שאלה...

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
נכנסתי לאתר וואלהשופס והזמנתי זוג מחבתות סוויס דיימונד.
בדף המפרט רשום שמחבתות אלה מתאימות (בין היתר) לכירת אינדוקציה.
הזמנתי וקיבלתי, אבל לרוע מזלי, נוכחתי שכירת האינדוקציה לא מזהה את המחבת ומתנתקת תוך שניות ספורות.
יצרתי קשר עם וואלה שופס והנציגה בדקה שוב ושוב את דף המפרט של המחבתות. היא השתכנעה שאני צודק.
שאלה אם ארצה להחזיר.
השבתי שממש לא. רצוני הוא שיגיע אלי שליח, יאסוף את הרכש הלא מתאים ויביא לי מחבתות שיתאימו לאינדוקציה.
ומכאן, כלל לא מעניין אותי, באם המוצר הנכסף עולה יותר, שכן היבואן הטעה ועל טעויות משלמים.
הנציגה הבטיחה לי מענה וכעת אני מאד סקרן להיווכח מה תהא תשובתו של היבואן...
יש לציין, שמדובר ביבואן שטורח ומביא מוצרי עילית, ופשוט נדהמתי שהוא יצר הטעיה מן הסוג הזה...
 

קבצים מצורפים

  • 7f5284c6-6047-445b-9df2-811ec48f6d72.jpg
    7f5284c6-6047-445b-9df2-811ec48f6d72.jpg
    KB 194.7 · צפיות: 7

k-don

Well-known member
בס'דר. השאלה היא: מה דעתך בנדון?
או שלחילופין: מה יגיד היבואן להגנתו?
  • במקרים שבהם הביטול נעשה בגלל הפרה של תנאי ההזמנה על-ידי בעל העסק, ובכלל זה: פגם במוצר, אי הספקה במועד שנקבע, אי התאמה בין המוצר לבין מה שהוזמן, וכדומה, הצרכן יחזיר את המוצר במקום שבו הוא נמסר לו. לדוגמה, אם המוצר נשלח עם שליח לביתו של הצרכן, על בעל העסק לקחת את המוצר מביתו של הצרכן.

לפי החוק אינך זכאי לקבל מוצר אחר יקר יותר במקום

 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
  • במקרים שבהם הביטול נעשה בגלל הפרה של תנאי ההזמנה על-ידי בעל העסק, ובכלל זה: פגם במוצר, אי הספקה במועד שנקבע, אי התאמה בין המוצר לבין מה שהוזמן, וכדומה, הצרכן יחזיר את המוצר במקום שבו הוא נמסר לו. לדוגמה, אם המוצר נשלח עם שליח לביתו של הצרכן, על בעל העסק לקחת את המוצר מביתו של הצרכן.

לפי החוק אינך זכאי לקבל מוצר אחר יקר יותר במקום

או קיי. תודה על המידע. בכל מקרה ולטעמי, זהו עונש לא הוגן ללקוח.
אז נכון שהמוצר יילקח מביתי ע"י שליח מטעם בעל העסק ונכון שכספי יוחזר לי ללא דמי ביטול וכדומה.
אבל מה כל הקטע? הוטעיתי ולא אני הייתי השוגה: רכשתי מוצר כמתנה וכעת נשללה ממני היכולת לתת את המתנה, ו/או שיהא עלי לשלם עבור אותה מתנה מחיר גבוה יותר (בתנאי שהיבואן מחזיק גם את המוצר המיוחל)...
אז ככה:
א. בדף ההזמנה והפירוט על תכונות המוצר, לא נרשם "ט.ל.ח." ש(אולי) היה בכוחו לומר שהמפרסם שגה וזכותו לשגות.
ב. כל העסקה בוצעה בגין אותה הטעיה (גם אם היא בשוגג). והלוא אם תלך לבית עסק פיזי והמדבקה שהוצמדה למוצר כלשהו מציגה מחיר נמוך מהמקובל? יהא על בית העסק לכבד את המדבקה ולא את מחיר המחירון. נכון? אז למה שבעסקה מרחוק החוק לא יגן על הצרכן?
ג. נתקלתי כבר במקרה, שבו בעל העסק (האינטרנטי) פרסם מוצר במחיר נמוך מהמקובל, אבל כשפתחת את דף "עגלת הקניות", המחיר שם היה המחיר ה"מקובל" לגבי אותו מוצר. התלוננתי על כך בפני הספק, והוא השיב לי, שאילו הייתי רוכש, יכולתי לבוא ולטעון כנגד אי ההתאמה במחיר. השבתי לו, שאילו הייתי רוכש, הוא היה טוען, שאם הסכמתי לשלם, סימן שהבנתי שזהו אכן המחיר הנכון למוצר ואז הוא בכלל לא היה מוכן להשיב לי את ההפרש. כעת, כשאני קורא את תגובתך, אני נוכח שאכן צדקתי. הייתי משלם את המחיר המלא, והמוכר לא היה מתייחס כלל לתלונתי.

