שאלה שאלתית ממתאמן פוטנציאלי

tlingit

New member
שאלה שאלתית ממתאמן פוטנציאלי

לקוח פוטנציאלי מגיע אליכם לפגישת היכרות, מוצאת חן בעינו שיטת האימון שאתם מציגים בפניו, האינטראקציה האישית נראית בינתיים בסדר ואז הוא מציג בפניכם את השאלה הבאה: בשל אילוצים אישיים אמיתיים (אותם הוא מתאר ואשר נשמעים הגיוניים) הוא לא יכול להיות בפגישה מלא הזמן שאתם הצגתם, ובקשתו היא לקיים פגישה באורך הקטן ב- 2/3-3/4 מהזמן שתיארתם כאורך הפגישה. איך אתם מרגישים לגבי בקשה כזו? מה ההשלכות מבחינתכם של קיצור זמן הפגישה? אילו אילוצים (אם בכלל) נוצרים בעקבות שינוי כזה? ויש המשך: כי תוך כדי שאתם לוקחים לעצמכם זמן לחשוב על שאלת הלקוח הפוטנציאלי, הוא מציג שאלה נוספת: אם אורך הפגישה קטן יותר, אולי עלותה גם היא צריכה להשתנות? אולי עלות כל פגישה צריכה להיות נמוכה יותר, כי הרי גם יידרשו פגישות רבות יותר, לא? אולי בכלל עדיף לקבוע מחיר bulk כלומר לכל סדרת האימונים, כך שלמספר הפגישות ואורכן לא יהיה חשוב כל כך? מה אתם חושבים - על נושא התמחור ועל כל הרעיון? מה בכלל כל הסיטואציה מעלה אצלכם? - מחשבות, רגשות ומה שתסכימו לשתף
 
לפני הכל...

לפני שאני מתחיל לחשוב על כך... האם התמאמן באמת מחויב לעצמו לעבור את האימון? האם סיבה של "אין לי זמן" היא אמיתית או רק ענין של סדר עדיפויות? הרבה פעמים אנשים משתמשים בתירוץ הזה על מנת לא להתחייב למשהו... אז לפני הכל צריך דבר עם האדם ולראות מה באמת עוצר אותו... ובקשר לתשלום... אני חושב שהתשלום צריך להיות מותאם למה שמקבל התמאמן כלומר אם הוא מקבל פחות שישלם פחות. אפשר להסכים על תשלום אחיד לכל האימון , אני הייתי מגביל את כמות הפגישות ואת הזמן המינימלי לכל פגישה כיוון שבפגישה של רבע שעה קשה מאוד להגיע למשהו ורק התעדכנות במה קרה מאז המפגש הקודם תיקח את חלק גדול מהפגישה. אור ואהבה
 
