקה לדומיננטה) גם אז אתה יכול לבחור אם אתה מעוניין ללכת למאג'ור או למינור, זה עניין של בחירה וצבע. לדוגמא בסימפוניה החמישית של בטהובן, בפרק הראשון (שבנוי כאלגרו סונאטה) בטהובן עובר מדו מינור לסול מאג'ור... ו... למען האמת אני מתקשה למצוא עכשיו סונאטות שהמודולציה בהם היא לדומיננטה המינורית (חוץ מאחת לא גמורה שאני כתבתי, אבל אני מניח לא תהיה דוגמא משכנעת) אבל אני די משוכנע שיש, ברגע שאני ימצא אחת אני אכתוב פה.