שאלה שאלתית לגבי שוטר עם לייזר

netstorm

New member
שאלה שאלתית לגבי שוטר עם לייזר

שלום לכולם! מעניין אותי לדעת איך פועל העניין של הלייזר, שוטר מכוון את הלייזר לרכב, רואה שהוא נוסע X קמ"ש מעל המותר. איך הוא עוצר את הרכב? מתחיל לרדוף אחריו? כמובן שאם יש ניידת נוספת בהמשך הכביש אז ניתן להודיע לה אבל מה אם זה לא המקרה? והאם השוטר חייב לעצור את הרכב, להראות לנהג את ההוכחה במד הלייזר או שניתן לשלוח דו"ח בדואר כפי שנעשה בצילום במצלמה ואם כן תוך כמה זמן זה מגיע בדואר... תודה רבה מראש
 
מרחוק הוא בודק את זה... ומסמן לו

לעצור.. הוא פשוט עומד מול הרכב ומסמן לו.. השוטר בד"כ עונד מחזירי אור ומחזיק קונוסים כאלה ופשוט מסמן לו.. אם הנהג לא יעצור אני מניחה שיש את האפשרות של להודיע לניידת אם יש בהמשך או לרשום את מספר המכונית.
 

ttzz

New member
לרוב

אחרי שהשוטר מקבל קריאה לאקדח שהנהג נסע מעל המותר הוא יקפוץ לכביש כאילו הוא רוצה להתאבד(עצוב,היו מקרים שהשוטר נפגע מזה) כדי לעצור משהו שנסע 26 קמ"ש מעל המותר,אף אחד מהסובבים לא יבין מה קרה לו כאילו תפס רוצח סדרתי... יש מקרים שהשוטר לא מספיק לסמן לרכב לעצור כי הוא מתחבא אז הוא יוצא מייד ועוצר את הרכב...שמעתי גם בכביש 6 שעומדים ב2 מקומות כי על 170 יש לשוטר משהו כמו 2 וחצי שניות לעצור את הרכב וככה השני מחזיר אותו
 

Ibiza1800

New member
ולמה בכביש 6 אוכפים מהירות?

למרות שהצהירו שלא אוכפים/יאכפו שם? (תקנו אותי אם אני טועה)
 

ttzz

New member
כביש 6 היה אמור

להיות כביש שמתאים ל130 140 בחוק ולא 110,אוכפים שם מהירות כי זה כביש שיש בו הרבה קליינטים אז למה לא...פעם ראית שאוכפים מהירות במקום שקשה ומסוכן? הצהירו שלא יאכפו או שלא יעשו בלאגן בצורה גדולה אבל הם קלטו את ההפסד...
 

avivbarnoy

New member
זה לא נכון...

המשטרה מעולם לא אמרה שלא תאכוף שם מהירות. הדבר היחיד שנאמר בנושא היה ע"י חברת דרך ארץ- ה'בעלים' של הכביש שאמרה שלא תשים מצלמות מהירות אוטומטיות ואכן כך הדבר, אין שום מצלמה בדרך...
 

avivbarnoy

New member
ועוד משהו...

התחילו לאכוף מהירות רק אחרי שהיו שם שתי תאונות עם הרוגים שדו"ח המשטרה טען שאם היו נוסעים לאט יותר לא היו מתים כל הנוסעים (5 הרוגים סה"כ) אז בעייתי להגיד כביש לא מסוכן... אבל זה נכון, אני מסכים איתך שבהרבה מקרים השוטרים (או מי שמעליהם כי לא באמת הם מחליטים) לא בוחרים להיות במקומות מסוכנים כי אם במקומות שבהם יכניסו הרבה כסף...
 

wil

New member
../images/Emo128.gifלא נכון.

