שאלה של קשר .

archangel100

New member
שאלה של קשר .

האם תהיה זו עזות מצח לשאול מהי הטנטרה יוגה בזמן שכמעט ואיני יודע כלום על הטנטרה ? האם מישהו מוכן : א)להפנות אותי למקורות מידע בסיסיים אך טובים לצורך קבלת מידע על הטנטרה . ב)לצד ההפניה , להסביר לי מהי הטנטרה יוגה והקשר של בין הטנטרה והיוגה ( מבחינה תרבותית היסטורית ) . תודה !
 
הקשר - טנטרה התרת הקשר...

בוקר טוב. במשפט קצר וקולע: טנטרה היא זו היכולה לשחר (מכבלי) מהגוף... או: הטנטרי יכול לומר: "חרות מושגת ע"י שימוש בזה הגורם לשעבוד". בקשר להפניות יש במדור קישורים כמה קישורים, אבל חפש בגוגל ותקבל קישורים לאתרים בעולם בהם תוכל לקבל מגוון דעות (ולא רק כאלה הטוענים שטנטרה היא אומנות המין והאהבה...). והקשר בין היוגה והטנטרה נוא במה שנקרא ראג'ה יוגה וגם האתה יוגה. שתי הזרמים עוסקים בדרכם בשליטה בטבע בחיצוני והפנימי ובטרנסופרמציה. העבודה מתאפיינת בנסיון להעיר את ה"קונדליני", להלן חלק מהפרושים: האנרגיה הנשית "שקטי", כוח העקלתון (הקונדליני מיוצגת בנחש השוכב מסולסל ורדום בבסיס עמוד השדרה), תחושת הדואליות המתייחסת לאספקט הנשי באדם... לסיכום קצר: הזרמים ביוגה העוסקים בעוררות הקונדליני מקושרים לטנטרה ולעיתים נקראים טנטרה יוגה (לא רק הראג'ה וההאתה יוגה עוסקים בענין הקונדליני. אם להתייחס לענין הקונדליני בגדול, כל הזרמים עוסקים בזה...משמעות עוררות הקונדליני היא: איחוד בין ה"זכרי והנקבי באדם" מה שאומר שכל שיטה המביאה להשתחררות מהדואליות דורשת עוררות של הקונדליני...). כאן גם מגיע התשובה מבחינה תרבותית והיסטורית, אם נתייחס לטנטרה כאל: טרנסופרמציה של טבע אדם, האם לא זה מה כל הזרמים\גישות\דתות שואפות או מצהירות.... ואפרופו, אם נתייחס לחוויות (פיזיות ונפשיות) של התעוררות הקונדליני: חום באזור הלב, תחושה בלתי ניתנת של אהבה כלפי כל מה שזז...תחושת "תנועה" בעמוד השדרה, ועוד...תראה שבכל המסורות מדברים על אותם דברים... והנה מאמרון שפרסמתי בזמנו... המאמר כמובן מייצג את ההשקפה ההודית... פאנצ'ה מאקאר – חמשת ה-M . שעשוע נאה בעיניהם של כמה מוחות בלתי אחידים הוא להתענג בחירופים וגידופים נגד הטנטרה בגלל השימוש בחמשת ה"טטוות" (המרכיבים) הידועים גם כ- חמשת ה-M (פאנצ'ה מאקאר), ואלו הם: יין, בשר, דגים, דגנים, ואיחוד מיני. לחמשת מרכיבים אלה משמעויות שונות עבור הסוגים השונים של השואפים הרוחניים. יש לציין שמה שנדרש מאדם להגיש/להציע, זה את ה"טטווה" ( המהות, העיקרון) ולא את הפריט עצמו. מטרת השימוש בחמשת הטטוות בתרגול היא, שע"י תרגול חוזר של קיום המצוות הטקסיות, אדם רוכש טבע שבו כל דבר הנעשה על ידיו בחיי היום-יום, הופך לפעולה של "פולחן" ותפילה. ש'נקרהצ'אריה מסיים את מזמוריו הנהדרים על ה"שקטי" הראשונית באומרו: או גברת נעלה, הלוואי וכל תפקודי הכרתי יהיו זיכרונותיי בך, הלוואי וכל מלותיי יהיו בשבחך, הלוואי וכל פעולותיי יהיו קידה לרגליך. הלך רוח כזה נדרש בתפילות ובטקסים לחמשת הטטוות. השואף הרוחני הנוטל חלק בעבודה על חמשת הטטוות כדי לרצות את האל שבתוכו, אינו צובר מגרעות. אדם כזה מסתכל על יין ובשר כעל שיווה ושקטי, והוא ער לגמרי לעובדה שהיין אותו הוא עומד לשתות יגרום להתגלמות האושר, שהוא-הוא הברהמן בתוכו. כל כוס יין שנלגמת עם הטקס המתאים, ועם שינון המנטרה התואמת, ולפני שתיית הכוס הראשונה הוא אומר: אני מעריץ את זה, כוס הנקטר הראשונה המונחת בידי, זה המפעפע עם נקטר הירח הזורח במצחו של ה"באיירווה" הקדוש. זהו אוקיאנוס האושר. זה מרומם את ה"אטמן". כל האלים, כל האלות וכל הקדושים, כולם מעריצים את זה. זהו אוקיאנוס האושר. שואף רוחי שהורשה לשתות עשר כוסות, ממודט בזמן שתייתם על הגורו ב"סהסררה" בראש, ועל האלה בלבו, הוא נושא על קצה לשונו את ה"איש'טה דוואטה (האל הנבחר על ידו) וחושב על אחדותו עם שיווה. אדם השותה את הכוס האחת עשרה משנן את המנטרה: אני איני הגואל, ואף איני גואל אחרים, ואיני הדבר הנגאל. אני איני הנהנה, ואף איני גורם הנאה לאחר, ואיני מושא ההנאה. איני סובל מכאב, ואף איני גורם כאב לאחר, ואיני הכאב עצמו, אני הוא-הוא (סו-הם) אני צ'יט, אני אטמן. למנטרה זו משמעות משולשת: הגסה היא שתיית היין עצמה, המעודנת היא שטיית הנקטר הזורם מאיחוד הקונדליני עם שיווה, בסהסררה: השלישית או הנעלה היא נקטר האושר העולה מההגשמה והתפיסה של האיחוד בין שיווה ושקטי. ה"קאוולראנווה" טנטרה אומרת: שהיין שאושרו הוא הנקטר הזורם מהאיחוד בין הקונדליני שקטי עם שיווה בסהסררה בראש, וזה השותה את זה שותה נקטר, והאחרים הם סך הכל שתיינים. אדם זה ההורג בחרב ה"גייאנה" את חיית המעלות והמגרעות ומוביל את הכרתו לשיווה העליון, עליו נאמר שהוא אוכל הבשר האמיתי. אדם זה שבאמת אוכל דגים הוא זה השולט בחושיו וממקם אותם באטמן. אחרים הם סך הכל הורגי חיות. השקטי של ה"פוש'ה" ( הרמה הנמוכה ביותר של השואף הרוחני) אינה ערה, אלא זו של ה"קאוליקה". אדם זה הנהנה מהשקטי, אליו נאמר שהוא הנהנה האמיתי של השקטי. הוא "מאושר" ע"י האושר הנובע מהאיחוד בין השקטי הנשגב והאטמן, שהוא האיחוד האמיתי: אחרים אינם טובים יותר מנואפים. ראוי לציין שהמונח לטטווה החמישית נגזר משורש המילה "מיטונ(ה)" שמשמעותה- זוג. מכיוון ששום דבר מעולם החוויות אינו מתרחש ללא העירוב של שני דברים-אפילו מודעות אינה אפשרית בלעדיו-"מיטונ(ה)" מסמל את האחדות הקושרת את כל השניות (דואליות) הזו, שהיא