כמה הערות:
1. פירוש המילה (או השם) "הבל", אינו בהכרח שקר, אלא יש לו גם משמעות של דבר פעוט, שאינו חשוב. 2. בנוגע לעבודתו של הבל. אמנם הבל לא עבד אדמה כמו שציווה ה', אך שים לב למה שכתוב בפרק א, פס' כ"ח: "וַיְבָרֶךְ אֹתָם, אֱלֹהִים, וַיֹּאמֶר לָהֶם אֱלֹהִים פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת-הָאָרֶץ, וְכִבְשֻׁהָ; וּרְדוּ בִּדְגַת הַיָּם, וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבְכָל-חַיָּה, הָרֹמֶשֶׂת עַל-הָאָרֶץ.". הקב"ה אינו שולל את עבודת המִרעֶה (או המקנה). יש לציין כי נכון לעכשיו הקב"ה כן אוסר אכילת בע"ח, דבר שיותר רק אחרי המבול. 3. אני לא יודע מה הרקע החקלאי של כבודו, אבל מנסיוני (ויש לי קצת) הרבה יותר קשה לגדל עדר כבשים מאשר לגדל שדה של קרטופעל (פוטטו בלעז). אגב, ישנם מפרשים שטוענים שבדיוק זה היה חטאו של קין (שבגללו לא התקבלה מנחתו) שהרי הבל עבד קשה לגדל את העדר, ואילו קין הביא לקב"ה דבר שכלל לא עבד עליו, אחרי הכל יקרות דורשים רק שישתלו/יזרעו אותם, והא-ל כבר עושה את השאר. (בקשר לנקודה 3, דבר מה ששמתי אליו לב רק הרגע. כתוב "וַיָּבֵא קַיִן מִפְּרִי הָאֲדָמָה" ואילו אצל הבל נאמר "וְהֶבֶל הֵבִיא גַם-הוּא מִבְּכֹרוֹת צֹאנוֹ". בעוד הבל מביא מבכורות צאנו, שהוא בעצמו גידל, קין מביא מפרי האדמה, לא מהפרות שלו אלא מפרות שהאדמה לבדה עבדה עלייהם. אבל זוהי רק אנקדוטה שלי, ולא חפשתי לה סימוכין במפרשים)