אז יופי. אתה תאמר שזה מה שהחוק אומר ואין דרך לטעון כנגד החוק. אבל באיזשהו מקום, אני מרגיש נפגע מהעניין.
 

k-don

Well-known member
או קיי. תודה על המידע. בכל מקרה ולטעמי, זהו עונש לא הוגן ללקוח.
אז נכון שהמוצר יילקח מביתי ע"י שליח מטעם בעל העסק ונכון שכספי יוחזר לי ללא דמי ביטול וכדומה.
אבל מה כל הקטע? הוטעיתי ולא אני הייתי השוגה: רכשתי מוצר כמתנה וכעת נשללה ממני היכולת לתת את המתנה, ו/או שיהא עלי לשלם עבור אותה מתנה מחיר גבוה יותר (בתנאי שהיבואן מחזיק גם את המוצר המיוחל)...
אז ככה:
א. בדף ההזמנה והפירוט על תכונות המוצר, לא נרשם "ט.ל.ח." ש(אולי) היה בכוחו לומר שהמפרסם שגה וזכותו לשגות.
ב. כל העסקה בוצעה בגין אותה הטעיה (גם אם היא בשוגג). והלוא אם תלך לבית עסק פיזי והמדבקה שהוצמדה למוצר כלשהו מציגה מחיר נמוך מהמקובל? יהא על בית העסק לכבד את המדבקה ולא את מחיר המחירון. נכון? אז למה שבעסקה מרחוק החוק לא יגן על הצרכן?
ג. נתקלתי כבר במקרה, שבו בעל העסק (האינטרנטי) פרסם מוצר במחיר נמוך מהמקובל, אבל כשפתחת את דף "עגלת הקניות", המחיר שם היה המחיר ה"מקובל" לגבי אותו מוצר. התלוננתי על כך בפני הספק, והוא השיב לי, שאילו הייתי רוכש, יכולתי לבוא ולטעון כנגד אי ההתאמה במחיר. השבתי לו, שאילו הייתי רוכש, הוא היה טוען, שאם הסכמתי לשלם, סימן שהבנתי שזהו אכן המחיר הנכון למוצר ואז הוא בכלל לא היה מוכן להשיב לי את ההפרש. כעת, כשאני קורא את תגובתך, אני נוכח שאכן צדקתי. הייתי משלם את המחיר המלא, והמוכר לא היה מתייחס כלל לתלונתי.

אז יופי. אתה תאמר שזה מה שהחוק אומר ואין דרך לטעון כנגד החוק. אבל באיזשהו מקום, אני מרגיש נפגע מהעניין.
אמרתי רק שזה מה שאומר החוק.
לגבי פיצוי על ההטעיה, יש דברים בגו.

נניח שקנית בתקופת מבצעים לחג, ולקחת את המוצר הזה במבצע ב 200, כאשר מוצר שעונה לדרישותיך עלה 210.
עכשיו, לאחר ביטול העסקה, המוצר עולה 300.
מי ישלם על ההפרש?

נניח שתכננת להשתמש במוצר לארוחת חג.
עקב ההטעיה היה לך פנצ'ר לארוחה או שהלכת וקנית ליד הבית ב 350 מוצר שעונה על דרישותיך.
מי יפצה אותך?

החוק לא עונה על נזקים עקיפים אלו
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אמרתי רק שזה מה שאומר החוק.
לגבי פיצוי על ההטעיה, יש דברים בגו.

נניח שקנית בתקופת מבצעים לחג, ולקחת את המוצר הזה במבצע ב 200, כאשר מוצר שעונה לדרישותיך עלה 210.
עכשיו, לאחר ביטול העסקה, המוצר עולה 300.
מי ישלם על ההפרש?

נניח שתכננת להשתמש במוצר לארוחת חג.
עקב ההטעיה היה לך פנצ'ר לארוחה או שהלכת וקנית ליד הבית ב 350 מוצר שעונה על דרישותיך.
מי יפצה אותך?