מעבר לתפיסתו של האדם ה"רגיל", ושה"ג'יווה מוקטה" (משוחרר בעודו בחיים) לבדו יכול לתפוסה. הכוונה בתרומת טטווה זו לאל הנבחר היא הקרבת תחושת הדואליות, כך שהאחדות החבויה תיתפס ותוכר. זוהי המשמעות האמיתית של הטטווה החמישית. מתוך: studies on the tantras בהוצאת "ראמהקרשינה מישן". כל M- מחמשת ה-M מייצגת יסוד. דגנים מקבילים ליסוד האדמה, דגים למים, אלכוהול לאש, בשר לאוויר, ומין לאתר. בדרך זו היקום עצמו משמש כפריטים ל"פולחן". הטנטרי יכול לומר: "חרות מושגת ע"י שימוש בזה הגורם לשעבוד". בדרך כלל השימוש בבשר, דגים ומזונות "מגרים" אחרים, אלכוהול ומין, כובלים אותך חזק יותר אל העולם, אך אם תשתמש באותם חומרים בדיוק בדרך הטנטרית הם יכולים להיות המקור לשחרורך מהשעבוד, ע"י גירוי התנועה החופשית של הקונדליני. המפתח כמובן הוא להשתמש בהם בדרך הנכונה. בצורה הפיזית של ה"פאנצ'המאקאר" רוב הגירויים מגיעים מהחומרים עצמם. בכמויות קטנות, אלכוהול מגביר את התאבון: זהו חומר חם מאד, וחומרים חמים תמיד מעוררים את זרימת הדם בגוף. בדג יש כמויות גדולות של זרחן. זרחן מגביר את התאבון ע"י הגברת זרימת הדם לכל האברים, כולל המוח. גירוי תאבון זה הופך אותך רעב מספיק כדי לאכול בשר ודגנים, המגבירים עוד יותר את זרימת הדם. כל זרימת הדם המוגברת הזו מרחיבה את כלי הדם במוח, ממלא את תאיו באנרגיה נוספת. זה הופך את המין עשר פעמים טוב יותר מהרגיל, מכיוון שכעט האדם נמצא בהתרגשות מלאה. התרגשות מלאה משפרת את המצב ועוזרת להפנות את ההכרה ממחשבה על המין לשם המין עצמו. המין כשלעצמו כמובן מגביר את ההתרגשות אף יותר. אם אתה יודע מה אתה עושה, כל ההתרגשות הזו תעזור לך להעיר את הקונדליני. " רק מעט מאד אנשים מתאימים לצורה זו של תרגול". אנשים אחרים יכולים להשתמש בחומרים, או עדיף, אם הם מתקדמים, הם יכולים לבצע את ה"פאנצ'המאקאר הרוחני בצורה ישירה. בפאנצ'המאקאר הרוחני "מאמסה" היא הלשון. אתה "אוכל בשר" ע"י שמירה על שתיקה. "מאטאסיה" היא הנשימה, ו"אכילת דגים" משמעותה החזקת הנשימה דרך פרנייהמה. "מודרא", "אכילת דגנים" היא החזקת הגוף בתנוחה מסוימת כדי לעודד תנועה חופשית של הקונדליני בתוכו. "מהדירא" היא ה"יין" של ה"אמריטה"(נקטר) המטפטף מהבלוטות הממוקמות בתוך הראש לתוך הגוף. ו"מיטואן" הוא האיחוד של הקונדליני שקטי עם שיווה בסהסררה. מתוך: "קונדליני" מאת רוברט ש'אוובודהה. יום נפלא וקריאה מהנה. אבי.
 
ברוך הבא../images/Emo24.gif מידע...

בנוגע לטנטרה תוכל לדפדף אחורה במה שנכתב בפורום בהודעות, כתבות, קישורים כמו כן יש ספרים נפלאים בנושא, אני אישית אוהב את אלו של אושו אך יש גם אחרים לגביי הטנטרה יוגה תיכנס לכאן
ליאור
 
למעלה