שאלה קשה, או לא

קליט

New member
שאלה קשה, או לא

איך קרה שתלמידיו או תלמידי תלמידיו של בעל "הסולם" הקדוש יש מהם שהם פורקי עול, ומגדירים את המצוות כמנהגים נחמדים שאינם מחייבים ? . . . זה מה שהם למדו בתורת "הסולם" ? . . . התשובה היא שניתנה הבחירה לאדם לבחור בטוב או ברע , ובכל זאת, אולי יש למישהו תשובה טובה יותר ? . . . תודה רבה וחג שמח
 

ירושלם1

New member
ומי אנו שנשפוט ונחלק ציונים? הפוסל במומו פוסל

שנזכה להיות תלמידי תלמידיו של בעל הסולם ולא לחלק ציונים או לפסול אחרים שהרי יש מקום לכל דבר עד לגמר התיקון והכל עזר כנגדו ! ושנזכה ללמוד את תורת בעל הסולם שהיא כתרופה לכל הבעיות בעמנו ועולמנו שנזכה להגיע לואהבת לרעך כמוך ! על המצוות מצאתי ציטוט של בעל הסולם מתוך סוף ההקדמה לספר הזהר שמסביר שהצרות הם מהעדפת החיצוניות על פני הפנימיות ושכעת הזמן להעלות את הפנימיות על פני החיצוניות: ציטוט: הקדמה לספר הזהר אות עא: http://www.obshalom.org/Article/713/הקדמה_לספר_הזוהר_אות_ע___רבי_יהודה_לייב_אשלג עא) וטעם דבריהם הוא, כמו שבארנו, שבהיות כל עוסקי התורה, מזלזלים בפנימיות שלהם, ובפנימיות התורה, ומניחים אותה, כמו דבר שאין צורך בו בעולם, ויעסקו בה רק בשעה שלא יום ולא לילה, והמה בה, כעורים מגששים קיר. שבזה, המה מגבירים את חיצוניותם עצמם, דהיינו תועלת גופם, וכן חיצוניות התורה, המה מחשיבים על פנימיות התורה, ואז המה גורמים במעשיהם הללו, שכל בחינות החיצוניות שישנן בעולם מגבירות את עצמן על כל חלקי הפנימיות שבעולם, כל אחת לפי מהותה, כי החיצוניות שבכלל ישראל, דהיינו עמי הארצות שבהם, מתגברת ומבטלת את הפנימיות שבכלל ישראל שהם גדולי התורה. וכן החיצוניות שבאומות העולם, שהם בעלי החורבן שבהם, מתגברת ומבטלת את הפנימיות שבהם, שהם חסידי אומות העולם. וכן חיצוניות כל העולם, שהם אוה"ע, מתגברת ומבטלת את בני ישראל, שהם פנימיות העולם. ובדור כזה, כל בעלי החורבן שבאומות העולם, מרימים ראש, ורוצים בעיקר להשמיד ולהרג את בני ישראל, דהיינו כמ"ש ז"ל (יבמות ס"ג) אין פורענות באה לעולם אלא בשביל ישראל. דהיינו כמ"ש בתיקונים הנ"ל שהם גורמים עניות וחרב ושוד והריגות והשמדות בעולם כולו. ואחר שבעונותנו הרבים נעשינו עדי ראיה לכל האמור בתיקונים הנ"ל. ולא עוד אלא שמדת הדין פגעה דוקא בהטובים שבנו. כמ"ש ז"ל (ב"ק ס') ואינה מתחלת אלא מן הצדיקים תחילה. ומכל הפאר שהיה לכלל ישראל בארצות פולין וליטא, וכו', לא נשאר לנו אלא השרידים שבארצנו הקדושה. הנה מעתה מוטל רק עלינו שארית הפליטה, לתקן את המעוות החמור הזה, וכל אחד ואחד מאתנו שרידי הפליטה, יקבל על עצמו בכל נפשו ומאודו, להגביר מכאן ואילך את פנימיות התורה וליתן לה את מקומה הראוי, כחשיבותה על מעלת חיצוניות התורה, ואז יזכה כל אחד ואחד מאתנו להגביר מעלת פנימיותו עצמו, דהיינו בחינת ישראל שבו, שהיא צרכי הנפש על בחינת חיצוניותו עצמו, שהיא בחינת אוה"ע שבו, שהיא צרכי הגוף. ויגיע כח הזה גם על כלל ישראל כולו עד שעמי הארצות שבנו, יכירו וידעו את השבח והמעלה של גדולי ישראל עליהם, וישמעו להם ויצייתו להם. וכן פנימיות אוה"ע, שהם חסידי אומות העולם, יתגברו ויכניעו את החיצוניות שלהם. שהם בעלי החורבן. וכן פנימיות העולם, שהם ישראל יתגברו בכל שבחם ומעלתם על חיצוניות העולם, שהם האומות. ואז כל אוה"ע יכירו ויודו במעלת ישראל עליהם. ויקיימו הכתוב (ישעיה י"ד) ולקחום עמים והביאום אל מקומם, והתנחלום בית ישראל על אדמת ה' וגו'. וכן (ישעיה מ"ט) והביאו בניך בחוצן ובנותיך על כתף תנשאנה. וז"ש בזוהר נשא דף קכד ע"ב וז"ל בהאי חיבורא דילך דאיהו ספר הזוהר וכו' יפקון ביה מן גלותא ברחמי דהיינו כמבואר. אכי"ר.
 
