שאלה שמעניינת אותי:

feldman89

Well-known member
על פי איזה קריטריונים ואבחנות, אתם תקבעו מי אומן וזמר/ זמרת שאתם מעריכים ואוהבים לאורך זמן רב? באיזה פרמטרים זה תלוי?
 

feldman89

Well-known member
עונה|פרעה|

א. קודם כל אצלי זה נמדד כנראה לפי מידת איכות הקול(צבע הקול) והיכולות הקוליות. אם אני מבין את הסוג של צבע הקול, הגוון קול והצבעים של זמר/ אומן- דהיינו זה אומן שיש לו כישרון ואני יכול להתחבר לקול ויכולות הווקאליות. דוגמא: אילנה אביטל: יש לה קול גדול ומלא צבעים ועומקים, ריקי גל- מלאה בצבעי רוק ובלוז. אם אני מבין את צבע הקול- משמע הזמר הוא טוב לפחות בתואר שנקרא זמר. חייב להיות איכותיות בקול וחום, רגש. ועוד דבר: אם אני מזהה את גוון הקול ויכולות- אני יכול לזהות את הסגנון המוסיקלי. אם אני לא מבין אז זה אומר שאותו אומן וזמר אינו כזה מדבר אליי. דוגמא: נועה קירל- לא הבנתי אף פעם את היכולות הקוליות ואת צבע הקול שלה- הוא לא מספיק ברור לתחושתי, ולכן איני מתלהב ממנה בכלל(מעבר לזה שאין לה מנעד קולי מרשים, שהיא מזייפת רבות וגם לא מפצחת ומפענחת שירים וטקסטים, היא משטיחה את השירים ועושה מהם קווץ'.
ב. על פי מידת העשייה. ככל שאומן עושה ויעשה יותר מוסיקה, כך בתת מודע אני מסוגל לאהוב אותו לפרק זמן ממושך מאד ולא להפסיק לאהוב את היצירה/ העשייה במהרה. צריך להוכיח שאתה מוכשר ולא זמר של טריק אחד או זמר נישה תקופתי. לדוגמא: רוני דואני סופרסטאר/ אפרת גוש. שתיהן נעלמו והיו טובות מאד לזמנו אבל מאחר והן לא עשו הרבה שנים שירים חדשים, מידת ההתלהבות מהן ירדה אצלי וכיום אני לא מקשיב להן מרצוני החופשי או לא בתדירות גבוהה.
ג. על פי מידת היכולת לבחור נכון את החומרים והמוסיקה וייחודיות. זמר נמדד לא רק לפי מידת כישרון אלא גם על פי יכולת לסנון, לגווון ולבחור שירים איכותיים ומרגשים לאורך עשורים ושנים רבות. אם זמר ירד ברמה, או בהתחלה הבריק ולתחושתי ירד ביכולת לרגש, אז אני לא אתחבר אליו מאותו רגע כמו בעבר ולא יזכה ליחס שקיבל בתקופה שהתחברתי אליו. דוגמא: עידן רייכל. בהתחלה אהבתי את המוסיקה שלו בפרוייקט וגם בתקופת האלבום הראשון שלו כסולן עוד חיבבתי אותו. כיום אני לא מסוגל לשמוע בכלל את השירים החדשים שהוא מבצע בעצמו. לדעתי הוא גם פרווה מאד כזמר, אין בו ייחוד כזמר סנטר. הוא מה שנקרא, אומן מוכשר, יוצר מוכשר אך זמר הרבה פחות טוב ולא מבריק מבחינתי. דוגמא נוספת: עומר אדם- לא יציב בלשון המעטה. אמנם לאחרונה אני יותר מתחבר אליו מאשר ב10 השנים הקודמות אבל עדיין משוכנע שאין לו יציבות. לא בוחר בקפידה את כל שיריו ולפעמים הולך למחוזות הטראש שיכולים להפריע ולהעיק. אוהב לא מעט שירים שלו אך לא אוהב גם כמות מסוימת של שירים(הדואט עם נטע, קוקוריקו, טמפרטורה).
ד. על פי מידת הוורסטיליות, הגיוון וההשתנות לאורך השנים. היה לי דיון איתך על זה יעל יקרה. אני בטוח שתמצאי טעם בדבריי. אני רוצה לראות כמו בסרט עלילתי, גם אצל אומן אמיתי- שינויים בקריירה והתפתחות בעלילה. לא סביר ולא אמין שאומן יעשה את אותו סגנון שירים לאורך 50 שנים וכל שיר יישמע דומה בטקסטים או בסגנון ובביצוע לשירים הקודמים. זאת כי צבע הקול משתנה וגם הבנאדם והאישיות משתנים ואמורים להתפתח ולעבור גלגולים. דוגמא: גלי עטרי- היא אמנם זמרת שידעה עליות ומורדות וגלגולים שונים ולכן אני ממש ממשיך להעריך אותה גם אם השירים החדשים יותר לא משתווים לקלאסיקות וולהיטי העבר שלה. היא לא מנסה לשיר את אותו חומר שהיא שרה בשנות ה- 80, היא שרה ממקום אחר היום בגילה המופלג. גם הקול שלה נשחק אבל במקרה שלה זה חינני ומה לעשות, הקול עובר עם השנים שינויים ומה ששרת בגיל 20, לא יישמע דומה בגיל 50 ומעלה. לדוגמא שונה: מדונה. מדונה היא זמרת באמת מצוינת עם קריירה מרשימה ועבר של רפרטואר עשיר בקטלוג היותר ישן כשבוחנים אותה לעומק. אלבומיה האחרונים היו מתחת לכל ביקורת כי ישנה תחושה שמה שעבד לה כל כך טוב בשעתו, כעת עובד לרעתה וכבר לא עובד לה כמו פעם מבחינת הצלחה. היא היתה חדשנית, מיוחדת, מעולה ואמיתית אבל הפכה לפאתטית ואיומה בעשור האחרון. קשה לה לקבל שהיא כבר לא נשמעת ולא נראית בת 20 מבחינת מראה ושירים. אי אפשר שבגילה היא תשיר מוסיקת מועדונים ופופ קליל. זה לא עובד כבר, היא היתה במקום הזה הרבה שנים. היא לא רוצה להפסיק, אבל באמת שאני לא אהבתי איך שהיא נשמעה בעשור האחרון וגם איכות החומרים ירדה מאד בעשור האחרון. היא צריכה לעבור לסגנן יותר כבד, משחקי, תאטרלי, שקט או לפרוש לחלוטין. אין סיכוי שאומן בגיל 60 יישמע אמיתי עם שיר פופ(שלעיתים הוא זוועה) טוב. צריך לעבור טוויסט בעלילה והתפתחות, אחרת לפרוש!!!! זאת דעתי ואני עומד מאחורי כל מילה. סגנון מוזיקלי שאתה עובר וגלגולים שונים שומרים ומבטיחים מידת רלוונטיות אבל גם להתנהג בהתאם לגיל ולהיות מודע בבחירות שלך.

