יהודי פ ש ו ט
New member
שאלה שנשאלתי באתר קבלה אחר
ואין לי זמן הבוקר לענות בפרוט, אודה למי שיכול לענות לשאלה ואני העשה קישור לתשבות לפה באתר האחר: נושא: שאלת שכר ועונש...אשמח אם תדע ותוכל לענות לי על זה... שאלה שמטרידה אותי... לפי שלבי הסולם אין שכר ועונש, ושכר הוא כאשר אתה מאמין בהנהגתו של ה' ועונש זה כאשר אתה מרוחק ממנו ולא מבין את השגחתו. אבל במציאות ומספר על גלגולי נשמות שקראתי נאמר שיש שכר ועונש ועל פי מעשי האדם כך שכרו. אני באמת נמצאת בין שני הכיוונים בזה משום ש: 1.מצד אחד אני רואה באנשים שיש אנשים טובים ויש אנשים רעים ולמרות שנאמר כי לאדם יש בחירה לבחור בין טוב לרע, לאנשים טובים יש מחשבות טבות שמגיעות אליהם על ידי הבורא, לעומת זאת לאנשים רעים יש מחשבות רעות שמגיעות אליהם גם הן על ידי הבורא והנסיונות שחלים על האנשים הרעים גדולים הרבה יותר ואין כל כך סיכוי שיעמדו בהם במדרגתם הנמוכה. מכאן שלא הגיוני שיהיה שכר ועונש כי הרי על מה הבורא יעניש אם הנסיונות לא שווים בין בני האדם . 2.מצד שני אני אומרת לעצמי שצריך להיות שכר ועונש, כי עדיין זה נראה כאילו לבן אדם יש בחירה האם לעזור או לא לעזור. למרות שהרי מן הצד השלישי אלוהים יודע באילו נסיונות האדם יעמוד ובאילו לא...כלומר אין בחירה. אודה מאוד אם יש לך תשובה לזה... בתודה, גלית.
ואין לי זמן הבוקר לענות בפרוט, אודה למי שיכול לענות לשאלה ואני העשה קישור לתשבות לפה באתר האחר: נושא: שאלת שכר ועונש...אשמח אם תדע ותוכל לענות לי על זה... שאלה שמטרידה אותי... לפי שלבי הסולם אין שכר ועונש, ושכר הוא כאשר אתה מאמין בהנהגתו של ה' ועונש זה כאשר אתה מרוחק ממנו ולא מבין את השגחתו. אבל במציאות ומספר על גלגולי נשמות שקראתי נאמר שיש שכר ועונש ועל פי מעשי האדם כך שכרו. אני באמת נמצאת בין שני הכיוונים בזה משום ש: 1.מצד אחד אני רואה באנשים שיש אנשים טובים ויש אנשים רעים ולמרות שנאמר כי לאדם יש בחירה לבחור בין טוב לרע, לאנשים טובים יש מחשבות טבות שמגיעות אליהם על ידי הבורא, לעומת זאת לאנשים רעים יש מחשבות רעות שמגיעות אליהם גם הן על ידי הבורא והנסיונות שחלים על האנשים הרעים גדולים הרבה יותר ואין כל כך סיכוי שיעמדו בהם במדרגתם הנמוכה. מכאן שלא הגיוני שיהיה שכר ועונש כי הרי על מה הבורא יעניש אם הנסיונות לא שווים בין בני האדם . 2.מצד שני אני אומרת לעצמי שצריך להיות שכר ועונש, כי עדיין זה נראה כאילו לבן אדם יש בחירה האם לעזור או לא לעזור. למרות שהרי מן הצד השלישי אלוהים יודע באילו נסיונות האדם יעמוד ובאילו לא...כלומר אין בחירה. אודה מאוד אם יש לך תשובה לזה... בתודה, גלית.