החוק לא עונה על נזקים עקיפים אלו
1. אתה מזכיר לי שבימי המבצע באיקאה רצינו לרכוש כיסאות בגובה 75 ס"מ. קנינו 4 כאלה. אבל כשהמוצר נמסר וכיסא אחד הורכב, גילינו שגובה הכיסא היה 60 ס"מ. הגענו חזרה לחנות ורצינו להחזיר. הם הסכימו לקבל 3 אבל את המורכב סירבו לקבל. אחרי וויכוח הם דווקא כן קיבלו וזיכו על מלוא המחיר ששולם. לאחר שבועיים, הם בישרו לנו שקיבלו כיסאות של 75 ס"מ. אבל מכיוון שהמבצע הסתיים, נאלצנו לשלם על הרכש החדש את המחיר המלא ללא כל הנחה. אותם לא עניין שהם טעו וסיפקו מוצר לא נכון. "אילו הגעת בזמן שהמבצע היה עדיין תקף, או שאילו היו לנו במלאי כיסאות מתאימים, היית מקבל את הכיסאות במחיר המבצע". כך השיבו.

2. המחבתות הללו נרכשו כמתנה וכשזיהינו שאינן מתאימות לכירה, לא יכולנו למסור אותן. אז אם כתוב בדף המוצר, ש"ניתן להשתמש במחבת על כל סוגי הכיריים כולל אינדוקציה"??? האם ייראה לך הולם, שניקח חזרה את המתנה ונצא מבית המארח בבושת פנים? אז באמת שאיני בא ומבקש פיצוי "בשמיים". אבל כאן פשוט הוטעיתי וממש ממש שלא באשמתי. אז למה שתינתן ליבואן ה"זכות" לטעון שאכן יש לו מחבתות מתאימות, אבל יהיה עלי להוסיף לו עוד XXX שקלים? במה אשמתי? ואגב, שם היבואן הוא "שקל". חחח

3. בעבר, קניתי תנור אפייה במחיר מבצע. התנור הגיע א. עם תקלה חשמלית כלשהי. ב. ציפוי האמאיל ברצפה התקלף תוך מספר שימושים. הגיע איש השירות והבטיח שהתנור יוחלף. פניתי ליבואן וביקשתי להחליף את התנור לדגם פירוליטי. הוא ביקש תוספת מחיר גבוהה, אך אני טענתי, שבתקופת הרכישה ההפרש היה נמוך יותר ולא אשמתי שהתנור הגיע פגום. והפתעה: היבואן הסכים לקבל ממני "רק" את ההפרש שהיה בימי המבצע. כבוד!!! יש לציין, שבעסקה זו לא הוטעיתי כלל, וגם במהלך הרכישה, יכולתי להזמין ומראש דגם פירוליטי, רק שלא התכוונתי לכך. מה שכן... ככל שעבר הזמן, נוכחתי שהדגם הפירוליטי שווה את ההפרש בשל שיכלולים שונים ונוספים שהיו בו, גם אם עד היום (4 שנים מיום הרכישה), לא הפעלתי בו את הפונקציה הפירוליטית... אז במקרה זה, ההחלפה הייתה כדאית. אז אני שואל: מה?! לא שווה ליבואן ללכת לקראת הלקוח ולהותיר את הלקוח עם טעם טוב בפה?

4. אדם קנה טלוויזיה עם אחריות ל-3 שנים. לקראת תום התקופה, אמו של הלקוח נפטרה והוא היה באבל. עברו ימי האבל, הוא הפעיל את המכשיר והמכשיר נמצא תקול. יצרנו קשר עם היבואן, והנציגה טענה שעברו 10 ימים מיום תום האחריות ולכן התיקון יהיה על חשבוננו. השבתי שהייתה לכך סיבה (אבל), אבל זה לא עניין אותה. "עברת את חצות הלילה של יום האחריות? איננו אחראים. סוף סיפור". כתבתי מכתב חריף להנהלת היבואן וזה יצר איתי קשר. "נכון. זה לא היה הולם. הגיע לך שירות". "יפה לך. אבל המכשיר נזרק כבר ולהבא אדע שלא לרכוש מוצרים מהייבוא שלכם. תודה".
 
נערך לאחרונה ב:

k-don

Well-known member
1. אתה מזכיר לי שבימי המבצע באיקאה רצינו לרכוש כיסאות בגובה 75 ס"מ. קנינו 4 כאלה. אבל כשהמוצר נמסר וכיסא אחד הורכב, גילינו שגובה הכיסא היה 60 ס"מ. הגענו חזרה לחנות ורצינו להחזיר. הם הסכימו לקבל 3 אבל את המורכב סירבו לקבל. אחרי וויכוח הם דווקא כן קיבלו וזיכו על מלוא המחיר ששולם. לאחר שבועיים, הם בישרו לנו שקיבלו כיסאות של 75 ס"מ. אבל מכיוון שהמבצע הסתיים, נאלצנו לשלם על הרכש החדש את המחיר המלא ללא כל הנחה. אותם לא עניין שהם טעו וסיפקו מוצר לא נכון. "אילו הגעת בזמן שהמבצע היה עדיין תקף, או שאילו היו לנו במלאי כיסאות מתאימים, היית מקבל את הכיסאות במחיר המבצע". כך השיבו.