ואלה לתומי, הסבריי
 
נערך לאחרונה ב:

ady18

Well-known member
אצלי רוב האומנים משתנים לא קבוע אומנים שאהבתי הכי יציב זוהר ארגוב ואריק זה לא בר השוואה גם אפשר להגיד מצטערת לי אין שירים שלא אוהבת שלהם.
עמיר בניון שלא יודעת אבדתי אותו. לגבי מירי היו תקופות שלא התחברתי קרן זו התקופה שפחות לא הכול הרבה לא התחברתי לפחות שנים-שלוש שזה הרבה לאלבום.
ריטה לאחרונה באלבום חזרה אלי.
ואני נאלצת להגיד ששלמה בירידה קשה.כן לא מתייבשת להגיד שיש לו שירים לאחרונה בלתי נסבלים.
נועה קירל היא עכוושית מעודכנת בהתחלה היה לי קשה להתחבר . עכשיו קצת מרענן לי.
והפרמרטרים אומן שאוהבת יותר צא'נס . אומן שאהוב על כול אבדוק.ואצלי זה לא תקופות ואני יכולה לפסול שלא מתחברת.
וזה קורה גם שלמה שזה עכשיו בולט . קרן זה דוגמא לירידה. ועליה כאמור למשל עולה לי ריטה.
 

