שאלה

ניר נגר

New member
אם אף פעם לא עשית אתה לא

צריך לאמץ את המושג הזה, תמשיך לעשות מה שעשית עד היום וזהו. אם עד היום המילה הזו לא השפיעה עלייך למידתה לא תשנה כהוא זה את חייך, תאמין לי :)
 

רטוש

New member
ואני בכל זאת רוצה לקוות שציניקנים

בגרוש מסוגך קמינו, בכל זאת יבינו שהם צריכים לעשות פעילות חברתית אזרחית משמעותית מסוג זה או אחר לטובת החברה סביבם.
 
למה רטוש?

כדי שאני אהרג ואף אחד לא ישים על המשפחה שלי? כדי שאני אשתחרר והמדינה שאני דואג ומקריב עבורה לא תדאג לי לעבודה? ואם כבר יש עבודה -שתחנוק אותי בעול המיסים? שלעולם לא
 

רטוש

New member
פרנסואה היקר למה לא אמרת קודם...

אכן החיים בצרפת טובים יותר- אין שם דבר מוזר ומרגיז כזה שנקרא מדינה עברית על חולייה ועוצמותיה. אני רק מקווה שלא תחנק מהצפרדעים שתבלע שם או קודם לכן ממליחות דמעותיך שיפרצו ללא שליטה... כשדיברתי על 'אסקפיזם חברתי' (חוסר תובנתו של הפרט לכך שחלק אינטגרלי משינוי האקלים סביבו היא בעשייתו האישית לתיקון אותה מציאות) התכוונתי בדיוק ליללות אינפנטיליות מהסוג הזה.
 
אני אחנק מהחיים הטובים;

אתה תחנק מגיבובי השטויות שמלאים בקללות ושטנה. אתה לא מסוגל לעמוד מול עצמך ומול האנשים שאתה דורש מהם לעשות מילואים ולאמר להם:"אתם נותנים למדינה את החיים שלכם-את עתיד ילדכם שלא רואים אתכם חודש במקרה הטוב ולא יראו אתכם לעולם במקרה הפחות טוב" והמדינה נותנת לכם...(רמז האות האחרונה באלף בית הצרפתי....) לא עבודה לא רווחה ולא קנין. פרנסואה מיטרן תל אביב
 

רטוש

New member
לרגע לא חשבתי אחרת מיטראן

אכן ישנם אלה המצויים פיסית בארץ אבל תודעתם גלותית לגמרי. המציאות סביבנו היא אכן קשה מאוד, מתברר לא רק שמערכת המילואים קורסת אלא המרקם החברתי כולו הולך ומתפורר. מוסדות השלטון הן אכן בבועה של תהליכים דינמיים והרסניים שמתרחשים בחברתנו ההולכת ונעשית יותר מקוטבת, פחות סולידרית, ומצד שני אנומלית אפטית ופחות מודעת לצורך ואופן ההשרדות שלה. דרך אגב ישנה שכבה דקה מאוד באוכלוסיה שדווקא מצבה הולך ומוטב פלאים וימשיך להשתפר- (זאת עד הקריסה הכוללת כמובן). מה שמתברר לחלקנו מאיתנו היא העובדה המצערת שגם חילופי ראשים במוסד זה או אחר לא יביאו לכאן את "המשיח על חמור לבן". מדובר בשינוי חברתי סזיפי שאיננו קצר מועד, שכדי שיצלח על כולנו להתגייס לצורך המטרות החברתיות הכוללות. עמידה בצד ויבוב מרה על נוראות המצב היא אכן פוזיציה יפה מאוד, אבל מסתבר שלא כל כך אפקטיבית כפי שהוכיח הניסיון בעבר.
 

