שאלה רצינית ומשמעותית בשבילי.

שאלה רצינית ומשמעותית בשבילי.

באלו נסיבות יש ללכת לקלינאית תקשורת? האם עלי לחכות להפניה של רופא הילדים? (הוא לא ישוש לתת) מה שגורם לי לשאול אתכם זה ככה: בשבת הייתי עם חברה שהילד שלה דיבר לא ברור, ועכשיו היא בטיפול איתו אצל קלינאית, ולפי מה שהבנתי חבל שהיא חיכתה עד גיל 3 וחצי... הילדה שלי שנתיים או טוטו ומדברת, אבל לא ממש ברור. איך אדע האם כך נורמלי, או שלגשת לבדיקה/ טיפול?
 

Kל תתיKש

New member
נראה לי שדאגתך מוקדמת

אם הבת שלך עוד לא בת שנתיים. במעקב גדילה בטיפת חלב בודקים בין היתר את התפתחות השפה. אבל שוב, ביתך עוד קטנה.
 

Kל תתיKש

New member
המעקב שלהם בנוי בצורה כזאת

שכשיש מה לבדוק אז בודקים. בכל מקרה אם את רוצ הלהיות רגועה תרימי אליהם טלפון. אצלנו האחות האחראית מאד נחמדה. לאידעת איך אצלכם.
 
תסתכלי

במגזין משפחה בעיתון לנשים במדור השאלות והתשובות הייתה שאלה דומה
 

odery

New member
כשלא מדברים

בכלל בגיל שנתיים זה סיבה להרים גבה. אם יש לילד בעיות בהגיה של אותיות מסוימות נסי לעבוד איתו/ה עלזה בבית.לדעתי גיל 3 וחצי זה לא גיל מאוחר לטיפול.
 
טוב, אבל לה אמרו אחרת.

הקלינאית אמרה לה שחבל שהיא לא הגיעה קודם כי כך הטעויות משתרשות אצל הילד.
 

odery

New member
השאלה

היא האם אלו טעויות(ש-ס,צ-ס ר-ל ר-י וכן הלאה) או שהילד לא מדבר מספיק ברור.ואם את דואגת למה שלא תתקשרי לק.תקשורת(אגב לעיתים הבעיה היא נוזלים באזנים) אני נלחצתי כשהג`וקר שלי לא דברה,היום היא מתקנת שגיאות לגננות שלה.ולעיתים אני מייחלת שהיא תשתוק קצת=)
 
תשובה מקצועית ועניינית.

עד גיל שלוש לא ניגשים לטיפול! צריך לחכות עד אז ולראות אם יש שיפור. ודבר נוסף, תוכלי לתת דוגמא לאיך שביתך מדברת? כך אוכל לאבחן יותר טוב. על פניו, אין לך לכאורה ממה לדאוג.
 

odery

New member
מפרוש?

כתוב במקורות הקדושים.תגיד עזרא,ישך קשרים? אני צכה רטלין,סתם כזה,למסיבות לא רציני...תיכולסדרלי? אשריך צדיק(ואם ישך להשלים לי שקל לנסיעה אתה צדיק גדול)
 
למעלה