שאלה של מתחילים לגבי מחיר קרקע:

Tula1

New member
שאלה של מתחילים לגבי מחיר קרקע:

מה כלל המחיר של הקרקע שקניתם? אנחנו מחפשים קרקע ברחובות וכל אחד זורק לי מחיר אחר באותה שכונה עם אישורים אלה או אחרים. האם יש מקום מסודר שבו אני יכולה לראות מה צריך לשלם על קרקע או שמישהו יכול בבקשה לפרט לי? תודה ומקווה להיות חלק פעיל בפורום הזה כשיבוא הרגע ויהיה לנו שטח משלנו. תודה
 

Rשף

New member
מתווך או שמאי יענו לך לגבי מחיר

לגבי אישורים תשאלי במפורש ונענה.
 

Tula1

New member
אם הייתי יודעת אילו אישורים צריך

הייתי עושה חיפוש בגוגל. קיוויתי לעזרה פה כי כולכם עברתם את שלב קניית הקרקע. מה שידוע לי זה שמתווך אחד אמר שהמחיר כולל היתרי בנייה. מתווך אחר לגבי שטח אחר אמר שזה כולל אגרות בניה וביטוח. אשמח לתשובות קצת יותר נרחבות, תודה.
 

Rשף

New member
אצלי הבעייה לא קיימת

המחיר כלל הכל. היתרי בנייה לא יכולים להיות כלולים מאחר והם תלויים במה שאת תבני. דברים אחרים הם: אגרות למנהל מקרקעי ישראל היטל השבחה ומס שבח (חל על המוכר בד"כ) מס רכישה (5%) אגרת פיתוח
 

Tula1

New member
תודה ../images/Emo13.gif

חוץ מהרשימה הזו , ייתכנו עוד "הפתעות"?
 

ענתש

New member
אגרת ביוב שמשלמים כשיש תוכניות

כי היא לפי גודל הבית המתוכנן, היא עוד הפתעה (מעבר לפיתוח).
 

בינא

Member
לקבלת יעוץ בנושא קרקע ובניה

פנו לאתר "בית" www.bayit-il.co.il אם זה לא מספיק התקשרו לטלפון המופיע שם לקביעת פגישה. להלן מספר נתונים ותשובות לשאלות שכבר העליתם: 1. אין מחיר אחיד לקרקע. 2. מחיר קרקע משתנה בהתאמה למיקומה. 3. מחיר קרקע נקבע ע"י הבעלים אם זו קרקע פרטית רשומה בטאבו 4. אם זו קרקע מנהל, בעלי הזכות בנכס יקחו שמאי כדי לבדוק מה הם יכולים לדרוש ובדרך-כלל יוסיפו, כל אחד בהתאם ל"גודל העיניים שלו". 5. מקובל שחלקת קרקע השוכנת ליד תשתיות מוכנות (כביש, ביוב, חשמל ומים) ערכה גבוה מקרקע באיזור מיועד לבניה שעוד אין לא תשתיות. 6. מצד שני אם התשתיות ישנות, כמו בהרבה שכונות ברחובות, או לוקות בחסר, זה מוריד את ערך הקרקע כי כשיתקנו את התשתיות, בעלי המגרשים הסמוכים לתשתיות האלה ישלמו אגרות, היטלים ומסים בגין עבודות לשיפור התשתית. 7. אם יש בית-ספר או גן ילדים גובל בשטח, זה מוריד ו/או מעלה את ערך הנכס, תלוי אם יש לקונה/למוכר ילדים. 8. קירבה לבית קברות תוריד מחיר, אך אצל אחדים השקט יעלה אותו... 9. מיקום גבוה או נמוך יחסית לאחרים, ייקר ו/או יוזיל. לגור גבוה פירושו נוף ויותר אוויר. 10. גישה נוחה, קירבה לחנויות, למרכז העיר, לבית-חולים, בית-אבות או כל מוסד אחר, תגרום לייקור או הוזלה של הנכס. 11. קרקע עם תוכניות בניה מאושרות נחשבות בעיני הקונה כסיבה לבקש יותר כסף כי הוא "חוסך" למוכר תהליך של שנה בתכנון ורישוי, אבל הרבה פעמים זהו מוקש לא קטן כי מה שתכנן המוכר היה "פיקציה" כדי להרים את ערך הנכס, למרות שהתכנון בכלל לא רלוונטי לקונה ו/או לא מתאים ו/או לא באמת קיבל אישור סופי אלא רק הוכנס לעירייה וקיבל אישור שהוכנס לתיק...בעוד שההיתר עדיין רחוק. מלוה בניה מקצועי יכול לעזור בקבלת החלטות כי הוא יכול לבדוק בקירוב את עלויות הבניה, הפיתוח ועוד הנדרשות בגין הפרוייקט, רק מקבלת המידע הרלוונטי, בעוד שהקונים אינם יודעים לבצע חישובים כאלה.
 

תמר36

New member
היי, ערך הקרקע הוא פונקציה של גודל,

מיקום וביקוש. יכול להיות שבאותו שטח גדול יש מספר מגרשים באותו הגודל אבל המחיר שונה. אני ואחי רכשנו (כל אחד לחוד) קרקע באותו איזור, הוא קנה לפניי, ואחרי חצי שנה באתי לקנות את השטח שלי כשכבר כמעט הסכום הכפיל את עצמו. הביקוש היה עצום והמחירים בהתאם. בקשר לאישורים, אני לא יודעת אם את צריכה להביא אישורים או בעל הקרקע, מה שבטוח את הכסף אל תתני עד שתבדקי הכל ביסודיות, רצוי אצל עו"ד. בהצלחה.
 
למעלה