שאלה קטנה

בבקשה ../images/Emo140.gif

במואל מפורטם הגדולים : וַיֵּלְכוּ שְׁלֹשֶׁת בְּנֵי-יִשַׁי, הַגְּדֹלִים--הָלְכוּ אַחֲרֵי-שָׁאוּל, לַמִּלְחָמָה; וְשֵׁם שְׁלֹשֶׁת בָּנָיו, אֲשֶׁר הָלְכוּ בַּמִּלְחָמָה--אֱלִיאָב הַבְּכוֹר וּמִשְׁנֵהוּ אֲבִינָדָב, וְהַשְּׁלִשִׁי שַׁמָּה. ובדברי הימים : וּבֹעַז הוֹלִיד אֶת-עוֹבֵד, וְעוֹבֵד הוֹלִיד אֶת-יִשָׁי. יג וְאִישַׁי הוֹלִיד אֶת-בְּכֹרוֹ, אֶת-אֱלִיאָב--וַאֲבִינָדָב, הַשֵּׁנִי, וְשִׁמְעָא, הַשְּׁלִשִׁי. יד נְתַנְאֵל, הָרְבִיעִי, רַדַּי, הַחֲמִישִׁי. טו אֹצֶם, הַשִּׁשִּׁי, דָּוִיד, הַשְּׁבִעִי.
 

shushu10

New member
לפי המנין בשמואל א',טז',ט' ואילך..

היו לישי 8 בנים. 7 היו בבית בעת ששמואל הגיע כדי לאתר את המלך המיועד ואילו דוד - השמיני במנין, נעדר לרגל "עבודות חוץ", דהיינו - רעיית הצאן.
 
לפי רש"י, דוד הוא השביעי מהשמונה

רש"י בפירושו לדבה"י מסביר את אי ההתאמה הזו : (טו) דויד השבעי - מלא יו"ד מפני כבודו של דוד ועתה מצא המרגלית לפיכך לא מנה השמיני אליהו.
 

shushu10

New member
נאמר שההסבר של רש"י יפה, אבל

השאלה בעינה עומדת - מדוע אין נזכר הבן השמיני, במדה ודוד אינו השמיני?
 
כי לשיטתו הפסוק בא לייחס את דוד

אחיו טפלים לו, ומשהגיעו אליו - לא ממשיכים למנות הלאה, אין צורך לדעת אם יש עוד אחים ומה שמותיהם.
 
היא שאלה מה שמות אחיו של דוד

וקיבלה את השמות, ואת הידיעה על המחלוקת בין שני המקורות לגבי מיקומו של דוד במשפחה - השביעי או השמיני מהאחים.
 
למעלה