TJSBZ

New member
עלה לרגע בדעתך

אולי חלק מהקריסה החברתית שלנו משוייך גם לאנשים כמוך, שמחוייבים רק לסולידריות מסוג אחד? למשל, כשאתה אומר שעמותות המסייעות לנזקקים מחריפות את המצב (אני מסכימה איתך שהן מסייעות למדינה להתכחש לאחריותה לאזרחיה, אבל האם עדיף שאנשים אלה ירעבו עד שהמדינה תתעורר?), למשל כשאתה טוען שיש רק דרך אחת לתרום לחברה - מילואים. בכך אתה פוסל כל התנדבות אחרת לטובת החברה, למשל התנדבות לטובת החוסן הנפשי שלה, התנדבות בחינוך וכו', ועל הדרך אתה פוסל את כל אלה שזו דרכם ולא דרכך. בקיצור, אתה מיליטריסט שמרגיש שיש כאן מקום רק למיליטריסטים. חלק מההתפוררות החברתית נובע גם מכך שאלה שאינם מיליטריסטים - בין אם מטעמים אובייקטיביים, ובין אם מטעמים סובייקטיביים - שומעים השכם והערב ממך ומאנשים אחרים הדומים לך שאין להם כאן בית ומקום במקרה הרע, ונדרשים להתנצל השכם והערב ("תראה, זה לא אני. פשוט הרופא...") במקרה הטוב. כשאתה נואם על סולידריות חברתית, תחשוב איזה סולידריות חברתית אתה מדגים. יש אפילו ערך צבאי כזה שנקרא "דוגמה אישית".
 

ניר נגר

New member
איך הסקת שאנחנו חושבים רק

לתרום בצורה מילטיריסטית ושרק מילואים בראש מעייננו...למה את מכניסה לאנשים את המושגים והעיונות שאת דוגלת בהם? זה הופך אצלך להרגל...או שזה היה שם מלכתחילה. אני לדוגמה חבר בתנועה לאיכות השילטון, תורם מכספי (פעם בחודש 12 ש"ח) , מזמני (השתתפתי בהפגנות בנושא חוק טל וגם החתמתי אנשים על עצומה) אז תפנימי שאנחנו דואגים כפי שרטוש אמר להתפוררות החברה כולה, ךהתפוררות הערכים שלנו, לקריסת הציונות והאמונה שיהיה פה טוב יותר... פשוט אנחנו מתרכזים במילואים כי פה טמונה הסכנה...הרי מה מילואימניק ממוצע יעשה בשעת מלחמה??? ילחם בשביל להגן על המדינה ותושביה...
 

TJSBZ

New member
קודם כל, אתה דיברת על "אתם"

ואני דיברתי על רטוש בלבד במקרה הזה. שנית, פשוט מאד: רטוש שב ואמר בהודעותיו שמי שלא עושה מילואים לא תורם לחברה, הכתיר את המכשפה ואותי בתואר לא עושות כלום למען החברה, רק משום שאיננו עושות מילואים ועוד. לא הייתי צריכה להכניס לו מילים למקלדת,(כמו שאתה אוהב לעשות לאנשים מדי פעם
), הן היו שם.
 
חובת המילואים

שלום לכולם! רטוש בתגובה לפרנסואה, צודק לדעתי, בתיאור לגבי ההתפוררות במרקם החברתי ובבואתו במעגל המשרתים במילואים. ןלמכשפה ולTJSBZ לא, אין זה הדרך היחידה לתרום לחברה. גם אני תורם למדינה ולארגוני חסד וכדומה זמן וכסף. למשל במד"א ובתנועות הנוער (בעבר) ובמשא"ז ועוד... אבל ההבדל הוא שאלה דרכים לתרום לחברה שכל אחד מאיתנו יכול להחליט איפה, כיצד, מתי ואם זה מתאים לו! לעומת זאת השרות ב"מילואים" לאלה העומדים בקריטריונים היא חובה גם מוסרית וגם חוקתית, ואינה תלויה ברצונותינו. כל זמן שזה כך, מי שמשתמט מהחובה ה"התנדבותית" הזו, קרי מילואים, בעיני, הוא סוג של בוגד. ולא יעזור לו כמה כסף וזמן הוא תורם בדרכים אחרות!!! אין ספק שהוא רק מחליש את הזן הנכחד בשמורת הטבע של המשרתים במיל. אני חושש מאוד ממה שעלול לקרות לפני הקריסה הכללית שרטוש מציין, במידה ותפרוץ פה איזה מלחמה קטנה, (דבר שולי ונדיר באזורנו!) שלכם באהבה: חיים גולדשטיין. חבר וועד ומנהל האתר בתנועת בלת"מ
 

