שאלה

CaT LadY

New member
שאלה

לאחר מחקר קצר שערכתי גילית שפרק מהספר ישעיה מדבר על העולם המושלם... והוא: "ושפט בצדק דלים והוכיח במישור לענוי ארץ והכה ארץ בשבט פיו וברוח שפתיו ימית רשע. והיה צדק איזור מתניו והאמונה איזור חלציו וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ ועגל וכפיר ומריא יחדיו ונער קטן נהג בם. ופרה ודוב תרעינה יחדיו ירבצו ילדיהן ואריה כבקר יאכל תבן.ושעשע יונק על חר פתן ועל מאורת צפעוני גמול ידו הדה. לא ירעו ולא ישחיתו בכל הר קדשי כי מלאה הארץ דעה את ה´ כמים ים מכסיס". האם בפסוקים אלו אין רמז לכך שהאדם צריך לחיות בשלום עם החיות ולא לנצל אותם למטרותיו? ואם כן איך התנך יכול להסביר את כל רצח החיות שמתבצע לעל אורך התנ"ך (הקרבת קורבנות על ימין ועל שמאל) מקוה שהבנתם את שאלתי. אלה
 
לא נראה לי

אני חושב שזה מטאפורה זה יהיה הלך הרוח באותה תקופה שאפילו זאב וכבש יהיו ידידים טובים לדעתי הכבש זה עם ישראל, אבל לגבי הזאב יש מחלוקת אולי זה העם הערבי לא בטוח
 

אלי ו.

New member
מדובר על ימות המשיח

ולא, לא מדובר על צמחונות או על אי ניצול בעלי חיים. אגב, הרמב"ם חושב שכל התאור הזה הוא בכלל מטאפורה לעמים אחרים שיפסיקו לשנוא את היהודים. (הרמב"ם אינו מאמין שסדרי עולם ישתנו עם בוא המשיח) אגב, אם זכרוני אינו מטעני, הרב קוק היה צמחוני, אולי בכתביו תמצאי דברים שיענינו אותך.
 
מנהג הקרבת הקורבנות

שמעתי הסבר שלפיו הקרבת הקורבנות היתה נהוגה בעולם הרבה לפני שהיהדות נכנסה לתמונה, וכדי שלא לנתק אנשים מעיסוקיי הפנאי האיכותי שלהם, חדר הנוהג גם ליהדות. בכל מקרה אתייחס לדם עצמו, שיש לו כנראה השפעה אפרודיאסטית על נשים. היו תקופות שבהן היה נהוג לערב דם ביסודותיו של בית חדש כדי לוודא שמצוות פרו ורבו תתקיים שם. הזיית הדם על המזבח נעשתה בין השאר כדי שריחו יעלה וילהיט יצרים... היהדות ניתקה את האישה מהתקופה בחודש שבה הליבידו שלה בשיאו, ומעניין למה.
 
לא קשור

אבל קיבלת את המסר ששלחתי לך ... ממה שאני זוכר משעורי תנ"ך זהוא אחד מתאורי אחרית הימים...
 
למעלה