שאלה קצת מסובכת. אני גר בבנין 15 קומות. ומדובר על עמדות טעינה לרכב חשמלי.

boriska1

Active member
בבנין לכל דייר יש 3 פזות 25 אמפר כל אחד. לדעתי , אנא תקנו אותי אם אני טועה, זה מספיק לטעינת רכב חשמלי, תוך שימוש יום יומי בחשמל, כגון מקרר, מזגן, כיריים אינוקציה.
כל שאר צריכת החשמל זניח.
הוועד דוחף לכרות חוזה עם חברה שתנהל את תצרוכת החשמל. עולה המון כסף: החברה הכי יקרה מוסיפה 35 אגורות לקילוואט. אחרות פחות , אבל יש להם כל מני דרישות של הבאת חשמל לבית. הסכום כ100,000 שקל.
על שאלתי מדוע כל אחד ימשוך חוט מהמונה שלו לחניון המקורה קיבלתי תשובות מוזרו. אין מקום לכל כך הרבה חוטים בתעלת התקשורת. נראה לי בולשיט. מישהו יכול להשכיל אתי? אי אפשר למשוך חוט לדודמה בפיר המעלית. יש המון מקום שם.
 

רשר

Well-known member
מנהל
בבנין לכל דייר יש 3 פזות 25 אמפר כל אחד. לדעתי , אנא תקנו אותי אם אני טועה, זה מספיק לטעינת רכב חשמלי, תוך שימוש יום יומי בחשמל, כגון מקרר, מזגן, כיריים אינוקציה.
כל שאר צריכת החשמל זניח.
הוועד דוחף לכרות חוזה עם חברה שתנהל את תצרוכת החשמל. עולה המון כסף: החברה הכי יקרה מוסיפה 35 אגורות לקילוואט. אחרות פחות , אבל יש להם כל מני דרישות של הבאת חשמל לבית. הסכום כ100,000 שקל.
על שאלתי מדוע כל אחד ימשוך חוט מהמונה שלו לחניון המקורה קיבלתי תשובות מוזרו. אין מקום לכל כך הרבה חוטים בתעלת התקשורת. נראה לי בולשיט. מישהו יכול להשכיל אתי? אי אפשר למשוך חוט לדודמה בפיר המעלית. יש המון מקום שם.
יקר ומסובך לגבות מס דרך המונה הביתי לכן בכל מבנה משותף תוקם מערכת חשמל יעודית לטעינת רכב כשהמטען יגבה את המחיר כולל "מס רכב", כך תוכל להטעין את הרכב בכל עמדה בבניין ולא רק בעמדה הפרטית שלך (חשוב על 3 מכוניות לדירה), כי הגביה נסמכת על זיהוי הרכב ע"י המטען כפי שנעשה בתחנות דלק או סתם בעמדה ציבורית,
בנוסף אם הבית המשותף ירצה להקים מערכת יצור חשמל סולארי גם היא תתחבר למערכת הראשית של הבניין ולא לכל דייר בנפרד,

אגב הדרישה שלך משולה להתקנת 50 מנועים למעלית כך שכל משתמש יניע רק את המנוע שלו - נכון שלא הגיוני?
אתה גר בבית משותף ולכן המערכות חייבות להיות משותפות,
ראיתי בהודו כפר שלא הסכים לשתף מערכת מים - ק"מ אחד מהמעין עד לכפר עשרות קוי מים "1/2 במקום קו אחד וחלקוה כמקובל בישוב מסודר,
 

יהודה אל

New member
בבנין לכל דייר יש 3 פזות 25 אמפר כל אחד. לדעתי , אנא תקנו אותי אם אני טועה, זה מספיק לטעינת רכב חשמלי, תוך שימוש יום יומי בחשמל, כגון מקרר, מזגן, כיריים אינוקציה.
כל שאר צריכת החשמל זניח.
הוועד דוחף לכרות חוזה עם חברה שתנהל את תצרוכת החשמל. עולה המון כסף: החברה הכי יקרה מוסיפה 35 אגורות לקילוואט. אחרות פחות , אבל יש להם כל מני דרישות של הבאת חשמל לבית. הסכום כ100,000 שקל.
על שאלתי מדוע כל אחד ימשוך חוט מהמונה שלו לחניון המקורה קיבלתי תשובות מוזרו. אין מקום לכל כך הרבה חוטים בתעלת התקשורת. נראה לי בולשיט. מישהו יכול להשכיל אתי? אי אפשר למשוך חוט לדודמה בפיר המעלית. יש המון מקום שם.
חשמל זה לא צחוק .יש חוק החשמל שקובע שאת גודל החיבור לבנין קובעים לפי מס הדיירים וגודל החיבור לכל דירה במידה ורוצים להוסיף צריכה יש לשנות את גודל החיבור לחברת חשמל.כלומר צריכים להגיש בקשה להגדלת החיבור להציג תוכנית חשמל לחיבורי החשמל בחניון כולל לוח חשמל משני לצרכי הטעינה לרכבים ולתכנן את הולכת קווי החשמל בתעלות חשמל עם כבילה והגנות מתאימות וכמובן ביקורת חח"י וכל זה עולה גם כסף ולא מעט.וכמובן שהבטיחות מעל הכל..
בהצלחה..
 

נסיך.333

Well-known member
בהנחה שיש רק 4 דיירים בקומה זה 60 כבלים למשוך, אלה לא כבלי תקשורת אלא כבלי כוח, ולא שזה בלתי אפשרי.
נהוג לעשות עמדות חכמות עם חיובים עפ"י צריכה וכו'. ויש לזה כמובן מחיר.
ההצעה שקיבלת יכולה להיות זולה או יקרה, השאלה כמה עמדות יש למשל? האם עמדות ההטענה הם שלכם או רק "בהשאלה"?
יש הרבה פרמטרים שצריך לבדוק ורק אז ניתן להתייחס באמת להצעה שקיבלתם.
 

boriska1

Active member
שאלתי בין היתר מתייחסת לאפשרות למשוך את הכבלים באותן תעלות שמהם באים הכבלים לדירה. או פיר מעלית שיש הרבה מקום שם. אכן 4 דיירים בקומה
 

נסיך.333

Well-known member
עפ"י חוק אתה לא יכול להשתמש בתעלות חח"י ולהניח בהן כבלים שלך..
אתה יכול להכין תוואי חדש להשחיל שם כבלים, אבח אם ניקח בחשבון גובה ומרחק ממוצעים
בגלל מפלי מתח תצטרך גם להגדיל חתך, ואז לקנות יחידת קצה ננעלת כמובן..
לא בטוח שזה יהיה זול יותר לכל דייר, ואיפה האחריות? אם חס וחילה יקרה משהו
נראה לך שתראה גרוש מחברות הביטוח??
 
למעלה