TJSBZ

New member
אף אחד לא אמר

שמילואים הם לא תרומה ראויה. אבל לא מקובל עלי שרטוש ודומיו רואים בכך את מראית הכל. כשרטוש אומר לנו שאנחנו לא תורמות לחברה כי אנחנו לא עושות מילואים, הוא אומר שהדרך היחידה לתרום לחברה היא לעשות מילואים. ועל כך אני אומרת בפשטות, לא נכון. הדבר השני שאני אומרת הוא, שכל מי שמרחיק את הזולת תורם להתפוררות החברה, בעצם שנאת האחר שבו. כל עוד הקבוצות בחברה הישראלית תלחמנה זו בזו, החברה תתפורר עוד ועוד. לכן, כשמגיבים לאנשים שאומרים שהם לא עושים מילואים במילים "בוגד" "חלאה" "לך מפה" וכו' מרחיקים אותם עוד יותר מהרעיון של תרומה לחברה ושל שייכות אליה. זאת, במקום לנהל דיון משכיל על הסיבות לכך שהרבה אנשים היום לא עושים מילואים, ואולי לפתור את בעיות היסוד. יש יותר מסיבה אחת, בניגוד למה שמקובל לחשוב ולומר בפורום הזה. זה לא רק אגואיזם. זה גם הלגיטימיות החדשה של אגואיזם, אבל זה גם התחושה שאין אף אחד שמחוייב אל האזרח, אז האזרח לא מרגיש מחוייב לאף אחד אחר.זה הגיוני. זה כמו בכל מערכת יחסים בינאישית אחרת. אשר לאהבה, חיים, שמתי לב שאין כאן בפורום הזה הרבה ממנה למי שחושב מחוץ לתלם המקובל פה.
 

רטוש

New member
סצינות שכאלה....