feldman89

Well-known member
אצלי רוב האומנים משתנים לא קבוע אומנים שאהבתי הכי יציב זוהר ארגוב ואריק זה לא בר השוואה גם אפשר להגיד מצטערת לי אין שירים שלא אוהבת שלהם.
עמיר בניון שלא יודעת אבדתי אותו. לגבי מירי היו תקופות שלא התחברתי קרן זו התקופה שפחות לא הכול הרבה לא התחברתי לפחות שנים-שלוש שזה הרבה לאלבום.
ריטה לאחרונה באלבום חזרה אלי.
ואני נאלצת להגיד ששלמה בירידה קשה.כן לא מתייבשת להגיד שיש לו שירים לאחרונה בלתי נסבלים.
נועה קירל היא עכוושית מעודכנת בהתחלה היה לי קשה להתחבר . עכשיו קצת מרענן לי.
והפרמרטרים אומן שאוהבת יותר צא'נס . אומן שאהוב על כול אבדוק.ואצלי זה לא תקופות ואני יכולה לפסול שלא מתחברת.
וזה קורה גם שלמה שזה עכשיו בולט . קרן זה דוגמא לירידה. ועליה כאמור למשל עולה לי ריטה.
יעל, אנסה לכוון ולחדד את השאלה: מה חשוב לך אצל זמר באופן כללי כדי להתחבר אליו לא תקופה מסוימת, אלא לפחות 15 שנים? את מתארת את היציבות שחשובה לך מעל לכל? והאם יש לך עוד קריטריונים? (מידת קול, בחירות מוסיקליות ואיך שנשמעים לך השירים)
 
נערך לאחרונה ב:

ady18

Well-known member
שהוא מרגש אותי לא משעמם אותי.
וקול ויציבות אני חושבת שגם חשובה .ולפי שירים שפחות מושכים אותי אצל חלק מהאומנים אז גם א אמשיך.
 

dory30

Well-known member
על פי איזה קריטריונים ואבחנות, אתם תקבעו מי אומן וזמר/ זמרת שאתם מעריכים ואוהבים לאורך זמן רב? באיזה פרמטרים זה תלוי?
נורא פשוט, איכות השירים. זה מדד מאוד סובייקטיבי. אחד מאוד יאהב את X או Y - ואני ממש לא.
 

feldman89

Well-known member
נורא פשוט, איכות השירים. זה מדד מאוד סובייקטיבי. אחד מאוד יאהב את X או Y - ואני ממש לא.
אני מסכים איתך אבל גם גוון הקול משחק פקטור משמעותי, אין מצב שתתחבר בקלות לזמר/זמרת שהקול שלו/שלה לא מוצאים חן בעיניך
 

so panic

Active member
היופי במוזיקה הוא שאין חוקים.
כמו שהיופי הוא בעיני המתבונן
כך גם במוזיקה - היופי באוזני המאזין.
אני אוהבת מאוד את בוב דילן ולאונרד כהן שלא נחשבים לזמירים הגדולים ביותר
וגם את פרדי מרקורי ורוברט פלאנט שהם זמרים אדירים.

למרות שדילן ולאונרד כהן הם האמנים (יחד עם הביטלס)
שזכו להכי הרבה גרסאות כיסוי לשירים שלהם,
אני אעדיף לרוב את הביצוע המקורי לא חשוב כמה הזמר המחדש הוא זמר מחונן.

כמובן שיש העדפה לסגנון, אני לא אקשיב לזמר/ת שיהיו הכי מדהימים
אם הם שרים בסגנון שאני לא יכולה לשמוע כמו דאנס או ראפ. לא מדבר אלי.

מוזיקה היא מכלול, הקסם שנקרא שיר,
יש בו מלודיה, ליריקה, והגשה.