כיון התיחסות

הי tlingit, אחלה שאלה. הייתי רוצה להציע כיוון. ממה שאני מבינה המתאמן רוצה לקצר את זמן הפגישה ביותר מחצי הזמן. השאלה כמה זמן נותר בפועל. אם נותרה שעה בכל פעם, הרי שאפשר לעשות עם זה משהו. אם נותר חצי שעה או פחות, לא נראה לי רציני לקחת אימון שכזה מבחינת המאמן. וזה גם פוגם במקצועיות שלנו. כמובן שבמצב כזה יידרשו יותר מפגשים, ויש לומר זאת למתאמן בתחילת הדרך. "יותר"- אין הכוונה להוספת הזמן שהוא ויתר עליו, אלא יש לשים לב, כפי שאריק כתב, זמן התעדכנות לוקח עוד זמן מהפגישה, ולכן מספר המפגשים יגדל יותר מאשר הזמן שהוא הפחית. המתאמן צריך לשים לב גם לכך שהיות שהאימון מתארך, התוצאות נגענה מאוחר יותר מהמצופה, ושלא יעמוד עם סטופר. אני לא חושבת שיש דבר כזה "אין לי זמן" זה הכל סדרי עדיפויות, וגם זאת כדאי לומר למתאמן בצורה שתהא כמובן נעימה, אבל שיבין שהוא למעשה אדון התהליך, במובן הזה שדברים יתנהלו בהתאם. כמו כן לגבי העלות היות שיש קיצור של המפגש יש לגבות בהתאם. עם זאת זה לא חייב להיות ביחס ישר, אלא בהחלט אפשר לנקוב בסכום גבוה יותר מערכו היחסי של הזמן שנותר. עוד דבר שצריך לקחת בחשבון הוא מיקום המפגש. אם המפגש מתקיים בבית המתאמן או עיסקו, הרי שקיצור זמן הפגישה, עלול לפגוע (והמאמן צריך לבדוק זאת עם עצמו) בסדר היום שלו. הצעה נוספת היא להציע במקרה כזה מפגש של כמה שעות מרוכזות (למשל 3 שעות) ואח"כ האימון יהיה וירטואלי באינטרנט או בטל'. כמובן שיש ליצור חבילת אימון מתוך ידיעה שהאימון הוירטואלי לוקח לא פחות זמן. שיהיה בהצלחה וכל טוב, הילה הדר מכון קשת אימון לאיזון חיים- עבודה [email protected] www.2all.co.il/web/sites/keshetcoaching
 

Yin

New member
מחיר אי ההצלחה

לדעתי השאלה החשובה היא משהו כמו: מה ניתן להספיק או איזו התקדמות יכולה לקרות בפגישה מקוצררת (קצרה ביותר). משך הפגישות שלי הוא שעה עד שעה וחצי. אני חושב שלא תהיה התקדמות טובה בפגישות שבאופן עקבי הן נורא קצרות ולכן לא אקח מתאמן שכזה. פתרון יצירתי יכול להיות פגישות ארוכות יותר בהתחלה (חזון, ערכים ושאר ירקות) וקצרות יותר בשלב הישורת. כסף - מחיר קבוע לפגישה שאורכה יכול לנוע בין 5 דק' לשעה וחצי. עדי
 
תשובה פוטנציאלית למתאמן הפוטנציאלי

התמונה שאת מציגה מתיחסת להבנתי לקיצור מפגש האימון הבודד ולא כל התהליך. על כן לדעתי היות ויכול להיות שאכן משהו בלתי צפוי קרה לפתע ,הייתי עוצרת את הפגישה ומבררת -אם מדובר בקיצור של הפגישה ברבע שעה ,הייתי מסבירה לו/לה את משמעות ההפסד של 15 דקות מהפגישה לעומת רווח בשעה מלאה. אם הוא היגע לפגישה ומציג תמונה של קיצור המפגש בשלושת רבעי השעה כפי שהיצגת אזי הייתי מבטלת את הפגישה מיידית. באשר לטענה לגבי מפגשים הבאים שאם אורך המפגש מתקצר תמיד אז התשלום יורד,זו שאלה של זוית ראייה. אני נצמדת למודל שלפיו אני עובדת .לשיטתי אורך הפגישה הוא שעה ולפיכך העבודה מתוכננת בהתאם.אם המתאמן יבחר בי כמאמנת ובקיצור התהליך מרצונו,הוא זה שיספוג את העלות .נקודה נוספת שהעלית האם לתמחר את התהליך כמקשה אחת. אני סבורה שבאימון אישי אין זה נכון. לאנשים קל יותר להתחבר לתהליך שפסיכולוגית יש נקודות יציאה. דורית מאמנת אישית ומאמנת מנהלם www.doritcoaching.com
 

