שאלה

ניבית2

New member
שאלה../images/Emo35.gif

שלום לכולם, בני אובחן בגיל 3.5 כ - PDD.NOS. כיום (בן 6). אבחון פסיכולוגי הראה שישנם פערים ביכולות שלו כלומר ישנם תחומים שהוא בפיסגה (בעיקר בערוץ החזותי) וישנם תחומים שהוא מתחת לרף. אין שום ספק ואני יודעת שישנו ליקוי ולכן הוא מטופל. שאלתי : אני לא יודעת מהי האבחנה המדויקת ואיך ניתן לקרוא ? אני בוודאות יודעת שבני אינו אוטיסט (בגלל הפערים המדהימים ביכולותיו, הרי באוטיסט לא ניתן לראות פערים ויכולות כאלו). האם קווים אוטיסטיים = לאוטיזם ? מה ההבדל איך ניתן להגדירו ? מחכה לתשובה, תודה.
 

ניבית2

New member
בהמשך לקישור...

תודה, עדיין זה לא עוזר לי הרבה, תיאוריה לא חסרה ומידע לא חסר לי יש לי חומר בכמויות עתק. לא הכל תואם למה שכתוב.
 

LeonardoDV

New member
אולי לא הבנתי את השאלה

קראת עד הסוף? יש שם הגדרות לכל סוגי האבחנות של PDD
 

ניבית2

New member
סוגי אבחנות

המשך, אני יודעת שיש ב - PDD כל מיני דרגות חומרה, אצל הבן שלי זה ברמה לא מחמירה, אז אני לא יודעת בדיוק "איך לראות אותו מוגדר", כמו שאמרתי אוטיסט שזה לא בא בחשבון או קווים אוטיסטיים (אני יודעת מה ההבדל ביניהם) אני רואה את בני בתפקוד גבוה, אבל האם עדיין הגדרה היא "אוטיסט" ? תסבוכת מעצבנת.
 

stamba

New member
למה זה חשוב...

גם הבן שלי מאובחן PDD NOS והוא בן 3 וחצי. אני לא חושב ולא הייתי רוצה לחשוב שהוא אוטיסט, אבל לפי האיבחון שעבר הוא בתוך הספקטרום. למה זה חשוב שאנחנו כהורים נקבל (ונלמד לקבל..) את האבחון: משום שהחותמת הרשמית הזו, אחרי ההלם שהיא גוררת, גורמת לנו ההורים למצוא את הטיפול הטוב ביותר לילדינו - דבר שלא בהכרח היה קורה ללא האיבחון. הרי ברור לך וגם לי שיש בעייה, והיא קשה מספיק בכדי שנלך לאבחן ולכן אין מה להפסיד פה. מקסימום... הוא/יא לא באמת אוטיסט. הדבר השני המשמעותי הוא כל ההטבות הניתנות בעקבות האיבחון שבפירוש עוזרות לממש את אותן דרכים אופטימליות לילדינו. לכן ניבית, אם הילד מקבל את כל מה שצריך, ומימשת את זכויותייך, את הרי יודעת טוב יותר מכל מאבחן עד כמה אם בכלל בנך אוטיסט. עצתי לך שתורידי בשלב זה - 3 שנים אחרי האיבחון את השטות הזו מעל ראשך. זה לא כ"כ חשוב.
 

ניבית2

New member
חשיבות הנושא...

שלום, יש משהו במה שאתה אומר, אבל החשיבות של ההגדרה, זה בשביל השקט הנפשי שלי ולדעת היכן בני עומד (זה הרבה לא משנה מה שיש כבר יש, אבל אני רוצה לדעת את האבחנה המדוייקת פשוט בשבילי). בשבילי הוא הילד הכי מקסים בעולם למרות שיש לו את הקשיים, ההשקעה שאני משקיעה זו הדרך הכי אופטימלית בכדי לעזור לו ולקדם אותו ככל האפשר. תודה.
 

דורי 7

New member
זה הכל עניין של סמנטיקה...

וכבר דנו בעניין הזה בפורום. האוטיזם הוא ספקטרום מאד מאד רחב מילדים בתפקוד גבוה עם אינטליגנציה גבוהה מהממוצע עד תפקוד מאד נמוך עם פיגור עמוק. בגלל הסטיגמות בחברה "נחמד" יותר להגיד PDD ,זה נשמע יותר טוב, אבל תכל'ס זה אוטיסט בתפקוד גבוה. (וגם אני אומרת על הילד שלי PDD ...........)
 

דורי 7

New member
בן 8-בכיתה תקשורתית בבי"ס רגיל

כבר רציתי להגיד לך קודם-כשאת כותבת על הבן שלך לפעמים נדמה לי שאת כותבת על שלי.....
 

ניבית2

New member
דורי...../images/Emo141.gif

תודה על המחשבה... את מרוצה מבית הספר ובפרט מהכיתה התקשורתית (כמה ילדים יש ? כמה סייעות? ישנה הסעה לבי"ס?), כי אני מגיעה לשלב זה אוטוטו שנה הבאה, השנה הזו בגן היא הכי מכרעת עבורו ואני מאוד מודאגת לגבי שנה הבאה (למרות שיש עוד כברת דרך) ? את/ה מאיזור המרכז ? בית הספר באיזור המרכז ? ביי.
 

LeonardoDV

New member
לא כלכך ניתן לענות על השאלה

כיוון שגם בין אנשי המקצוע, אין הסכמה לגבי הנושאים הללו. לדוגמה יש כאלו שמכלילים את תסמונת אספרגר בתוך הספקטרום האוטיסטי ויש כאלו, שגורסים שזו לקות נפרדת. קראתי במקומות מסויימים שמגדירים אספרגר כתסמונת קשה יותר מ PDDNOS ויש שגורסים שזו לקות קלה יותר וכאלה שטוענים שזה אותו הדבר. בנימה אישית, לדעתי כיוון שמדובר בבני-אדם ולא מכשירים אלקטרוניים כל ההגדרות האלו הם מאוד נזילות. אני משוכנע שהרבה הורים קיבלו איבחונים שונים מאנשי מקצוע שונים כך שבאמת לא ניתן לדבר על הגדרות מדויקות וניואנסים קטנים. לכל ילד יש את הקשיים שלו, ובקשיים האלו צריך לטפל ולא בהגדרה.
 
למעלה