שאלה

chevroletlive

New member
שאלה

שלום הרבה פעמים אני נתקל בכביש באופנועים שמרביצים גז כשהרמזור מתחלף לירוק. וכל כמה מאות מטרים נשמע סוג של פיצוץ כזה מהאגזוז או משהו שהאויר חוזר לגלגל או משהו כזה אף פעם לא הבנתי בדיוק אבל לפי התגובה של הרוכבים בסיטואציה הנ״ל זה לא משהו חריג אף על פי שנשמע פיצוץ מבהיל ולא הגיוני במהלך הנסיעה השאלות שלי הן: 1. מזה הדבר הזה לעזאזל? 2.למה הוא קורה? 3.ממה הוא נובע 4.ולמה זה טוב?
 

Pumi

New member
4. לא טוב לשום דבר

חוץ לחיוך של הרוכב. מדובר בבאק-פאייר. יתקנו אותי היודעים טוב יותר, אבל לזכרוני זה נגרם בגלל אויר חם שמגיע לאגזוז, ומתפוצץ שם. בדרך כלל כשסוגרים את הגז ללא קלאצ', ואז המנוע ממשיך לשאוב ולהוציא אויר חם מחוץ למנוע, ללא ששרף אותו בגלל חוסר בדלק. בחלק מהאופנועים זה בגלל תערובות לא נכונות של דלק אויר, ובחלק זה פשוט ככה.
 

methatron

New member
אבל מהירות הקול פרופורציונאלית למסה

יותר מ 1200 קמ"ש למטוסי סילון, הרבה פחות מזה למכוניות ששוקלות פחות. בערך 40-60 קמ"ש לאופנועים ששוקלים עשירית ממכונית. בת דודה שלי על סקטים עוברת את מהירות הקול ב 12 קמ"ש כבר.
 

רמי בר1

New member
צודק! כשישבר מחסום ה-9 שניות ל100 מ'

יהיה בום כזה שלא ארצה להיות באצטדיון באותו זמן.
 

בועז בר

New member
הפיצוצים שאתה שומע נגרמים מכניסת דלק לאגזוז

והתפוצצות שלו בגלל החום. יש אפשרות שמשהו לא מכוון באופנוע, לכן מדי פעם נגרמת התופעה הזו כשסוגרים גז. עוד אפשרות שנתקלתי בה כמה פעמים היא גרימה מכוונת לבק-פאייר כזה ע"י סגירת מתג הדימום בחירום [קיל-סוויץ'] תוך כדי נסיעה. מכיון שעם סגירת המתג אין הצתה, תערובת הדלק-אויר נפלטת לאגזוז ומתפוצצת שם
. למה זה טוב? לאלוהי העארסים פתרון. למנוע ולאגזוז זה ממש לא בריא.
 

Quitty

New member
תקן אותי אם אני טועה,

אבל יש הבחנה בין בק-פייר ובין אפטר-פייר. כל עוד הפיצוץ מתרחש אחרי המנוע, אין נזק ממשי.
 

kangal

New member
אפטר פייר זה למעשה כל פיצוץ באגזוז

המונח בק פייר פשוט נתפס כעגה לשם ואינו נכון לתופעה.
 

Quitty

New member
בהנחה ותערובת לא שרופה

מגיעה לאגזוז ומתפוצצת שם - לא מנומס, אבל למה מזיק, בעצם? מאידך, פיצוץ בשלב מוקדם יותר יכול להעביר אש דרך הקרבורטור, או דרך מערכות פנימיות אחרות. את זה אני עוד מבין.
 

רמי בר1

New member
זה לא מזיק,זה סימפטום.

יכול להיות שסתום פליטה לא מכוון, או תערובה הרבה מידי עשירה,והשני אלו צריך לטפל.
 

סינבד

New member
אחת ולתמיד - בק פייר משמעותו

פיצוץ של התערובת מספיק זמן לפני שהבוכנה מגיעה לנקודה מתה עליונה, כך שהמנוע מנסה להסתובב נגד כיוון הסיבוב. לבק פייר היתה משמעות כשהניעו מכוניות בעזרת ידית ארכובה (מנואלה) שאז בק פייר כזה היה עלול לשבור את היד האוחזת בידית הארכובה. הפיצוץ במפלט הוא תוצאה של תערובת אדי דלק ואוויר שלא נשרפה בתא השריפה - אפטר פייר ואין בו כמעט שום סכנה.
 
למעלה