isaacm

New member
מעניין, אולי מראש, לראות

מה הלקוח חושב על צורות שונות של מפגשים. למשל אני מנהל את האימון במספר קונפיגורציות שמותאמות לצרכים של לקוחות שונים. איזה מהקונפיגורציות תעדיף? 1. מפגש שבועי בן שעה וחצי למשך שלשה חדשים 2. מפגש דו שבועי בן שעה וחצי ושתי שיחות טלפון מלוות 3. מפגש חדשי בן שעתיים וחצי ושיחה מלווה שבועית בת שעה וכו' וכו' בצורה זו אני מציג את הגמישות כדבר מובנה ולא כדבר פתוח ופרוץ - ובכך אני נמנע מהשאלה השניה של הלקוח. כמובן שמראש אני צריך להגדיר את הצורות בהן אני מוכן להתקשר. לא ממש יודע, אולי גם אני אעבוד כך בבוא הזמן
איציק
 

bridges

New member
אילוצים

אילוצים הם תמיד אמיתיים (אנחנו כמאמנים לא יכולים לשפוט את זה). הבעיה שאני רואה, מעבר לעניין הספציפי של הפגישות, זה שהאילוצים יפריעו גם בביצוע המשימות במשך השבוע, ובסופו של דבר להגשים את מטרותיו. אני הייתי חוקר את זה עם הלקוח (אפילו אולי שלפי מודל האימון זה מוקדם מדי), מסביר לו ששיחת אימון של פחות משעה היא לא אפקטיבית ונותן לו לבחור.
 
לא יצא לי לפגוש כזאת סיטואציה....

נראה לי שלא הייתי רוצה להסכים לפגישות קצרות מאד, כי אז הייתי בלחץ של זמן, ואני מעוניינת שיהיה לי ולו את כל המרחב האפשרי. אם כל פגישה תהיה עד 45 דקות, זה מספיק זמן. אבל פחות מזה יכול להוות עבור שנינו מגבלה. לגבי העלות: הייתי מבררת איתו אם הרעיון של קיצור הפגישה הוא בכלל רצון לעלות נמוכה יותר.
 
שאלה של אינטגריטי

לעיניין הקיצור עצמו אני חושב שזו שאלה ספציפית למאמן ואין כאן תשובה נכונה. השאלה שעומדת בפנייך היא האם בזמן שהוא יכול לקיים פגישה את יכולה לספק את מה שאת מבטיחה באיכות העומדת בסטנדרטים שלך? אם התשובה היא כן, לכי על זה, אם התשובה היא לא אז לא. את לא תעשי לו טובה אם תסכימי לתת משהו שאת לא מאמינה בו, גם אם תעשי זאת מכוונה טובה. לעיניין הכסף, בהחלט יש מקום לבדוק האם כסף הוא שיקול לקיצור בכל מקרה גם כאן יש מקום להבין את אופן התימחור שלך אני מתמחר את האימון במחיר לשבוע שבו מתקיימת שיחת אימון אחת והתקשרויות נוספות כגון טלפונים ספציפיים ומיילים וכן עבודת רקע שלי. נכון שאני מגדיר ששיחת האימון היא שעה אך אם יגיד לי משהו שהוא מעוניין בחצי שעה ונניח שאני מסכים (מה שסביר שלא אסכים) עדיין אקח את אותו הסכום. בדיוק מהסיבה שלקוח אחר שלי ששמתי לב ששעה לא מספיקה איתו (הרבה עבודה על מיקוד בשיחה ובהירות בתשובות) תקשרתי את הנושא איתו והסכמנו לקיים שיחות בנות שעה עד שעה וחצי בהתאם לצורך ללא עלות נוספת.
 
