אני אנסה לענות לך
1. אני חושבת שכדאי להתייעץ עם המורה להוראה מתקנת על תדירות המפגשים, והאם יש משהו שאפשר לעשות עם הבת שלך בבית מחוץ לשיעורים עם המורה על מנת לקדם אותה.
2. השאלה אם בדו"ח האבחון רשמו המלצה לבית הספר להוראה מתקנת, וגם אם כן אני חושבת שזה תלוי בשעות שיש לבית הספר להוראה מתקנת, ומספר הילדים שצריכים.
3. האם בדקו באבחון הפסיכודידקטי גם חשבון? אם לא, כדאי לפנות לאבחון דידקטי בחשבון ולבדוק האם יש לה לקות בחשבון (דיסקלקוליה), כי דיסלקסיה היא לקות בקריאה. כמו כן, יכול להיות שיש מנגנונים אחרים שנבחנו באבחון ויכולים להסביר זאת. וכדאי לעבוד איתה על איך לתרגם את התוצאה הנכונה בעל פה לכתב.
4. אני לא חושבת שיכול להיות צפי לעד מתי הוראה מתקנת, הכל תלוי בילדה שלך בהתקדמות שלה ובקשיים שלה. יש ילדים שהוראה מתקנת קצרת טווח מסייעת להם, ויש כאלה שזקוקים להוראה מתקנת במשך שנים.
5. אבחון תקף לשבע שנים, כאשר הבת שלך תגיע לחטיבה היא תצטרך אבחון נוסף, ואז ייתכן שימליצו לה על פטור מערבית, תלוי ברמת הקושי שלה בעברית. ולגבי אנגלית, אני ממליצה להתייעץ עם מורה להוראה מתקנת באנגלית, אולי היא תוכל לתת לבת שלך כלים לרכישת אנגלית.
מקווה שעזרתי, בהצלחה!