שאלה קצת מטומטמת...

lovemedo

New member
שאלה קצת מטומטמת...

הרי לכל Dj (לא משנה של איזה סגנון - Hip Hop, מוזיקה אלקטרונית) יש מיקסר המחובר ל2 קומפקטים (לפי מה שהבנתי). Djים של אירועים לא מסתובבים עם תקליטי ויניל של כל השירים שלהם - יש להם דיסקים! אז איך הם בכל זאת ממקססים לייב? איך הם יוצרים קצב - הם משתמשים בתוכנה תוך כדי הופעה, או שזה מוקלט ? ובכלל, אם יש להם דיסקים, איך הם משתמשים במכשירים כאלו: http://www.djvibe.com/learn/mix/images/deck.jpg ? סליחה על השאלות הלא ענייניות והפשוטות, אבל די מנסה להבין.. נעם.
 

Twisted Girl

New member
בנושא הדיסקים

בטכנולוגיה של ימינו מסתבר שאפילו קל יותר לעבוד עם דיסקים תופסים קיו, מתאימים ביט ומכאן והלאה הכל בידיים שלך דיסקים זה הרבה יותר קטן, קומפקטי ונוח [לי אישית יותר נוח] יש כאלה שאוהבים לעבוד עם ויינילים, זה עניין של טעם בכל זאת אני ממקססת לייב במועדון זה ממש נחמד ונותן לקהל שמבין עניין הרגשה שמשקיעים בו ולא באים עם דיסק מוכן ולוחצים PLAY והקצב - הוא חלק מהשיר בעצם לא? למי שעובד עם דיסקים אין פטיפון - כי פטיפון הוא לויינילים בלבד מי שעובד עם דיסקים עובד עם קומפקטים אפילו צירפתי לינק לקומפקט הכי פופולרי - פיוניר 100 http://media.zzounds.com/media/brand,zzounds/cdj100-01-9f00d6f47d4ea19a3c8aca14b889acac.jpg מקווה שעניתי על השאלה או לפחות על חלק ממנה
 

Twisted Girl

New member
אין סקרצ'ר בפיוניר 100

זה הג'וג הוא עוזר להתאים את הביט [לי לפחות] [הסבר מפורט יתקבל בברכה מהחכמים ממני.] במכשירים מתקדמים יותר יש גם ג'וג וגם סקראצ'ר [כדוגמת פיוניר 1000]
 

דור דקל

New member
נעשה קצת סדר בסלט

די ג'ייז לא יוצרים מוסיקה על הבמה. הם מתקלטים חומר מוכן. אם זה באמצעות דיסקים או תקליטים - עדיין מדובר בחומר מוקלט. לרוב השירים יש גם גרסאות מיוחדות לדי ג'ייז. למשל, אם מדונה מוציאה סינגל חדש, הוא יוצא גם בתוספת כמה רימיקסים, וניתן להשיג אותו על דיסק או תקליט. הדי ג'יי רק מחבר בין קטע אחד לשני. הוא עושה זאת באמצעות ה"פיץ'", שבעזרתו אפשר להתאים את מהירות שיר אחד לשני. הדרך היחידה שבה ניתן לשלב מקצב בלייב הוא בעזרת מכונת תופים (מודול), שמנגן מקצב שהדי ג'יי הכין מראש. המקצב רץ כל הזמן ועליו הדי ג'יי מחליף שירים ומתאים את המהירויות שלהם.
 

Shaked1991

New member
לא תמיד..

מה שאתה מדבר עליו נקרא ביטמיקס וזה רק אחד מתוך כמה אפשרויות למעבר בין שירים (כגון שימוש בלופ, שימוש בקיו, שימוש באפקטים, שימוש באקולייזר ועוד..)
 

דור דקל

New member
תלמדו????