גבולות

זו שאלה שנוגעת לגבולות. הפעם לגבולות תהליך העבודה שאת בחרת לנהל, כמאמנת. לקוח (ואני בכוונה משתמשת הפעם במושג הזה, במקום מתאמן) - מגיע אליך כדי לנהל אימון על פי דרכך. בנכונות שלו להיות באימון אצלך הוא מצביע ברגליים (ובכיס....) על האמון שהוא נותן באימון שאת נותנת... קיצור משך פגישות, הזזת מקום הפגישות, מפגשים בתדרים לא מעשיים (אחת לחודש, כל יום...) - הן חריגה מגבולות התהליך שעיצבת לעצמך ואת מוזמנת לשאול את עצמך - האם חריגות כאלה מתאימות לך לפי דרישת הלקוח.. ובאופן ספציפי - לא הייתי מקצרת זמן פגישה . אין בכך, לטעמי, אפקטיביות. תדרי פגישות - אני מוכנה , ורק בשלב מסויים של האימון - לרווח לפעם בשבועיים, שלושה ובשלב מאוחר מאד ליווי - מפגש חודשי. עלות פגישה - לא משתנה, כפי שכתב עדי, גם אם נמשכה 5 דקות או (בבחירה שלי) שעה וחצי ויותר. מקום פגישה - אני מוכנה להתגמש . רק בקצבות ובמקרים מאד מיוחדים (מתאמנת חדשה, בעלת יכולות כלכליות גבוהות מאד, שאלה אם אסכים לבוא אליה הביתה אם תכפיל (!!) את המחיר לפגישה. סירבתי.) חיבוק ענת
 

tlingit

New member
תודה על כל התגובות

אני פחות מתחברת לבירור עם הלקוח הפוטנציאלי של ענייני הצורך האמיתי מול תירוצים ויותר להתנהלות שלי עם עצמי ובדיקת מסגרת תהליך האימון שנוצרה בשיחה. התחושה שלי היא שאת מסגרת האימון - זמן, תדירות, עלות וכל השאר יצרתי עם הזמן מתוך הנסיון המצטבר שלי לכדי תהליך שבו אני פועלת בצורה המיטבית כך שאני מרגישה שאני יכולה ליצור תהליך משמעותי עבור המתאמן/מתאמנת. בסופו של עניין, אם אפעל בתוך אילוצים שאני לא מרגישה שהם נכונים לי, לא אתן ללקוח את התמורה, ושנינו נצא מפסידים. ויתרתי על האימון הזה ונתתי ללקוח הפוטנציאלי המלצות על מאמנים אחרים, אבל אני מוקירה אותו על שהביא אותי לחשוב על מהות התהליך גם מבחינתי ועל מסגרות תשלום אפשריות אחרות מאלה שאיתן עבדתי עד היום. לא יודעת אם אפעיל אותן, אבל מאד מצאה חן בעיני "מתיחת שרירי התמחור והעסק" שהוא איפשר לי
מצאו חן בעיני כמה וכמה רעיונות יצירתיים שהועלו כאן בדיון -
לכם על המשך תרגול שרירי האפשרויות
 

ענבל כהן חמו

מאמנת אישית בכירה ומדריכת מאמנים מוסמכת
מנהל
משך ותדירות

נראה לי שפעלת נכון עבורך - ולכל אחד תהיה תשובה שונה. אני למשל מאמנת במפגשים של 50-60 דקות, וכבר היתה לקוחה שביקשה וקיבלה אימונים של 1/2 שעה. המאמנת שלי היא אמריקאית, ואנו משוחחות פעם בשבוע 1/2 שעה - וזה מצויין. יתכן שארגיש שעם לקוח מסוים כדאי להאריך או לקצר את המפגש. באופן כללי אני נוטה עם הזמן לקצר את המפגש. לפעמים התחושה שלי שיותר מדי דיבור מוריד מהחדות והעוצמה של המפגש. בדרך אני אני נפגשת פעם בשבוע, אבל לפעמים הלקוח מבקש או אני מציעה פעם בשבועיים - לפי מה שמאתים ללקוח. אם הוא מבקש וזה לא מתאים בעיני אז לא.
 
יש פתרון מאוד קל

תמחור לפגישה, ללא קשר לאורכה. את מוכנה לתת עד שעה - שעה ורבע והמתאמן רוצה רק חצי שעה? אז שיעבוד יותר בבית וישלח לך משימות אימון ודיווחים במייל, או עם תוספת אימון טלפוני של 10 דקות בין המפגשים.
 
למעלה