לא הבנתי את כוונתך
אך אני אנסה לענות בכל זאת 1. אברהם ראשי לטעון לצו אלוהי מכוון שבתקפתו דבר שכזה היה מקובל, אולם אם ה"העקדה" היתה מתרחשת בימינו הוא היה עומד למשפט ו/או מתאשפז בכפייה, וכמו שכבר אמרתי אם אלי פימשטיין יטען לשכזה אני מניחה שיש לשקול מחדש את עניין עמדתו לדין. 2. מיתוס העקדה? סלח לי על שאיני מסוגלת לרדת לסף דעתך. לאיזה מיתוס אתה מתכוון? מדובר בסיפור מקראי יהיו כאלה שיאמנו בכך ויהיו כאלה שלא, אלו המאמינים בכך לא יראו זאת כמיתוס אלה כעבודה היסטורית (או דומה לה) ואלו שלא מאמינים בכך פשוט לא מאמינים כך שאין הדבר רלוונטי לגבהם הלו כן? אברהם אכן העלה לו עולה לקורבן אך העולה ההיא לא היתה בנו כי אם איל (שלפי האמונה נשלח ע"י האלוהים). 3. לא הודיתי בשום מיתוס ובוודאי שלא במידת הרלוונטיות שלו לימינו. ושוב אני שואלת אותך מהי מטרת השאלות? ויותר מכך מהי מטרת ההשוואה בין שני המקרים? (שאני חושבת שכבר הראתי למעלה שאין מקום להשוואה) יום