עם מי אתה חושב שאתה מדבר פה? רואים שאתה לא מבין כלום מהחיים שלך חצןף
 

דור דקל

New member
ילדים אל תדברו שטויות

תקראו שוב את השאלה והתשובה אתם מכניסים דברים שלא קשורים
 

Sunlight Theory

New member
התלהמות יתרה? צודקים כולם

הגברת דניאל , Twisted Girl , ענתה נכונה בהתאם לניסוח השואל , lovemedo . דור דקל , המנהל , בחר להרחיב בניסיון להבדיל "יצירה מאפס" (סביר להניח שבעקבות "איך הם יוצרים קצב") לבין "ערבול" (מובן כי בעקבות "איך הם בכל זאת ממקססים לייב") . דור דקל , טען ששיטת הערבול נקראת "ביט מיקס" . Shaked1991 , טען שהיא לא השיטה היחידה שקיימת . Shaked1991 , אתה צודק , רק שהמונחים שציינת הם יותר כלים מאשר השיטות עצמן (ואולי בגלל זה דור לא הבין את כוונתך) . בעוד CUE הוא כלי , אקוולייזר הוא כלי , ספין באק הוא כלי , Loop הוא כלי וכו'... ביט מיקס היא שיטת ערבול , מיקס הרמוני היא שיטת ערבול , "קאט מיקס" (מעיין?) היא שיטת ערבול (ומי שם לב לטעות?) וכו'... נקודה נוספת היא , שלא משנה באיזו שיטת ערבול תשתמש , תמיד תהיה עדיפות לאזן פיטץ' (בגבולות הניתן , וכאן לדוגמא כלי כמו "ספין באק" או "ברייק" עלולים להפוך לשיטה עצמה) .
 

Shaked1991

New member
נכון מאוד, אבל..

זה נכון שביט מיקס עדיף אבל לדוגמא יש שירים שהביטים שלהם מלווים בכל מיני קלאפים וסמפלים למיניהם לרוב בשירי היפ הופ שלא ניתן להשוות את הביטים כמו כן גם שהם משתנים כל הזמן. אך לדוגמא בשירי האוס דאנס וטראנס יש ביט קבוע ואז זה לא בעיה להשוות תחומי פיץ'.
 

Sunlight Theory

New member
דווקא ה-"קלאפ" הוא המפתח

בשירי היפ הופ . שים לב , בשירים רבים דווקא לבייס דראם יש נטיה ליחס זמן בתיבה בלתי קבוע , בעוד הסנייר\קלאפ+בייס דראם שומרים על יחס קבוע . לגבי משתנים , לא , אין הפקה איכותית שתפיק שיר היפ הופ עם ערך BPM בלתי יציב . מה שכן יתכן , הוא שהשיר בנוי מיותר מערך אחד , בד"כ רק שניים (למשל ל-Twista יש שיר כזה , לא זוכר את שמו) . וגם במשתנים , לדוגמא רוק , מיומנות היא המפתח לביט מיקס מדויק - אז מה אם הערך בלתי יציב , עדיין הוא נע בטווח מסוים שמצומצם מאוד יחסית , ובקלות ניתן לכסות את הטווח הזה בפיטץ' בנד זריז .
 

דור דקל

New member
גלשנו לעניין אחר

אבל אני רואה כאן כאלה שטויות - "לרוב בשירי היפ הופ לא ניתן להשוות את הפיץ'". מה??? בנאדם - אם אתה לא מבין, אל תצא בהצהרות תשאל ותקבל הסבר וחברים - בבקשה - נסו להיות עניינים אם משהו שואל שאלה נסו לענות במקום לדחוף כל מיני דברים רק כדי להראות כמה אתם מבינים. לא בכל שאלה צריך לשפוך את כל הידע. מי שלא כ"כ מבין עלול להתבלבל. לגבי הנושא החדש שהתפתח פה - כמעט כל שיר היפ הופ ניתן למקסס. גם ביטים "שבורים", שבהם הקיק (בייס דראם) לא בא בפעימה הראשונה והשלישית, והקלאפ או הסנר בשנייה וברביעית - עדיין יש קצב, וניתן לחבר אותו. איך אנשים ממקססים ג'אנגל? הרי שם המקצבים גם שבורים וגם מהירים יותר? ובכן - לכל שיר יש BPM. כמובן ששירי רוק למשל, ושאר הדברים שנעשים בלייב, בהן המטרונום הוא אנושי, יהיו בריחות ושינויים. כמובן שגם ביפ הופ יש יוצאי דופן שהמקצב שלהם שונה, כמו NITTY למשל, שבנויי על מקצב של טוויסט, או DONT PHUNK WITH MY HEART, שמהיר יותר (ויכול להתחבר בביט מיקס לדאנס), אבל רוב ההיפ הופ ה"קלאסי" - כן יתחבר.
 

dj kobkob

New member
מי שלא מבין שלא ידבר

שטויות אנשים אתם אולי לא הבנתם אבל יש לכם פה עסק עם מומחים shakedהרג אותי עם התלמד קצת עלמעברים בין שירים למי אתה חושב שאתה מדבר לדיג'י של ימי הולדת??????
 

mb13

New member
אני איתך...

לא יודע למה אנשים בפורומים כאלה חצופים.....
 
למעלה