חוץ מזה שהיום זמרים לא חייבים להיות זמרים
אפשר לעשות פלאים באולפן,
ראה מדונה.
 

feldman89

Well-known member
היופי במוזיקה הוא שאין חוקים.
כמו שהיופי הוא בעיני המתבונן
כך גם במוזיקה - היופי באוזני המאזין.
אני אוהבת מאוד את בוב דילן ולאונרד כהן שלא נחשבים לזמירים הגדולים ביותר
וגם את פרדי מרקורי ורוברט פלאנט שהם זמרים אדירים.

למרות שדילן ולאונרד כהן הם האמנים (יחד עם הביטלס)
שזכו להכי הרבה גרסאות כיסוי לשירים שלהם,
אני אעדיף לרוב את הביצוע המקורי לא חשוב כמה הזמר המחדש הוא זמר מחונן.

כמובן שיש העדפה לסגנון, אני לא אקשיב לזמר/ת שיהיו הכי מדהימים
אם הם שרים בסגנון שאני לא יכולה לשמוע כמו דאנס או ראפ. לא מדבר אלי.

מוזיקה היא מכלול, הקסם שנקרא שיר,
יש בו מלודיה, ליריקה, והגשה.

חוץ מזה שהיום זמרים לא חייבים להיות זמרים
אפשר לעשות פלאים באולפן,
ראה מדונה.
איזה סגנונות אהובים עלייך במיוחד? אהבתי את מה שכתבת ויש בזה היגיון
 

so panic

Active member
איזה סגנונות אהובים עלייך במיוחד? אהבתי את מה שכתבת ויש בזה היגיון
רוק על כל שלוחותיו
גם פולק, קאנטרי-רוק ואמריקנה.
אוהבת בעיקר מוזיקה משנות השישים, שבעים והתשעים,
אבל גם מקשיבה גם למוזיקה עכשווית, תמיד יש דברים טובים.

בעברית אני בעיקר אוהבת את הרנסאנס הרוקיסטי שהיה כאן בשנות ה-90.
אוהבת את חוה, שלום,אריק איינשטיין ולביא, יש לי חולשה יותר ויותר ליהורם גאון.
את מאיר ואהוד בנאי, אתי אנקרי,כמובן גם מאיר אריאל.
יש יוצרת וזמרת נהדרת בשם שני פלג שאני עוקבת אחריה ומחכה לאלבום חדש,
אבל הכי מחוברת לאלג'יר ולאביב גדג'.
 

ady18

Well-known member
אתה בעצם אוהב יותר הפתעות מאומן ולא כול הזמן שהוא לא מתפתח עם עצמו?
כי לא תמיד את כול החידושים בכול אומן למשל.
 

feldman89

Well-known member
אתה בעצם אוהב יותר הפתעות מאומן ולא כול הזמן שהוא לא מתפתח עם עצמו?
כי לא תמיד את כול החידושים בכול אומן למשל.
אני רוצה לראות התקדמות והתפתחות. את צודקת שלא תמיד ניתן לחדש אבל רצוי לא להיתקע על אותו סגנון או לחילופין להישמע בהתאם לגילך
 

ady18

Well-known member
ואני בניגוד חושבת ששירים משעשעים הם לא נוראים כדוגמת קרן .מול השיתוף פעולה שלא תסכים עם גלי עטרי וסגיב זה פשוט לא עובד למעט בודדים .
 

feldman89

Well-known member
ואני בניגוד חושבת ששירים משעשעים הם לא נוראים כדוגמת קרן .מול השיתוף פעולה שלא תסכים עם גלי עטרי וסגיב זה פשוט לא עובד למעט בודדים .
לא אמרת לפני יומיים שהשיר של קרן "בום" מאכזב ולא אהוב עלייך? וזה לא נכון שאני לא אוהב כלל שירים משעשעים- יש ויש. לא הלקבוע מראש שאני שונא שירים משעשעים, יש טובים ויש פחות- זה הכל. לדוגמא, השיר החדש של רוני דלומי מאד משעשע, מדליק, צעיר, חצוף ומוסיקלי ביותר. אני גם לא מבין את ההשוואה לגלי עטרי וסגיב כהן ביחס לקרן. וגלי וסגיב כהן-זה שיתוף פעולה מוצלח לכל הדעות שהוכיח את עצמו וגם אם לגלי אין יותר להיטי ענק בשנים האחרונות, מבחינתי היא אומן שיש לי יראת כבוד אליה כי היא נשארה בתודעה והיא רלוונטית מבחינתי. אני רוצה לראות שנועה קירל ונטע ברזילי תישאנהר 50 שנה בתודעה הישראלית ועוד יותר מזה אם עוד 20- 30 שנה הן תהינה כוכבות בעולם הבינלאומי כמו שעכשיו מדברים עליהן בתור מי שפורצות את השוק האמריקאי. אני אוהב שירים שהם טובים ומשעשעים כשהם עשויים טוב ונשמעים טוב מוסיקלית.
 

