שאלה...

שאלה...

אני רוצה לעבור שמן בפיור... מסנטטי מלא (מה חשבתי שקניתי את זה?!...סתם פינוק, שמן ראשון למושט..) לחצי סינטטי של מוטול... ועכשיו...איך עושים את המעבר... 1) הדרגתי -> כל שני תדלוקים להוסיף מהשמן החדש... *או* 2) דרסטי! -> לחכות שתדלק המנורה שחסר שמן ואז למאלות פול שמן לפחות חצי ליטר..
 

harabecw

New member
פחחחח

(ה"פחחחח" נכתב כי אין לי מה לכתוב שם
) למיטב הבנתי הדלה, במעבר כזה מומלץ להוציא את כל השמן ורק אז מכניסים חדש מכיוון שסוגים שונים עובדים שונה בטמפרטורה מסויימת וזה לא טוב לאופנוענים
למישהו שמבין יותר, זה נכון או שסתם קישקשתי ביצים?
 
חייב למצוא דרך אחרת כי השמן הזה...

סינטטי מלא של ARAL ועלה לי 65 שקל...אני לא הולך לשאוב את כולו ולשפוך...מישהו רוצה לקנות 500CC של שמן שעוד בבקבוק?
 

guy1405

New member
לא נהוג לערבב שמנים מסוגים שונים...

תשתמש או בשמן סינטטי מלא או בחצי סינטטי כפי רצונך....בכל זאת עדיף לא לערבב בין שניהם....
 

ch561

New member
חובה לרוקן את המיכל

כאשר מערבבים 2 סוגי שמן יחד ישנו סיכון שתערובת השמן תהפוך לצמיגית מידי! (מנסיון!) ואז לא עובר שמן במקסר והתוצאה תפיסת מנוע. לכן אם ממש חבל לך על הסנטטי, תמשיך איתו עד הנורה ,תרוקן את מה שנשאר בדר"כ כ 200 סמ"ק, ותעבור למוטול. ניתן לערבב 2 סוגי אבל תמיד יכול להיות סיכון לחיי המנוע. לא חבל 200 סמ"ק בשביל מנוע שלם?
 
יווו עכשיו אתה מפחיד אותי...

כשאני קניתי את האופנוע לפני שבועיים הוא היה עם טנק שמן מלא(ליטר) וקניתי ARAL וכל שניתדלוקים הוספתי, ואני חושב שלפני זה היה שם ליטר של שן הכי מסריח בעולם, אולי שמן סויה? קיצר יוצא לי מלאאא עשן בתחילת הנסיעה למרות שאני שמתי כבר 600CC של שמן סינטטי מלא ARAL ועכשיו אני כבר לא מוסיף הרבה זמן כדי לא לערבב , אתה אומר שאני עשיתי לא טוב, כריידר אופנועים אמר לי לעשות ככה...איזה טאמבל הוא! אבל מה שכן אני בטוח שהשמן זורם בחופשיות הוא נעלם...
 

Moo Moo

New member
אני....

עברתי משמן סינטטי מלא של סילקולן, לחצי סנטטי מוטול במכה, כאילו חיכיתי שהנורה תדלק, נסעתי עוד כמה קילומטרים ואז מילאתי, לא ניראו בעיות, והאופנוע נוסע טוב עד עכשיו (כבר המיכל נגמר מאז) אבל זה אופנוע שלי, לא יודע מה אם שלך.
 

S A T L A N

New member
אז ככה קודם כל...

תבדוק אם קיימת נורת שמן אצלך (כזכור לי כתבת שיש או משו כזה!!! אז יופי) ועכשיו בהרבה אופנועים וקטנועים נורת השמן נדלקת ישר כשמסובבים תסוויטצ', או באופנועים כשאתה בניוטרל. וזאת בשביל שתידע שנורת השמן עובדת כמו שצריך!!! ולאחר עשר עשרים שניות היא ניכבית, אז אם יש לך רמת אי קיו של ילד בכיתה ג', תוכל לבדוק זאת פעם הבאה שתתחיל בנסיעה... במקרה ואין לך אפשרות לבדוק אם הנורה עובדת, מסיבה כלשהיא, פשוט תאלץ להשתמש בדרך הקשה, ולרוקן את כל המיכל, מה שנשמע לי נורמלי מאוד מה זה 65 שקל? אז נגיד תזרוק לזבל 30 שקל מה זה? זה כלום!!! ככה לדעתי לעומת שמירה על הקטנוע שלך!!! מקווה שעזרתי!!!
 
אתה מדבר על הזרקור האדום...

שמסנוור אותי לפני כל נסיעה...וואלה מכיר...אחרי זה אני עיוור ל-2 ד'... חס וחלילה...
 

S A T L A N

New member
אני משער שכן...

אבל בכל אופן אל תסמוך על כך שאני אומר לך לפי הודעה בפורום הכי פשוט תשאל חבר שמבין בזה קצת או מקסימום מוסך או את החברה שקנית בה את הכלי שלך!!! זה אמור להיות דבר פשוט ואם יש לך את חוברת הרכב אז בטוח מוזכר על זה משו!!! מקווה שעזרתי...
 
למעלה