שאלה?

Labello Girl

New member
שאלה? ../images/Emo140.gif

לא יודעת אם זה המקום המתאים, אבל לא מצאתי מקום יותר טוב. במלכים א', פרק יא' מתואר פילוג הממלכה בעקבות חטאי שלמה. נדרשתי להסביר את המושג סיבתיות כפולה (סיבה דתית\סיבה ריאלית, עפ"י פרק זה. לא משנה איפה חפרתי, הסתכלתי וכו', לא מופיע לי בשום ספר [לימוד] מה שאני מחפשת. מישהו אולי יודע למה התכוון המשורר? אני אובדת עצות :)
 

פלגיה

New member
סיבתיות כפולה נראה מושג של המורה

ולכן ההסבר יכול להימצא במחברת של אחד מבני הכיתה. ייתכן שהכוונה היא שיש שתי סיבות לפילוג הממלכה, אחת דתית, ואחת ריאלית-פוליטית.
 

שוחר1

New member
פלגיה צודקת:סיבה דתית, וסיבה ריאלית

הנחיות בקיצור נמרץ: המשך בדיקה והרחבה חלה עליך דתית: חטאי שלמה, תבדקי מהם, מי הנביא שבישר על קריעת הממלכה, ותפרטי את סיבותיהם. סיבה ריאלית : מצב הממלכה לפני דוד, ותחילת מלכות דוד, ההגדרות "ישראל ויהודה", המיסים שהטיל שלמה, המשא ומתן בין רחבעם לעם. וכיצד בא לידי ביטוי המעשה הראשון שעשה הפלג הפורש, להראות על פרישתו
 

Labello Girl

New member
זה אכן זה ../images/Emo45.gif

בסוף הצלחתי להבין למה היא התכוונה. תודה [כפולה]
.
 

shushu10

New member
סיבתיות כפולה

היא מונח מקובל בהבנת המקרא. לדוגמא: הנסיון לכבוש את העי נכשל טוטלית ויהושע זועק לד'. 2 סיבות לכשלון זה הן - הסיפור הקודם של מעילת עכן בחרם. יש חטא וחייבים לנקותו תחילה. וסיבה שניה לכשלון הכבוש היא שיהושע שולח מרגלים ומקבל את דבריהם ללא בדיקה.
 
למעלה