אני חושב שמי ששוהה כאן בעת האחרונה לא צריך להתרגש יתר על המידה. אמנם יש כאן פרובקטורית ספציפית שמנצלת את רצונם החיובי של מנהלי הפורום לנהל כאן דיון ענייני ומדי פעם שולחת בלונים מלטפים אך ריקים מתוכן של "אני מסכימה איתך" , אך קיימת תחושה שחנופתה ההיפוקרטית הולכת ומתבהרת. גם אם נתעלם לרגע מצחות לשונה בהווה ובעבר כלפי מילואמניקים פעילים ומסורים כמו- מנהל הפורום עצמו "אתה פשיסט ... ונבל ..." כמו גם לברכות שהרעיפה על בחור שענה כאן בפורום במהלך פעילות מבצעית בגידופים אחרים .. ועל אחרים : חזיר פשיסט נבל וכו' וכו' כלפי בלת"ם ככלל "אתם עושים מילואים, בוכים ואחרי זה מצהירים על אהבת מולדת זה מוגדר פאשיזם" - (מוסיפה לנו המילונאית שלא מביישת אף בוגר 4 שנות לימוד) ... אין להתרגש מהאגרסיביות העטופה ב"נאורות אינסופית" של אותה "אתם מיליטריסטים פאשיסטים וזה כל מה שמעניין אתכם"..גם לא מהניגון על מיתר הפאסיב -אגרסיב בטקטיקה של שימושה בסקס תחת התמקמות במעטה החם ונוח של פוזיציית ה"מין החלש". ( אני טוען שנשים בממוצע אינן נופלות ברוב הפרמטרים מגברים ואף עולות עליהם בפרמטרים רבים אחרים כולל חלק נכבד ממרכיבי האינטיליגנציה. -הדברים מתייחסים כמובן לממוצע סטטיסטי אך לא בהכרח מייצגים במקרה הספציפי הנ"ל ...) כדי ששיר-לי המבולבלת לא תשוב ותתבלבל אציין שאני משתייך לאחד מהארגונים החברתיים הפעילים ביותר ואף מקדיש מספר שעות השווה לזה בשירותי במילואים. העניין הוא שזה בכלל לא רלוונטי לדיון בשאלות המתייחסות לפורום מילואים- אנחנו דנים כאן בחשיבות מערך המילואים והצורך להמשיך ליטול בו חלק. אלה הרואים בחובה האזרחית והמוסרית של כולנו להמשיך לחזק את המערך ובמידת הניתן ליטול בו חלק כזכות וחובה הם ורק הם זכאים להלחם על זכויותנו הליגטימיות שמגיעות לנו בזכות ולא בחסד. עם מסיבה זו או אחרת יש אנשים שבחרו לא לקחת בו חלק אקטיבי ואשר מוכחים בעלי למרות מס השפתיים כי אינם מבינים את חשיבותו - יואילונה אלה- החכמים בלילה שלא להטיף לנו לנהוג כך או אחרת במאבקנו. אין לכך כל צידוק מוסרי. רצינו להפתיע אותך -לכל חיילי המיל' כמו לכל אדם אחר יש צרכים אגואיסטים לגיטמיים משלנו: משפחה - ילדים/ הורים חולים/ פרנסה / בנות זוג וכו'. אף אחד לא שוכח אותם אפילו לשנייה אחת, הם חשובים לא פחות מהצרכים הכלל חברתיים. העניין הוא שכבר שניים שלושה עשורים ויותר מתקיים בחברה הישראלית תהליך דינמי של אובדן תודעתי ומעשי של האיזון בין דאגה וטיפוח של "החצר הפרטית" לבין זו ה"שמורה" החברתית בה אנו מתקיימים. בבועה טבעית של אותו תהליך היא בדיוק אותם כשלים מוסדות שלטון וביטחון למשל (שגם הם מן הסתם הפנימו את אותה תפישה של דאגה לחצר הפנימית ופחות לזו החיצונית). כדי לשפר את מצבו האינדוודואלי של כל פרט ופרט לא מספיק לצרוח על "ההם שם למעלה" עלינו לשאוף להחזיר את האיזון שוב בין עושה ל"ביתו" לעושה ל"כלל חברתו"- ע"י חינוך לעידוד אותה עשייה ועשייה בשטח כך ורק כך בתהליך מסוכרן של עשייה אישית בונה ופוזטיבית ביד אחת- וביקורת בלתי מתפשרת בידינו השנייה נוכל לקיים חיים טובים יותר לכל אחד ואחת מאיתנו. נכון יש כאלה שאינם מבינים את הפרדוקס -מצד אחד ממשיכים להצמד לקוטב אחד של האלהת ולגיטמיציה לאגואיזם האישי וחוסר הבנת משמעות העשייה ומצד שני מגלגלים עיניים בתמהון אל המערכות השלטוניות והמוסדיות שמכילות טיפוסים שנגועים באותה תפישה.
 

ניר נגר

New member
פשוט תענוג לקרוא אותך וכרגיל

אתה נוגע בדברים המהותיים שנעשים בפורום הזה. אנחנו לא מתימרים לתקן את כל עוולות ואי הצדק במדינה. נושא המילואים מפריע לנו ולי במיוחד רק מהטעם שזה מראה לחיים ולמציאות שבה אנחנו חיים, התפוררות טוטאלית של הערכים, הציונות, דעיכת הנתינה ואימוץ האיגואיזם. אני מודאג ולכן אני פה... המילים החריפות ודיעותיה של שיר לי דווקא מחזקות אותי וגורמות לי לעשות את המוטל עליי ביתר אדיקות, כי דעות כאלה מקדמות את חורבן מדינת ישראל...ותומכות בהשתמטות ובאגוצנטריות (שכל אחד מאיתנו ניחן בה מי יותר ומי פחות, אלה שיותר פשוט לא מוכנים לתרום ומשתמטים מהמילואים מהטעם של נוחות ולעשות לביתם קודם כל)
 

TJSBZ

New member
אתה באמת חושב שאם תכתוב

הרבה מילים ארוכות כאלה, שנראות כאילו-אקדמיות כזה, אף אחד לא ישים לב שלא אמרת כלום???
 
למעלה