2. המחבתות הללו נרכשו כמתנה וכשזיהינו שאינן מתאימות לכירה, לא יכולנו למסור אותן. אז אם כתוב בדף המוצר, ש"ניתן להשתמש במחבת על כל סוגי הכיריים כולל אינדוקציה"??? האם ייראה לך הולם, שניקח חזרה את המתנה ונצא מבית המארח בבושת פנים? אז באמת שאיני בא ומבקש פיצוי "בשמיים". אבל כאן פשוט הוטעיתי וממש ממש שלא באשמתי. אז למה שתינתן ליבואן ה"זכות" לטעון שאכן יש לו מחבתות מתאימות, אבל יהיה עלי להוסיף לו עוד XXX שקלים? במה אשמתי? ואגב, שם היבואן הוא "שקל". חחח

3. בעבר, קניתי תנור אפייה במחיר מבצע. התנור הגיע א. עם תקלה חשמלית כלשהי. ב. ציפוי האמאיל ברצפה התקלף תוך מספר שימושים. הגיע איש השירות והבטיח שהתנור יוחלף. פניתי ליבואן וביקשתי להחליף את התנור לדגם פירוליטי. הוא ביקש תוספת מחיר גבוהה, אך אני טענתי, שבתקופת הרכישה ההפרש היה נמוך יותר ולא אשמתי שהתנור הגיע פגום. והפתעה: היבואן הסכים לקבל ממני "רק" את ההפרש שהיה בימי המבצע. כבוד!!! יש לציין, שבעסקה זו לא הוטעיתי כלל, וגם במהלך הרכישה, יכולתי להזמין ומראש דגם פירוליטי, רק שלא התכוונתי לכך. מה שכן... ככל שעבר הזמן, נוכחתי שהדגם הפירוליטי שווה את ההפרש בשל שיכלולים שונים ונוספים שהיו בו, גם אם עד היום (4 שנים מיום הרכישה), לא הפעלתי בו את הפונקציה הפירוליטית... אז במקרה זה, ההחלפה הייתה כדאית. אז אני שואל: מה?! לא שווה ליבואן ללכת לקראת הלקוח ולהותיר את הלקוח עם טעם טוב בפה?

4. אדם קנה טלוויזיה עם אחריות ל-3 שנים. לקראת תום התקופה, אמו של הלקוח נפטרה והוא היה באבל. עברו ימי האבל, הוא הפעיל את המכשיר והמכשיר נמצא תקול. יצרנו קשר עם היבואן, והנציגה טענה שעברו 10 ימים מיום תום האחריות ולכן התיקון יהיה על חשבוננו. השבתי שהייתה לכך סיבה (אבל), אבל זה לא עניין אותה. "עברת את חצות הלילה של יום האחריות? איננו אחראים. סוף סיפור". כתבתי מכתב חריף להנהלת היבואן וזה יצר איתי קשר. "נכון. זה לא היה הולם. הגיע לך שירות". "יפה לך. אבל המכשיר נזרק כבר ולהבא אדע שלא לרכוש מוצרים מהייבוא שלכם. תודה".
החיים של צרכן בעולם ובמדינת ישראל בפרט קשים
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
החיים של צרכן בעולם ובמדינת ישראל בפרט קשים
עצוב.. אדם עובד כל כך קשה עבור הכסף שהוא מקבל, ולאחר שהוא כבר מוציא ממיטב כספו, הוא מוצא עצמו נלחם בחוסר אונים מול יבואנים שבעים ועשירים, כאשר כל מי שישמע את סיפורו של הלקוח, יסכים כי הצדק הוא עמו.

אודה, שהיו פעמים, שבהם כן הצלחתי להשיג את המגיע לי ולא ללא עמל... אבל היו כמובן גם אכזבות...
מה שכן יכול לעודד (ואולי במעט), זה משהו הדומה ל"מה משמח את הגמד? הוא שמח כשהוא רואה קטן ממנו". אז כן... לא פעם שמעתי על אחרים שנחלו אכזבות קשות מאלה שלי...

ובשורה התחתונה: פניתי בכתב גם ליבואן ב"צור קשר" ותיארתי לו את שקרה לי כאן. סיימתי בכך, שידוע לי כי הוא מייבא סחורה מהאיכות הגבוהה ביותר, ולא פעם רכשתי ממוצריו, שמשרתים אותי נאמנה. אני רק מקווה, שגם הפעם לא אתאכזב והוא ייענה לבקשתי.
 
למעלה