גם כאן זה עניין של בחירה וסולם ערכים
מטהאמה גנדי , למשל , יגיד לך שגם במקרה כזה אסור להרוג אף אחד (וכך הוא גם יעץ ליהודים לא להתנגד להיטלר).
הגישה של היהדות , בגדול , היא ש"כל המרחם על אכזרים סופו להתאכזר על רחמנים" -
כלומר שבמקרים כאלו זו דווקא טובה גדולה ורחמנות לעולם להרוג אכזר כזה ..... ודווקא לרחם עליו זוהי אכזריות.
הגישה שלי היא שבגדול , במצב התודעות הנוכחי שלנו , הגישה של היהדות נכונה יותר.
וכרגע , במצב התודעות הנוכחי , הגישה של "לרחם על אכזרים" היא קלקול.
וזה בדיוק כפי שבמצב התודעה הנוכחי , אנחנו משתמשים באנטיביוטיקה נגד חיידקים ובניתוחים קרינה וחומרים נגד גידולים סרטניים.
אם "נרחם" על החיידקים או על הגידולים , סביר להניח שהאדם ימות , וזוהי אכזריות על כלל הגוף.
אך אולי כאשר "נתעלה" קצת יותר , הגישה גם כן תשתנה.
(כמובן , כל מה שכתבתי למעלה בנושא "יהרג ואל יעבור" לפי היהדות , איננו אמור לגבי אנשים שחייבים מיתה בגלל מעשיהם - כמו רוצח וכדומה.
הכוונה היא למשל לשאלה "האם מותר להציל את חייו של אדם חף מפשע בתמורה לחיי אדם חף מפשע אחר ?" וכן הלאה).
,