שאלה של תלמיד: מורים למתימטיקה
ובכן, הבעיה היא כזו. מורים למתימטיקה בבי"ס פשוט לא יודעים מתימטיקה. רמת המורים בבי"ס יסודיים פשוט מתחת לכל ביקורת, הידע שלהם במתימטיקה הוא בסיסי ביותר, משום שלמה כבר אפשר לצפות מאנשים עם פסיכומטרי 400 או 500? התוצאה היא שתלמידים ביסודי לא מבינים מתימטיקה. מי שמבין מתימטיקה מבין זאת למרות המורים ולא בגללם. המורה שלי בכיתה א´, הכניסה לי כל מיני פוביות מיותרות ממתימטיקה, שלקח לי די זמן לשרש אותן. התוצאה: התלמידים פשוט לא יודעים מתמטיקה ומוציאים ציונים בינוניים מאוד, יחסית לתלמידים של מדינות אחרות. ואני מדבר כאן על הממוצע. באולימפידאות של מצטיינים בפיסיקה ומתימטיקה הישראלים לוקחים, אבל כאשר משווים ממוצעים של כלל התלמידים רואים שאנחנו במקום בינוני, ואפילו נמוך. כל זה מעיד שיש לנו תלמידים עם פוטנציאל, רק אין לנו מערכת שתוכל לקחת את הפוטנציאל הזה ולממש אותו. אם מורה ביסודי, שבקושי עשתה בגרות במתימטיקה, ולה עצמה יש פחד ממתימטיקה - איך היא תוכל להנחיל לתלמידים את אהבת המקצוע?
ובכן, הבעיה היא כזו. מורים למתימטיקה בבי"ס פשוט לא יודעים מתימטיקה. רמת המורים בבי"ס יסודיים פשוט מתחת לכל ביקורת, הידע שלהם במתימטיקה הוא בסיסי ביותר, משום שלמה כבר אפשר לצפות מאנשים עם פסיכומטרי 400 או 500? התוצאה היא שתלמידים ביסודי לא מבינים מתימטיקה. מי שמבין מתימטיקה מבין זאת למרות המורים ולא בגללם. המורה שלי בכיתה א´, הכניסה לי כל מיני פוביות מיותרות ממתימטיקה, שלקח לי די זמן לשרש אותן. התוצאה: התלמידים פשוט לא יודעים מתמטיקה ומוציאים ציונים בינוניים מאוד, יחסית לתלמידים של מדינות אחרות. ואני מדבר כאן על הממוצע. באולימפידאות של מצטיינים בפיסיקה ומתימטיקה הישראלים לוקחים, אבל כאשר משווים ממוצעים של כלל התלמידים רואים שאנחנו במקום בינוני, ואפילו נמוך. כל זה מעיד שיש לנו תלמידים עם פוטנציאל, רק אין לנו מערכת שתוכל לקחת את הפוטנציאל הזה ולממש אותו. אם מורה ביסודי, שבקושי עשתה בגרות במתימטיקה, ולה עצמה יש פחד ממתימטיקה - איך היא תוכל להנחיל לתלמידים את אהבת המקצוע?