שאלה של חדשה

שירי ל

New member
שאלה של חדשה ../images/Emo9.gif

מהו תהליך העבודה במידול אנשים או חיות? האם בונים את הדמות "מבחוץ"? או שבונים איזשהו שלד שעליו מלבישים את האיברים? אני עובדת על מקס 7.
 
תשובה

כמעט תמיד בונים קודם כל את הדמות ולאחר מכן, אם רוצים, מכינים שלד שיפעיל אותה. אם את חדשה אז לא כדאי לך לנסות לבנות חיות ודמויות, כי את תתיאשי די מהר. עליך להתחיל מדברים פשוטים יותר ולעבור מדריכים (יש הרבה באינטנט, בחינם) למידול, ורק אחר כך להגיע לדברים המסובכים יותר. גם אני בעצמי מתחיל (בערך חודשיים), אז כדאי שתשמעי גם עצות מהותיקים יותר. בהצלחה.
 
זה די דומה לפיסול בפלסלינה

לוקחים גוש (במקרה שלנו קופסה) ומתחילים למשוך לעקם לעוות ולחורר אותו, לפעמים מוסיפים עוד גושים שגם הם עוברים את אותו תהליך וחוזר חלילה. עד שאו שמרוצים מהתוצאה או שמחליטים שהשקעת יותר מדי זמן בפרויקט ועוברים הלאה :) השלד מגיע בשלב הרבה יותר מאוחר, אם בכלל. הוא נועד בשביל להגדיר איך הדמות שלך תתנועע. זה שלב שהוא קצת יותר מורכב ממידול ולמעשה יש אנשים שמתעלמים ממנו בהפגנתיות, ומדי פעם ממלמלים לעצמם כמו גרגמלים של תלת מימד "אני שונא ריגינג". מעט מאוד אנשים (למרות שאני מכיר לפחות פסיכי אחד שעושה את זה) ממדלים עם השלד, אבל זה באמת מורכב ולא מומלץ לבעלי לב חלש או מי שאין לו סבלנות של ממותה ממוצעת. בתוך תפריט ה Help של מקס יש רובריקה שנקראת tutorials אני ממליץ לכל המתחילים באשר הם להתחיל משם, הסברים יפים עם תמונות גדולות, מה צריך יותר מזה? שיהיה בהצלחה
 
ב- 3dbuzz.com

יש טטוריאלים ממש טובים, גם למידול באופן כללי וגם למידול דמויות. בשביל הריגינג והשלד אני גם ממליץ על הטטוריאלים שבתוכנה עצמה..
 

אוטולנג

New member
להתחיל בקובייה

זו רק טכניקה אחת - קיימות אין-ספור טכניקות שמשתנות מתוכנה לתוכנה ומאמצעי מידול למשנהו (mesh, nurbs and so on). פרט לזה - "ויאמר אלוהים - חייהם של אמני התלת מימד קלו מידי; ויברא את הפייסינג את הריגיניג ואת האנראפינג לענותם ולעשות להם שמות." :)
 
איזה עוד שיטות יש חוץ מקובייה או כל

איזה עוד שיטות יש חוץ מקובייה או כל צורה בסיסית אחרת להתחיל למדל?! אני משתמש ב3DS MAX, ואני מאוד רוצה להכיר עוד שיטות להתחלת מידול. לפעמים פשוט קשה לי לדמיין איך אפשר ליצור חפצים מסובכים/דמויות עם פירוט גבוה מתוך קוביה רק עם הרבה EXTRUDE ומודיפיירים... יש לכם הצעות? בתודה מראש
 
תעבור ל-Poser...

