שאלה.

יפתח14

New member
שאלה.

האם אתם שמים את דעתכם למומנט הסיבוב שיוצר הפרופלור? אני לא יודע לאיזה כיוון מסתובב הפרופלור אבל במידה והוא מסתובב לצד ימין(של הכלי) יש איזשהו אפקט שזה יוצר בטיסה- כיצד מתגברים על אותו אפקט בבאקאי?
 

ronga

New member
תשובה

יש אפקט מומנט, כלי מאוזן משמעו שבסל"ד שיוט אין צורך בתיקון עם הרגלים ע"מ לטוס ישרה ואופקית כשתתן יותר טורים תיהיה סחיבה לצד אחד וההפך שתוריד טורים, לכן רצוי שישב בראש לאיזה צד יותר קל(לחיצה יותר קלה ברגל) לצבור גובה (שמאל אצל רוב הכלים) וההפך לאבד גובה (ימין) רון
 

שי גנדל

New member
אני מבין שבתשובתך כיוונת

לאפקט שיוצר סבסוב - P-factor, אני צודק? ואיך מתגברים על אפקט הפיתול (torque), ששואף לסובב את העגלה בכיוון הפוך לזה של המדחף?
 

ronga

New member
נראה שכן

תן כמה מילים על ה Pfactor... לנוחיות הקהל
 

שי גנדל

New member
אני לא ממש בקיא אולם

באופן כללי, כשהמדחף סובב הלהב ש"יורד" מפתח יותר דחף מזה ש"עולה" (מי מהם צריך להגיד שלום קודם?
. אם במבט מאחור המדחף סובב עם כיוון השעון, הרי שחלקו הימני דוחף יותר ולכלי תהיה נטייה שמאלה (לא מבחינה פוליטית...). עכשיו תורכם - איך מתגברים על הפיתול?
 
רצועות V ליין באורך שונה.

פעם גברת אחת באה לרופא ושאלה אותו איך היא יכולה לעשות שהחזה שלה יהיה תמיד זקוף בניצב לגוף. " תלכי על ארבע " ענה הרופא. לא יודע למה אבל השאלה של המומנטים הזכירה לי את הבדיחה הזו. לעניין המומנטים: אם הפרופלור מסתובב נניח ימינה (זה משתנה בין סוגי המנועים) אזי הבקאי מגיב לשמאל ומושך את המיתרים השמאליים. לכן הרצועות הימניות קצרות ב 5 ס"מ כדי לאזן את התופעה הזו. אהרון .
 

ronga

New member
בכח קבוע?

הרי משיכת המנוע היא משתנה לפי הסל"ד ולכן תיארת איזון קבוע שדומים לו יש עוד כמה (טלסקופים, מיתרי ברקסים, פסיעה, מרכז כובד...) ואני תארתי פיצוי "דינאמי" או פיצוי בזמן טיסה כמו שיפתח שאל וכמובן תקן אותי אם אני תועה רון
 

giorgio sp

New member
אישתי אומרת ש...

ש"בקאי" - זה 10% טיסה ו 90% "מורשת קרב"... אז זה אומר שאם עכשיו כולם רק מדברים... אז בזמן האחרון לא ממש טסים... אז אולי נארגן "קצרה" לסוף שבוע הקרוב ? ג'ורג'ו.
 

יפתח14

New member
אני התכוונתי גם לPFACTOR

וגם לזרם הלולייני שיוצר הפרופלור...אבל מישהו פה אמר שקיצרו את הרצועות ב5 ס"מ וזה לדעתי אמורה להיות התשובה כמו שבססנות שמים את אחת הכנפיים בזוית הכוונה גבוהה יותר....
 

שי גנדל

New member
אני חושב שלזרם הלולייני

אין כאן השפעה. במטוסים, המדחף מקדימה והזרם ממנו פוגע בגוף, בכנפיים ובזנב ולכן יש להתחשב בו. במצנועים, שהמדחף הוא הדבר הכי אחורי וממילא אין זנב, למי הזרם יפריע? לעיזים*? אולי אפשר לשאול את ראובן או xb70, הם ידעו טוב ממני... *זה רק ביטוי. אין לי שום טענות לעיזים.
 
למעלה