שאלה

avia0911

New member
שאלה

אם גבר אוהב את אשתו, אבל הוא פגש אישה חדשה שהוא מאוהב אולי קצת יותר מאשתו,מה עליו לעשות? האם עליו להיפרד מאשתו שנשבע לה אמונים? או להיפרד מהאשה השניה בה הוא מאוהב? חשוב לציין שהיחסים בין הדבר לאשתו הם יחסים טובים, אבל עליו לבחור רק אשה אחת, איזו אישה זו תהיה?
 

בארבאבא

New member
אם הוא חכם

הוא יידע שהתאהבות זה דבר רגעי.לא משהו שנשאר לנצח,אז חבל לפרק משפחה בשביל משהו רגעי.. הכל תלוי באדם,ובאיזה מצב הנישואים שלהם.. אני בכלל שואלת... למה להתחתן?
 
יש בעיה קצת יותר עמוקה שמסתתרת לה בין השורות

הצגת השאלה שלך היא עוד לגיטימית. נניח . אבל תאר לך מה התגובות יהיו אילו המקרה היה אחר ? אמא לילדים ואישה נשואה שהייתה מעלה על הפרק את הסוגיה הזאת הייתה נשחטת ע"י ההמון . יכול להיות שאני מגזים , אבל ברור להניח שההתיחסות לגבר שיעשה דבר כזה , אל מול אישה שעושה דבר כזה הוא שונה חד משמעית. אני חושב שאין פה בכלל על מה להתווכח . הדבר הוא מאוד אינדיווידואלי . אחד יחשוב שהמימוש העצמי שלו בא לפני כל העולם ואחותו(לא חסרים כאלה). ויש אחרים שגורל חיי הקרובים להם משפיע עליהם עד כדי כך שיצטרכו לעשות שינוי וויתורים בחייהם שלהם . אני נוטה לצד השני . אני לא חושב שיש פה הסבר לוגי , חד משמעי שניתן להתווכח עליו. זה עניין של דעה ופרספקטיבה. וכמובן , נשיאה בתוצאות.
 
שאלה

לדעתך צריך לשים גבול בוויתורים שאתה עושה למען הקרובים לך? או שתוותר כמה שנדרש לספק את הדאגה שלך גם אם היא מוגזמת?
 

noamgk

New member
אגלה לך סוד:

כל אדם, אולי מלבד בודדים (וגם את זה אפשר לתלות במקריות ובתזמון), בסופו של דבר עלול למצוא את עצמו "מאוהב" באשה אחרת, כשהוא נשוי לאשה שהוא אוהב. צריך לעשות חלוקה בין אהבה, כדבר שמשקיעים בו מתוך הכרה שכלית (מלבד הרגש שמעורב), לבין התאהבות כרגש נטו (מה שמכונה "כימיה"). זה ההבדל בין אהבה התלויה בדבר לאהבה שאינה תלויה בדבר. ונדמה לי שאפשר באותו אופן לחלק בין אהבת האדם את עצמו - ומתוך כך דרישה לחיות לצד אשה שתספק את צרכיו ואת רגשותיו - לבין אדם שבאמת אוהב את אשתו, שטובתה אצלו קודמת לטובתו. והלוואי שנזכה לאהוב ככה. אז זו דעתי: אדם שאוהב את אשתו באמת, אהבה אמיתית, לא יעזוב אותה לטובת אשה אחרת, כי הקשר שלו לאשתו הוא לא מבוסס רגש בלבד, אלא יש בו מעבר.
 

בארבאבא

New member
מזכיר לי פתאם את שיעור תנך.

דוד ויהונתן VS. אמנון ותמר. אני מסכימה.
 

noamgk

New member
זה לא מפתיע שאת מסכימה,

הרי אני הסכמתי איתך.
מלבד העיניין של השאלה בסוף, למה להתחתן בכלל... אם כי אולי השאלה באמת צריכה להשאל בחוגים שאינם שומרים תורה ומצוות.
 

בארבאבא

New member
אויש.אני אתן לך מכות!

אני אתחתן עם מישהו רק כי "זו מצווה". מצטערת,אבל אני לא מאמינה במוסד הזה! אני אשמח להשריץ ילדים,מבלי להתחתן ולחיות בחיי השגרה האלו. לא לכל אחד חיי נישואים הם מתאימים,ואני בטוחה שיש גם משומרי התורה והמצוות שלא מתחברים לזה, אבל הם עושים זאת רק מפני ש"זו מצווה".
 

noamgk

New member
זה בדיוק מה שאמרתי.

ואנחנו אמנם מתחתנים כי זו מצווה, אך זו מצווה המשתייכת לקבוצת המצוות בעלות הטעם הנראה (המפרשים המצדדים בטעמי מצוות ימצאו לכל המצוות טעם, מלבד למצוות פרה אדומה). כך שאנחנו לא עושים את זה "רק כי זו מצווה". וכן, לכל יהודי חיי הנישואים מתאימים (למעשה - לכל אדם). אם זה לא היה כך, התורה לא היתה מצווה על האדם לדבוק באשתו.
 

בארבאבא

New member
התורה גם מצווה על "פרו-ורבו"

ובכל זאת נראה שיש אנשים שזה לא מתאים להם. בכל כלל יש יוצא מן הכלל.אז יכול להיות שיש באמת אנשים שנישואין זה מצב שלא מתאים להם. נכון שלא טוב היות האדם לבדו וכו'..אבל עדיין.לא כולם יכולים להתחתן עם מישהו ולחיות איתו במשך חמישים שנה לפחות.. לא כולם בנויים לחיי שגרה
 

noamgk

New member
לא מתאים להם לדעתם.

הקב"ה יודע יותר טוב מאתנו מה טוב לנו, שהרי הוא ברא אותנו.
 

בארבאבא

New member
פעמיים בריאה,היה גם מבול...

כמובן שאי אפשר להודות בזה שהאל טעה,מפני שזו תהייה האנשה. אני בטוחה שעם המצב שיש עכשיו בעולם,הוא שם לב לכמה פאשלות פה
 

noamgk

New member
מה?

זה שמעשה בראשית כתוב פעמיים זה אומר שהיו שתי "בריאות" כיוון שהקב"ה התחרט על הראשונה? את זה עדיין לא שמעתי...
אבל את כבר עונה לעצמך, אני בסדר עם זה...
 
למעלה