שאלה קצת
אבל קצת כן קשורה

קובי לו

New member
שאלה קצת ../images/Emo32.gif אבל קצת כן קשורה

והנושא הוא מעליות. איך המעליות של פעם, נניח אלו של עד שנות ה-70 או ה-80, בקיצור הלא ממוחשבות לחלוטין, ידעו לאיזו קומה הזמנת אותן? הכוונה, נניח בגורדי השחקים של ניו יורק בשנות ה-30 וה-40, וכבר היה למשל האמפייר סטייט בילדינג, איך מעלית ידעה שאתה רוצה להגיע לקומה 74 ? כלומר כיצד הלחיצה שלך על הכפתור שרשום עליו 74 גרמה לה לעלות מהלובי ועד לקומה הזאת בדיוק ?
 

jimcarrey

New member
ראיתי

ראיתי פעם בסרט את המעליות של האמפייר סטייט בלדין הישנות (אולי החליפו אותם מאז הסרט זה די סרט ישן) והיו מלא כפתורים ובטח כל כפתור לקומה שלחצו
 

jimcarrey

New member
עוד משהו

אולי זה כמו המעליות של פעם שמי שלחץ ראשון לא משנה באיזה קומה המעלית הוא תגיע עליו ולא תעצור בדרך לקומות אחרות שהקפתור לחוץ עליהם ( כמובן תעצור עם הם לחצו אחרי הראשון) זה כמו במלון שעבדתי בו שהוא קים לפחות 40 שנה
 

ILoveNadav

New member
נראה לי שזה כמו המעליות של הטיטאניק

חחח.. שכזה מעבירים מן דבר כזה לקומה שאתה צריך ואז אתה מגיע אליה.. זה לא כפתורים..
 

aniuzbek

New member
"כזה מן דבר כזה" חחחח :)

אהבתי! אבל מה שאני לא מבין זה למה אם יש חשמל אז זה בעיה לדעת לאן אתה רוצה להגיע? לא צריך מחשב בשביל זה הרי. כל כפתור סוגר מעגל חשמלי אחר לא? וככה המעלית מגיעה לקומה שהזמינה ראשונה כי המעגל מיד נסגר.
 

Image of me

New member
../images/Emo45.gif

זה כמו שכדי להעביר ערוץ בטלויזיה ישנה לא צריך מעבד של מחשב, הכפתורים סוגרים מעגל חשמלי שמשנה את התדר בטלויזיה או מפעיל/מפסיק את המנוע במעלית.
 

ILoveNadav

New member
לא נכון!!..

ברור שצריך מחשב כדי שהוא יקלוט את ההזמנות לפי הסדר, ויראה אם הוא כבר עובר ליד קומה שהזמינו בה אז אולי לעצור בה.. ברור שזה ממוחשב.. אבל פעם פשוט נראה לי שהיה איש כזה שלוחץ על הכפתורים והוא היה המחשב של המעלית..
 

tomer1976

New member
יש הבדל בין שנות ה30 לשנות ה80

בשנות ה30 בניו יורק המעליות הונעו על ידי מנואלה והיה איש מעליות בתוך המעלית כל הזמן לשרת אותך. אני חושב שעד היום יש מקומות כאלו בניו יורק, הייתי לפני 8 שנים בערך בבניין עם איש מעליות ומנואלה. בשנות ה80 זה היה חשמלי לחלוטין כמו שהזכירו כאן, מעגל חשמלי נסגר וקובע איפה לעצור, גם עניין של קביעת תורים ועדיפויות הוא עניין מכאני ולא צורך תוכנת מחשב.
 

קובי לו

New member
ואיך מעליות בבניינים רבי קומות

בשנות ה-80, טרם כניסת מחשבים למעליות, ידעו לקבל קריאה מ-5 קומות בו זמנית? נניח בלובי אדם הזמין מעלית לעלות לקומה ה-20 (נניח במגדל שלום, שיש מעליות לקומות 15-29, 1-14). בקומה ה-16, ה-17 וה-18 וה-19 באותה שניה לחצו אנשים על הכפתור עם החץ למעלה (כלומר הם רוצים לעלות גם כן). איך המעלית עם זה מהלובי שנוסעת לקומה ה-20 ידעה לעצור בקומה ה-16, ואח"כ ה-17 וכו' ? גם כן שילוב של כמה מעגלים חשמליים ?
 
למעלה