ady18

Well-known member
אני לא יודעת למה אתה לוקח את זה כאישי , אני חושבת שאולי לא אהבתי את קרן לא הזיק לי סגיב וגלי שיתוף לא מוצלח כפי שאתה חשבת על רמי וקרן כזכור לי.
אני לא אישי לסגיב דקלון וסגיב לא חידש לי. ואם יוצאים לא אהבתי ריטה באלבום מחכה מאוד מצליח בעיני לא עשה לי יותר מדי.
לעומת האלבום החדש נראה ופחות מצליח.אני יותר בעיני יותר נוגע לי.
אני רואה בסגיב כהן אעזבה שום דבר לא אישי לא חיבור גלי דקלון בקצת יותר לא בהרבה.
ודעתך ? סגיב מוצלח \ריטה אהבת בטח בהפוך עלי כמו כולם במחכה....
 

feldman89

Well-known member
אני לא יודעת למה אתה לוקח את זה כאישי , אני חושבת שאולי לא אהבתי את קרן לא הזיק לי סגיב וגלי שיתוף לא מוצלח כפי שאתה חשבת על רמי וקרן כזכור לי.
אני לא אישי לסגיב דקלון וסגיב לא חידש לי. ואם יוצאים לא אהבתי ריטה באלבום מחכה מאוד מצליח בעיני לא עשה לי יותר מדי.
לעומת האלבום החדש נראה ופחות מצליח.אני יותר בעיני יותר נוגע לי.
אני רואה בסגיב כהן אעזבה שום דבר לא אישי לא חיבור גלי דקלון בקצת יותר לא בהרבה.
ודעתך ? סגיב מוצלח \ריטה אהבת בטח בהפוך עלי כמו כולם במחכה....
אני לא לוקח את זה אישית אבל אני מרגיש לי ומפריע לי שאת מקטינה את גלי עטרי ככישרון בדברייך וזה לא הוגן- היא הוכיחה את עצמה כמעט 50 שנה ואי אפשר לקחת ממנה את ההערכה שמגיעה לה. זה הכל. זה בלט לפני כמה שבועות כשעשית השוואה בין גלי לנועה קירל- השוואה שלטעמי מאד צורמת.
רמי וקרן היה שילוב טוב ונחמד אבל לא מצאתי שהם חידשו מספיק והשירים שלהם ביחד היו נחמדים אבל לא היו מדהימים.
אני מסכים שיש עניין של טעם בסופו של דבר וזה לא אישי. האמת אני לא מכיר את המוסיקה של סגיב, הוא מוכשר בעיני אבל לא בדיוק כוס התה שלי מבחינת סגנון.
ריטה? מאד אוהב אותה בדר"כ, אבל לא דייקת- לאלבום ההוא קוראים "רמזים" ולא מחכה. בכל מקרה מחכה שיר שאני אוהב אבל תתפלאי יש לה טובים ממנו לפני וגם אחרי. באותו אלבום אהבתי יותר שירים אחרים ממחכה, כמו "אני גרה מול המים", "אחרי שאהב", "היינו גדולים", "האם היית"- שירים שהם מושלמים. התחברתי גם לאלבום "רמזים" שהציג ריטה ששרה יותר אינטימי, רך וקטן ללא המלודרמה סופסוף וגם באלבום האחרון "ניסים שקופים" אהבתי אותה מאד.
 
למעלה