השאלה שלך לא מתחילה

כי איך קרה ש-יש"ו תלמידו של התנא יהושע בן פרחיה פרק עול? ואלישע בן אבויה מתלמידי התנא יוחנן בן זכאי פרק עול? ויוחנן כהן גדול ששמש שמונים שנה בכהונה גדולה ולבסוף נעשה צדוקי? ושבתי צבי מתלמדי תלמידיו של האר"י הקדוש פרק עול ונהיה משיח שקר? והרשימה עוד ארוכה, שלא נדבר על ישמעאל בן אברהם ועשיו בו יצחק וכו'... אז זה מה שהם למדו בתורת רבותיהם או אבותיהם הקדושים ?
 

קליט

New member
נראה שהשאלה שלי בעצם כך ; נקח את הרב `הסולם` ותלמידיו

איך הם קבלו/מקבלים תלמידים ? . . . כל מי שבא - ברוך הבא ? . . . או שהוא אמור להיות `מעשיו מרובים מחכמתו`, כלומר ; ירא שמים, בקי בתורה וקובע עיתים לתורה, ומיושב בדעתו ? . . . מה הם התנאים לקבלת תלמיד בקבלה לפי שיטת בעל `הסולם` ? . . . תודה רבה
 

ירושלם1

New member
רק אתה תבחר עשה לך רב וקנה לך חבר

אף אחד לא ישפוט ולא יחלק ציונים הפוסל במומו פוסל לגבי בעל הסולם הנה ציטוט נוסף ממאמר הקדמה לפנים מאירות ומסבירות אות ה': http://www.obshalom.org/Article/730/הקדמה_לספר_פנים_מאירות_ומסבירות___אות_ה_ ובזה תבין מש"כ בזוהר דבחבורא דא יפקון בני ישראל מגלותא, וכן עוד בהרבה מקומות, שאך ורק בהתפשטות חכמת הקבלה ברוב עם, נזכה לגאולה השלמה, וכן אמרו ז"ל המאור שבה מחזירו למוטב, ודקדקו זה בכונה גדולה להורותינו דרק המאור שבתוכיותה, כתפוחי זהב במשכיות כסף בה צרור זו הסגולה, להחזיר האדם למוטב, דהן היחיד והן האומה, לא ישלימו הכונה, שעליה נבראו, זולת בהשגת פנימיות התורה וסודותיה, והגם ששלימות הדעת מקוה לנו, בביאת משיח צדקינו, אמנם כתיב יהיב חכמתא לחכימין וכו' ואומר ובלב כל חכם לב נתתי חכמה, וע"כ להתפשטותגדול של חכמת האמת בקרב העם, אנו צריכים מקודם, באופן שנהי' ראוים לקבל התועלת ממשיח צדקינו, ולפיכך תלוים המה התפשטות החכמה וביאת משיח צדקנו זה בזה, והבן היטב: וכיון שכן הרי אנו מחויבים לקבוע מדרשות ולחבר ספרים, כדי למהר תפוצת החכמה במרחבי האומה, ולא היה כן בזמן הקודם מפני היראה מתערובת תלמידים שאינם מהוגנים, כמו שהארכנו לעיל, וממילא היה זה לעיקר הסיבה של אריכת הגלות בעוה"ר עד היום הזה, והיינו שאמרו חז"ל אין משיח בן דוד בא אלא בדור שכולו זכאי, היינו שכולם יהי' פרושים מרדיפה אחר התאוה והכבוד, שאז יהי' אפשר לקבוע מדרשות ברבים, להכינם לביאת מב"ד כנ"ל: או בדור שכולו חייב דהיינו בדור כזה, שפני הדור הוא כפני הכלב, ויראי חטא ימאסו, וחכמת סופרים תסרח בהם וכו', אשר אז לאידך גיסא, יהי' אפשר להסיר השמירה היתירה, וכל הנשאר בבית יעקב ולבו דופק להשגת החכמה והתכלית, קדוש יאמר לו ויבוא וילמוד כי אין עוד חשד ופחד, פן ואולי לא ישאר עומד על מדותיו ויצא ויסחור אותה בשוק, כי כבר אפס קונה מההמון כולו, וכבר החכמה מאוסה בעיניהם באופן שאין להשיג תמורתה, לא תאוה ולא כבוד, ולפיכך כל הרוצה לכנוס יבוא ויכנוס, וישוטטו רבים ויתרבה הדעת בכל אותם הכדאים לה, ובזה נזכה בקרוב לביאת משיח צדקינו ופדות נפשינו בב"א:
 