חחח... תראה מה שקשה לך לדמיין היום, יהיה לחברים שלך קשה לדמיין בעוד חודשיים כשתראה להם יצירת מופת ותגיד "התחלתי את זה מקוביה". אני אישית מתחיל הכל מקוביה - החל משולחן ועד אישה או מכונית פורשה בוקסטר (בקרוב תמונות). יש אפשרויות אחרות: יש אפשרות להתחיל דמות מכמה צילינדרים שבגדול כבר מראים לך את הפרופורציות הכלליות של הדמות. בתוכנת XSI יש עצמים מוכנים של גבר ונקבה שאתה יכול להשתמש בהם בתור בסיס (אבל מזה לא תלמד כלום). אני אתוודה - אני לא מתחיל הכל מקוביה, אני בד"כ יוצר קוביה, ממיר אותה ישר ל-Editable poly ומוחק את כל הפייסים חוץ מפייס אחד, אז אפשר להגיד שאני מתחיל הכל מ-Face אחד.
 

voguemaster

New member
תגדיר צורה בסיסית

כי אם בזה אתה מתכוון ל-primitives אז שתדע לך שמשטחי NURBS לא ממש נחשבים פרימיטיביים. כנ"ל לא לגבי patches. בעיקרון אפשר גם להתחיל עם עקומות ומשטחי NURBS. אפשר גם לייצר אובייקטים פשוטים שיהוו בסיס ע"י שימוש בעקומות רגילות + LOFTING וכד' (אם כי אפשר לבצע LOFT גם עם NURBS וזה אפילו טוב יותר מבחינות מסוימות). אפשר לייצר קומפוזיציה של אובייקטים ולהשתמש במודיפיירים. אני לדוגמא משתמש הרבה ב-FFD ודווקא נוטה להשתמש כמה שפחות ב-edit mesh. אבל זה אני
.
 

voguemaster

New member
מזל שלא שאלת כלום ../images/Emo6.gif

כאילו לא שאלת איך עובדים עם חצי מהתוכנה LOL
 
כנראה לא הבנת אותי נכון

לא ביקשתי שתסבירו לי כאן בפורום את הכל, תיארתי לעצמי שזה נושא גדול. התכוונתי לבקש קישור לטוטוריאלים בנושא, כי לא מצאתי בעצמי. אם תוכלו להסביר לי בקצרה זה גם יהיה נחמד. תודה
 
אני עוד פעם אפנה אותך לטוטוריאלים

שנמצאים בעזרה של התוכנה, תעבור על כולם תאמין לי שתשאר עם הרבה פחות שאלות.
 
NURBS

אתה בעצם יוצר WIRE מעקומות שונות ובסוף אתה עוטף אותו במשטח. היתרון הוא שזו טכניקה שיותר קל לבנות איתה מודל שמתאים לרפרנס ...בכל אופן, אחרי שאתה לומד אותה היטב.
 

eldarinn

New member
שלום וברוכה הבאה ../images/Emo42.gif

כך או כך, תמיד כדאי לעבוד בצמוד לרפרנס. בשתי הדרכים ניתן להשיג תוצאות טובות. זה עניין של סגנון עבודה.
 

שירי ל

New member
תודה על התשובות, אני כמובן יושבת

על המון טוטריאלים (למרות הקורס בבי"ס זו הדרך הטובה ביותר ללמוד...) כרגע עדיין בשלב של דברים קטנים ואפילו מידול כיסא נראה לי קשה וענק. העבודות שלכם מדהימות ותהיתי מהי דרך העבודה. מקווה להצטרף אליכם יותר ברצינות בהמשך
 
רק שתדעי

שמידול יצורים חיים זה מקום לא פשוט להתחיל ממנו ואחרי עבודת המידול יש עוד לא מעט עבודה נוספת עד שניתן להתחיל באנימציה.
 

שירי ל

New member
אני יודעת, ממש לא מתיימרת להתחיל

מדברים כאלה. פשוט ראיתי כאן שירשורים על שלדים ותהיתי איך למעשה מתחיל תהליך הבניה. אבל אני מבינה שבניה שכזו היא רק לצורכי אנימציה? ושוב, תודה על הסבלנות לשאלות של מתחילים
 
למעלה