זכורים לי דיווחים בפורומים השונים על מלכודת מהירות (אקדח לייזר, ספציפית) שהוצבה בכביש 6 מספר שעות לאחר פתיחתו. המשטרה לא הבטיחה מעולם שלא תאכוף שם מהירות, ואכן היא אוכפת כמו בכל כביש אחר בישראל. מה שכן - אין אכיפת מהירות בעזרת מערכת החיוב והמצלמות של מפעילי הכביש, אלא אך ורק ע"י אמצעים סטנדרטיים של המשטרה שמופעלים בכל כביש בארץ (לייזר, מולטנובות ניידות, וואסקאר) כמובן שהאכיפה הזו אווילית, אבל זה מה יש...
 

mucool2

New member
אם מתייחסים לאכיפת חוקי התנועה כאל

"מקור הכנסה", מצבנו רע מאוד! האם בגלל זה המהירות המותרת כל כך נמוכה בארץ? אני מתחיל לחשוד!
 

ttzz

New member
המהירות המותרת

נמוכה כי אף אחד לא משנה אותה לגבי הכנסה,עובדה תראה איפה אוכפים...פעם ראית אותם ליד בית ספר? לעומת כביש מס 40 שאנשים נוסעים שם 120 ומקבלים דוחות,מה נראה לך יותר מסוכן?
 

avivbarnoy

New member
דרך אגב...

אני מסכים שבדרך כלל הם מחפשים נקודות מכניסות ולא נקודות חשובות אבל- כן יצא לי לראות אותם מלא פעמים ליד בתי ספר, לפחות אצלנו בירושלים...
 
פעולת הלייזר...

השוטר מכוון את הלייזר ללוחית הזיהוי הצהובה הקידמית. שולח אות לייזר ומקבל חזרה. בדרך כלל זה נעשה ממרחקים של 250-300 מטרים,שזה נחשב למדידה יציבה ונכונה. איך שוטרים עוצרים את הרכב הנוסע מהר ?? או שיש שני שוטרים ואז אחד מודד והשני מקבל הוראה לעצור,כאשר הוא כבר על שולי הכביש. או שיש שוטר אחד בניידת ואז הוא "מתאבד" על הכביש בכדי לעצור את הנהג המהיר. בכל מצב,דעו לכם משהו קטן ביחס לממל"ז. הם לא תמיד צודקים בו. אתם תמיד יכולים לדרוש ביטול דו"ח ו/או להגיע לבית משפט שבו תזוכו כמעט ברוב המיקרים במידה ו-: א. הממל"ז חייב להיות מכוייל בכל יום.אם השוטר לא מכייל את הממל"ז,יהיו לו סטיות במדידה של יותר מ5% המותרים בחוק. ב. השוטר חייב,אבל פשוט חייב להניח את הממל"ז על שטח יציב ו/או חצובה !!! אסור לשוטר להחזיק את הממל"ז בידו ו/או להצמיד אותו לדופן חלון הניידת כפי שהם עושים לרוב. הם חייבים להניח אותו שיהיה נייח ויציב,כל תזוזה של הממל"ז משנה את המדידה ולכן הם חייבים להניח את המכשיר נייח וקבוע. הם רק צריכים ללחוץ על ההדק,לא להחזיק את המכשיר ביד ! ג. סעו יותר לאט,ככה לא תצטרכו לחפש ממל"זים!!! שוטרים לא יעשו לכם בעיות על 10 קמ"ש מעל המותר...
 

ttzz

New member
כמה דברים לא מדויקים

1.יש מצלמות על ניידות 2.יש שם הרבה תאונות מצמיגים 3.אני לא זה שאמר שאמרו שלא יאכפו יאכפו שם 4.השוטר לא חייב להעמיד על חצובה,אם הוא מעמיד על חצובה מותר לו לתפוס מעל 300 מטר... 5.לא תזוכו ברוב המקרים במיוחד בלי עו"ד 6.הכל בולשיט
 
אם אתה אומר...