דרך בעל הסולם ותלמידיו בלימוד הקבלה האשלגית

בס"ד ראשית צריך לעשות הפרדה גדולה בין בעל הסולם והרב"ש אשלג בנו וממשיכי דרכם הכשרים, לבין שרלטנים כגון לייטמן ברג רייפמן ודומיהם, שמתחזים לרבנים ומקובלים למטרות זרות של העצמה אישית, פרסום, כסף וכבוד, בו בזמן שהם אפילו לא שומרים את כל התורה והמצוות (אם בכלל), ועושים שעטנז של מושגים מהקבלה שהוצאו מהקשרם, עם תיאוריות מדעיות ורוחניות של טומאה מתורות המזרח. שנית, בספרי בעל הסולם יש חלק שמיועדים רק "ליראי שמים שבקיאים בתורה וקובעים עיתים לתורה ושמעשיהם מרובים מחכמתם" כדבריך, כגון הפירושים של בעל הסולם על כתבי האר"י, והחלק היותר עמוק מפרושי הסולם על הזוהר. ויש חלקים שמיועדים לכל אחד כולל אנשים הרחוקים עדיין מהתורה והמצוות, כגון מאמרי עיתון האומה, חלק ממאמרי ההקדמות, וחלקים גדולים מפרוש הסולם על הזוהר, שמטרתם לקרב את כלל עמך ישראל לאבינו שבשמיים ולקדושה. רק שגם את החלקים האלה שמיועדים לקהל הרחב, עדיף ללמוד במקומות כשרים אצל רבנים יראי שמיים כגון הרב שינברגר ותלמידיו ממרכז מודעות ומרכז תפלת ישי, הרב גוטליב ממרכז ברכת שלום, וכו'. עם כל זה, גם למקומות של השרלטנים האמורים יש היום מקום, למרות שהם בלא לשמה וס"א שמעוותים ומסלפים את היהדות והקבלה, מאחר שהקדושה משתמשת בהם בדלת האחורית על מנת לעורר רחוקים במיוחד, מה שנקרא בלשון המקובלים - השפחה דקדושה שמשרתת האת הגבירה (השכינה), ודווקא ע"י שברשעותם הם אומרים שעל פי הקבלה לא צריך לשמור היום מצוות ומספיק ללמוד את הקבלה ולהפיץ אותה, הם מאפשרים לאנשים מאוד רחוקים (שנרתעים ממקומות כשרים שקשורים לתורה ומצוות) להיחשף ולהתחבר לקבלה וליהדות בדלת האחורית כאמור, ובשלב שני רוב האנשים האלה במילא יעזבו אותם וחלק גדול מהם ימשיכו הלאה למקומות הכשרים של הקבלה והיהדות.
 

קליט

New member
הרי השרלטנים האלה טוענים שהם למדו אצל הרב אשלג

ותלמידיו - זה נכון ?
 
הם "למדו" אצל תלמידי תלמידיו

אבל כפי שכתב לך 'יהודי פשוט', גם יש"ו למד אצל התנא יהושע בן פרחיה, ואלישע בן אבויה (אחר) למד אצל התנא יוחנן בן זכאי, ויוחנן כהן גדול ששמש שמונים שנה בכהונה גדולה לבסוף נעשה צדוקי, ושבתי צבי היה מתלמדי תלמידיו של האר"י הקדוש, וכו'...
 
למעלה