שאלה

שאלה

האם לדעתכם אדם שהורשע ויש לו תיק פלילי בגין: רצח,אונס,שבל"ר,סמים וכד' מותר לו להחזיק ברישיון נהיגה? הייתי מעוניין בהתייחסויות מנומקות לצורך הבנת מהות האחריות המינהלית במתן ר"נ לעבריינים.
 
תיקים פליליים אינם מונעים מאדם...-

להיות בעל רישיון נהיגה. אבל וזה אבל גדול,אם ויש לאדם הרשעות סמים למשל,שכן אלה משפיעים על היכולת שלו להפעיל שיקול דעת נכון,הרי וודאי ובוודאי שאסור לתת לו להחזיק רישיון נהיגה !!!! כל הרשעה שיש בחובה,השפעה על חוש האדם לסביבתו,הרי שאין לתת לו כלי נשק ביד. האם לאדם לוקה בנפשו,ייתנו רישיון נהיגה ?! ואותו אדם אין לו אף לא תיק פלילי אחד. לא ! הוא אינו בר דעת ואין לו היכולת להפעיל שיקול דעת אל מול הציבור. כך גם נרקומן אם לסמים יבשים או רטובים. אני לא רוצה להיתקל בנהג שנוהג לאחר מנת הירואין או נהג שזה עתה יצא מהבר אחרי חיסול מלאי הוויסקי בבר. לא רוצה לראות נהג הורד אותי. וכבר היתה לי בעבר פגישה עם נהג שיכור,בזכותו למדתי שעל קירות הבטון בארץ,ניתן לטפס באלכסון עם הרכב.ואגב כך ניצלתי מתאונה קשה ביותר. המזל היותר גדול שהשעה הייתה 3 לפנות בוקר,תנועה מדוללת ביותר על הכביש. לא רוצה לראות נהגים על הכביש לאחר מנת אדולן בתחנות השונות בארץ ויש כאלה,לא חסר. רצח,גניבה וכד' אינם באים להראות על אדם כי אינו בעל היכולת לשיקול דעת. לעומת זאת אנס,יש בו משהו מן האי שפיות שגם אולי הייתי מונע ממנו רישיון נהיגה.
 
תגובה

ראשית ברור שלכל אחד מאיתנו יכולה להיות דעה שונה ולא חייבת להיות תמימות דעים. לדעתי רוב העבירות הפליליות מעצם הגדרתן עבירה פלילית מהוות רף חברתי ברור שההתנהגות אינה מקובלת על הציבור. החברה קבעה לעצמה כללים מאוד ברורים והגדירה דפוסי התנהגות א,ב,ג, כהתנהגות שלא מקובלת על החברה. (ראה כמה אני עדין בניסוחים...). עכשיו צריך להתייחס לנושא הגדרת התחומים. אדם עם עבר פלילי יכול לעבוד במשרד ממשלתי? לא,כי תקנון המשרד מונע מאדם עם עבר פלילי להתקבל לשורות עובדי המשרד.מה ההצדקה לתקנה זו? יש מאות סיבות, לא אמין,מסוכן,לא ישר,אי אפשר לסמוך עליו וכהנה וכהנה טעונים רבים. מה הקשר לרישיון נהיגה? נותנים לאדם רישיון נהיגה,הוא נכנס לרכב ונוהג. מכאן אנחנו מתחילים להגיע למגע איתו,או הוא איתנו. האם אותם טעונים שהזכרתי לעיל לא מפריעים לנו כאשר עבריין נוהג לידנו, הרי אין לו כבוד לרכושנו ואין לו את הקוד החברתי שהוחלט על ידנו כאשר קיבלנו עלינו את שמירת החוק(שבלרי"סת,פורץ,גנב,סוחר ברכוש גנוב,אנס,רמאי,זייפן) כל אלה פרטים שהחליטו שהחוק הוא רק עבורינו ולא עבורם, לפחות עפ"י התנהגותם. לכן לדעתי אדם שהוכיח בהתנהגותו שאינו שומר חוק למה לתת לו רישיון נהיגה או כמו שרבים אומרים רישיון לרצח. אבל כמו שאמרתי מראש אולי אני מגזים בדרישות שלי. אבל אני חושב שלא כי מה שאני רואה לפעמים בכביש באמת רואים עד כמה אני צודק.
 

roy gabay

New member
חבר'ה כולנו מתנדבים במשא"ז

ויש כאלו שלא כל כך מבינים תמושגים אז אני אכתוב שבל"ר =שימוש ברכב ללא בעלים. לגבי התאונות - אם היה אפשר למנוע את התאונות האלו זה היה ממש ממש טוב- אבל לצערי הרב כמה שתשימו ניידות משטרה בחוץ זה לא יעזור הנהגים ימשיכו לשים קצוץ על המערכת. לגבי תיקים פלילים זה לדעתי עוד יותר ידרבן את הבנאדם שביצע את אותה עברה לעשות גם עברות אחרות תחשבו על זה.
 
לא ברור

אם אותו אדם הורשע וריצה את עונשו צריך להתיחס אליו כמו לכל אחד אחר. כך שלא ברור לי למה אתה מציין "עברינים". ככלל צריך להתיחס לנהג לפי התנהגותו בכביש ולא לפי התנהגותו בסביבה אחרת כמו בית , חברים, עבודה, או שייך לקבוצה זו או אחרת, משמש בתפקיד זה או אחר. גם לאלה שלמעלה צריך להתיחס באותה הצורה, ואם לנבחר ציבור יש מספר רב של עבירות תנועה רציניות אולי היה רצוי לשלול ממנו את הרשיון.
 

