שאלה שמטרידה אותי כבר זמן מה...

JayneCobb

New member
שאלה שמטרידה אותי כבר זמן מה...

כאשר יש מצב של WILD PITCH או PASSED BALL, ויש רץ על הבסיס... האם החוקים קובעים בפירוש שמותר לו להתקדם רק בסיס אחד? או שמא מדובר באחד מהחוקים הלא ממש כתובים של המשחק שאומרים שלא "לוקחים" יותר מבסיס אחד במצב כזה... ראיתי משחק בין טמפה לבוסטון לא מזמן ואחד מרליברים של בוסטון זרק איזה סליידר שסיים את המסלול שלו בערך ה 57 פיט, הקאצ'ר ניסה לתפוס, אבל הכדור פגע בכפפה שלו וקפץ עד אמצע הדרך לבסיס הראשון...קארל קרופורד היה בבסיס ראשון בשביל טמפה...אין לי צל של ספק שהוא היה יכול להגיע לבסיס שלישי, אף אחד לא היה קרוב אפילו לכדור... אבל הוא כלל לא ניסה לזוז... אם מדובר בחוק ש"מעניק" בסיס במקרה כזה, אז למה הם מתאמצים לרוץ בכלל? אם מדובר במעין "ואריאציה" של גניבת בסיס, אז למה הם לא הולכים על 2 אם יש מצב שמאפשר את זה?
 

Homer Simpson

New member
מותר להתקדם שני בסיסים

הנה דוגמא. אני מניח שאפשר גם שלושה אם תצליח. לא יודע מה היה במקרה של קרופורד. אולי הוא לא רץ בשיא המהירות, אולי הכדור פגע באוהד, או כל סיבה אחרת.
 

omri1234567

New member
בעיקרון מותר לרוץ חופשי כמה בסיסים שרוצים על

WILD PITCH או פסד בול אבל לא יהיה לך סיכוי ליותר מבסיס אחד בד"כ אלא אם כן באמת עף הכדור קיבינימאט , אם הכדור עף ליציאה או לתוך דג אווט הרץ מקבל בסיס אחד בלבד!! זה כמו שיש ארור לפריסא בייס נגיד בזריקה והכדור עף ליציאה אז גם הרץ אוטומטית רק בשני מקבל בסיס אחד
 
למעלה