גלגל זנב בישראל
חוץ מהפייפר יש עוד כמה מטוסים עם גלגל זנב בישראל ... ולא חשוב אם מדובר ברוב מטוסי הריסוס, פייפר פוני, סטירמן במוזיאון, פיטס ספיישל, אקרו ספורט, ראנס קויוטה (אזמ), וכו´. לגבי איך בודקים וכו´, צחי צודק שהפרופ אף פעם לא באדמה במצב WHEELER, כלומר מטוס מאוזן על הגלגלים הקדמיים. אבל, אם גלגל הזנב מתרומם בפתאומיות מהאדמה, כל הסיכויים שהזנב ימשיך לעלות עד לפגיעת הפרופ. באופן עקרוני, האיזון ושמירת הזנב על הקרקע מושגים ע"י הגה הגובה. בבדיקת מנוע בפרט, ובכל ההפעלה על הקרקע בכלל, הסטיק תמיד בבטן, כל הדרך. הזרימה שמייצר הפרופ על הזנב מספקת עילוי שלילי בכדי לשמור את הזנב דבוק לאדמה. אם הגה הגובה לא היה בנוי מספיק טוב בשביל שזה יקרה עם סטיק בבטן, מי יודע מה היה קורה בטיסה במצבים חריגים (ובפרט הזדקרות במנוע מלא) בפיטס, למרות המנוע החזק מאד, אין בעיה עם מנוע בכח מלא לשמור את הזנב בקרקע (כך אני ממריא). הבעיה היא בנזק לפרופ מאבנים והעומס על הברקסים (לא ניתן לעצור מנוע בכח מלא). בדיקות מנוע מתבצעות כמובן בהרבה פחות כח מ"מלא" (אנחנו בודקים ב 1700). המדריך שלי הזהיר אותי שאם אני משחרר את הסטיק - הלך הפרופ...