ביהדות מושג השכר והעונש אינו פשוט
ההנחה היא שיש צדק מסוים אך הוא אינו ברור לנו. עקרונית מקבלים שכר על מעשים טובים ועונש על חטאים אבל הדרש הפופולרי של: "קרתה להם תאונה בגלל שהמזוזה היתה פסולה" הוא מאוד בעיתי. ספר איוב מראה לנו את הנושא של "צדיק ורע לו" ומשאיר אותנו בלי הסבר ממשי. כל מה שהאל מסביר זה שלנו אין מספיק ידע להבין. אם אתה מתענין בנושא, הרמב"ם הקדיש לכך פרק במורה נבוכים וזכור לי כיסוי לא רע של הנושא ע"י ישיעהו ליבוביץ בספרון של האוניברסיטה הפתוחה.