שאלה..

שאלה..../images/Emo105.gif

מה הטווח שמותר לעבור את המהירות המותרת? בהנחה ונוסעים בכביש עירוני פנוי לגמרי כמעט ללא בתים בצדדים, עפ"י החוק צריך לסוע 50 קמ"ש... אבל מה הטווח בו השוטר עדיין לא עוצר? (ז"א, אם אני אסע 100 קמ"ש יעצרו אותי, אבל אם אני אסע 53 לא יעצרו אותי... עד איזה גבול זה מגיע?) תודה מראש!
 
עד 10 אחוז

שוטרים נוהגים לעצור כשהסטייה מהמהירות המותרת היא לפחות 10 אחוזים יותר מהמותר בחוק. המדידה נעשית באמצעים אלקטרוניים ויש להם נוסחא לחישוב המהירות המופרזת. מהרבה אנשים ששמעתי הם מכניסים לנוסחא הזו 10 אחוזים של חריגה מותרת שהם אפשרות לסטייה של המכשיר ולכן לא עוצרים נהגים שנוסעים 72 באזור של 70 אלא יתעסקו בנהגים שנסעו 77 קמש ויותר. ובקשר למה שאמרת על כביש עירוני פנוי בהרבה כבישים עירוניים שהם רחבים יותר ופחות צפופים מבחינת אוכלוסייה יש תמרורי מהירות מיוחדת ב-20 שמתירים מהירות מיוחדת לדרך. יש תמרורי 60 ו-70 קמ"ש שמוצבים בשטח עירוני ומתירים נסיעה מעל המהירות הרגילה של 50.
 

isra533

New member
את המהירות המותרת

רצוי לא לעבור אם אתה לא רוצה להיתפס. אמנם האכיפה היא לא מהקילומטר הנוסף הראשון, אבל הדבר תלוי בשוטר ובמצב רוחו. גם על מהירות של 72 במקום של 70 השוטר יכול לעצור אותך וגם תשלם את הכנס של 250 ש"ח. עצתי לך לנסוע במהירות התומת את תנאי השטח ולא לחשוב רק אם תתפס או לא.
 

wil

New member
לא ממש "מותר"

לפי החוק גם 51 במקום 50 זו עבירה. קיימת הנחיה גורפת במשטרה לא לאכוף עד 10 קמ"ש חריגה (ולא אחוז! למשל 60 במקום 50 לא ייאכף, 121 במקום 110 כן נאכף וראיתי סריקה של דוח כזה) ועל זה בעיקרון ניתן "להסתמך". בנוסף על כך יש גם הנחיות להפחתות שונות ממכשירי מדידה מסויימים (ממל"ז, וואסקאר) אבל זה כבר שונה לכל מכשיר ולא רצוי להסתמך על כך. בנוסף על כך הספידומטר בכל רכב תמד "אופטימי" בכמה קמ"שים בודדים, אבל קשה לדעת בדיוק בכמה (אלא אם יש לך GPS ואתה מבצע מדידה בקטע ישר במהירות קבועה)
 
למעלה