1. נכון. 2. לא רק. 3. אז מי אמר למי ???
4. חייב גם חייב.קראת פעם על הבדיקה שהראתה בניין רב קומות נוסע במהירות של 6 קמ"ש ??? 5. צריך לשון נכונה וידע מתאים,לא צריך עו"ד.כמה פעמים אני ביטלתי מול השוטר דו"חות. 6. בהחלט נכון לחלוטין באופן מוחלט !
 

ttzz

New member
בארי

1.אני יודע 2.אני יודע 3.מי שמעלי 4.לא חיב לשים על חצובה,אחרת מזמן היו מבטלים הכל,הים כמעט ולא משתמשים בחצובה ועדשה מגדלת,שמגדילים את הטווח ל500 אם אני זוכר טוב 5.נסה וקח סיכון,מול שוטר זה לא מול שופט 6.שוב יודע מי שאמר שלא חובה,חובה לעשות כיול לפני כל משמרת... סעו אחרי רם חובק עולם(הודעה למטה)
 

avivbarnoy

New member
תשובה לכולם בנוגע לחצובה

אז אני בדקתי את העניין!!! אין חוק שמחייב חצובה אבל ישנם יותר מ 20 תקדימים משפטיים בהם עצם העובדה שלא הייתה חצובה גרמה לביטול הדו"ח. שמשפטים הראשונים הביאו האנשים מומחים (לא יודע באיזה תחום בדיוק) שהוחיכו שאין למכשיר אמינות אם הוא לא עומד על חצובה ולאחר מכן השתמשו בתקדימים המשפטיים. לא, העניין לא מעוגן בחוק, אך היו רק שני שופטים עד עכשיו שלא קבלו את הטענה כאשר הגיע לפניהם...
 
בארי כמה דברים לא נכונים

את הליזר מכוונים לכל דבר מתכתי בחזית או באחורי הרכב. אפשר למדוד גם רכב מתקרב וגם רכב מתרחק. ממל"ז לא מכיילים כל יום. כיול נעשה פעם בשנה ע"י מכון התקנים. השוטר בהתחלת וסיום משמרת מבצע בדיקת תקינות למכשיר. המכשיר נמדד במקום שהוכשר לכך מראש שהמרחק בין הנקודה שהשוטר עומד למטרה הוא 60 מטר. חצובה חייבים ע"פ בג"צ בטווח של מעל 300 מטר. ע"פ היצרן אסור להשתמש בחצובה. ברגע שיש ולו התזוזה הקטנה ביותר בזמן המדידה המכשיר לא ימדוד אלא יודיע לשוטר שהיתה הפרעה במדידה ולכן לא בוצעה מדידה. המכשיר בחישוב שלו מראש מוריד 7% מהמהירות. בג"צ גם הורה להורד 5 קמ"ש מכל מדידה ולא 5%. לדבי שיטות העצירה יש מספר שיטות.1. שהשוטר המודד או שותפו מסמן לרכב לעצור. 2.השוטר נוסע אחרי רכב המטרה ועוצר אותו בהמשך הדרך. 3. הודעה בקשר לשוטר שנמצא במקום אחר לעצור את הרכב.
 
בארי כמה דברים לא נכונים

את הליזר מכוונים לכל דבר מתכתי בחזית או באחורי הרכב. אפשר למדוד גם רכב מתקרב וגם רכב מתרחק. ממל"ז לא מכיילים כל יום. כיול נעשה פעם בשנה ע"י מכון התקנים. השוטר בהתחלת וסיום משמרת מבצע בדיקת תקינות למכשיר. המכשיר נמדד במקום שהוכשר לכך מראש שהמרחק בין הנקודה שהשוטר עומד למטרה הוא 60 מטר. חצובה חייבים ע"פ בג"צ בטווח של מעל 300 מטר. ע"פ היצרן אסור להשתמש בחצובה. ברגע שיש ולו התזוזה הקטנה ביותר בזמן המדידה המכשיר לא ימדוד אלא יודיע לשוטר שהיתה הפרעה במדידה ולכן לא בוצעה מדידה. המכשיר בחישוב שלו מראש מוריד 7% מהמהירות. בג"צ גם הורה להורד 5 קמ"ש מכל מדידה ולא 5%. לדבי שיטות העצירה יש מספר שיטות.1. שהשוטר המודד או שותפו מסמן לרכב לעצור. 2.השוטר נוסע אחרי רכב המטרה ועוצר אותו בהמשך הדרך. 3. הודעה בקשר לשוטר שנמצא במקום אחר לעצור את הרכב.
 
למעלה