שוטר82

New member
אייל וישראל

אולי לא הסברתי את עצמי נכון. התכוונתי לזה- שבנאדם עושה את מה שהוא עושה כמה שדוחות שיתנו לו זה לא יעזור. היה לנו אחד שעצרנו על כל העברות שאתם רק חושבים עליהם. נתנו לו תדוחות. הוא קימט את הדוחות זרק את זה על הכביש- אני חטפתח עצבים דפקתי לו דו"ח איכות הסביבה הבנאדם לא ידע מאיפה זה נפל עליו
 
אכיפה, לשם מה?

אם נהג יכול לעשות ככל העולה על רוחו, לנהוג לפי רצונו, להתנהג בכביש לפי רצונו, לצפצף על הדוחות ואולי גם על בתי המשפט, אז בשביל מה קיימת האכיפה היום? כדי לתת מקום עבודה לכל העוסקים באכיפה, ואשר בסופו של דבר כולנו יוצאים מתוסכלים מזה שהאכיפה לא עוזרת. אם נהג יכול היום לעבור עוד ועוד עבירות מבלי שהמערכת תתיחס ברצינות אל אותו נהג אז האכיפה מיותרת. אם יאמרו לי שהמדינה צריכה מקור כסף, אני אבין אבל בתור אמצעי למניעת תאונות, האכיפה היום לא נותנת את התוצאות הרצויות.
 
אכיפה לשם מה

יש הרבה תסכול אמיתי בתשובה של ישראל ואכן לדעתי אין מענה מסויים איך למנוע מעבריינים לחזור ולחזור לבצע עבירות תנועה. 1. ברור שעבריין מבצע עבירות כי כך הוא חושב שנכון לעשות. אחרת הוא לא היה מבצע אותן. 2. לאדם מהיישוב התנהגות העבריין לא ברורה כי הוא לא מבין אותה. 3. כאן מתחילות התאוריות, איך מוציאים את העבריין ממעגל העבריינות. 4. התשובות טמונות באלפי דוקטורטים שנכתבו ובכולן קיימת התשובה. 5. דעתי, יש לעזוב את כל התאוריות, את כל המחשבות, פשוט צריך להוריד מהכביש כל נהג עבריין ב-2 שלבים. שלב ראשון ביטול רישיון הנהיגה שלו, שלב שני אם רואים שהדבר לא מספיק להכניס אותו לבית סוהר, לתקופה שמתאימה לעבריין ואם צריך לכל החיים שיהיה כך. על הכביש לא צריכים לנהוג נהגים המבצעים עבירות תנועה והתנגשויות. 6. תאונות דרכים תמיד יקרו כי כל זמן שבני אדם נוהגים בכלי רכב יקרו טעויות וטעויות הן חלק מההתנהגות האנושית,עם טעויות אי אפשר להמנע,אולי אפשר לצמצם אך לא להמנע.על טעות לא צריך להחמיר כמו על ביצוע רצח,צריך לקבל בהבנה טעויות גם אם תוצאותיהן קשות.זה חלק מהמחיר שנצטרך להמשיך להקריב. טעויות כולנו מבינים עבריינות לשמע אני לא מוכן לקבל גם אם העבריין: יתום. מחוסר עבודה. יש לו 10 ילדים. היתה לו ילדות קשה. וכל מיני מקרים אחרים שפתאום מתגלים בבתי המשפט. יקוב הדין את ההר.
 

AvihayA

New member
אולי הוא נראה "גבר" באותו רגע, אבל:

עצם הקימוט של הדו"ח והזלזול בחוק והאכיפה, מוציאה אותו אולי "גבר" באותו הרגע, ויתרה מזו, אתה פוגש לעתים במקרים בהם הנהג אומר לך: "אין דבר, תרשום לי דוח על העבירה, בין כה וכה הורך דין שלי יעשה לי עסקת חבילה", כלומר נניח שעבר על עבירות ברירת קנס של 500ש"ח 20 פעמים, העו"ד שלו יסדר לו "עסקת חבילה" בה ישלם 4000 ש"ח במקום 10,000 ש"ח. אבל מעבר לכך, עוד דו"ח ועוד דו"ח מצדי רק יגביר את גובה התשלום שישלם, למדינה או לעורך הדין או לשניהם. ואם הוא קימט את הדו"ח, הדו"ח הרי יחזור אליו אחרי 3 חדשים כך שבדרך כלל אני לא נוהג להתרגש מטיפוסים כאלה. בקיצור, ההתנהגות שלו היא רק הצגה, ואני שמח, רועי, שלא איבדת את העשתונות ורשמת לו דו"ח איכות סביבה. לפני כחדשיים נתקלתי במישהו שסירב לחתום על קבלת דו"ח על נהיגה ללא רשיון רכב בר תוקף (250 ש"ח), וכדי להכעיס ולהראות שהוא "מצפצף על החוק הוא לא רצה להמתין, ועלה על אי התנועה כדי לבצע פניית פרסה, נסענו אחריו והוא קיבל עוד דו"ח (500 ש"ח), הנהג לקח את הדוחות ואמר לי: " הנה זה מה שאני חושב על החוק" וזרק את הדוחות על הכביש, לא התרגשנו והמשכנו לנסוע. אחרי כ 5 דקות חזרנו כדי לראות מה קרה לדוחות, ואתה חושב שהם היו שם ? מה פתאום ! כל ההתנהגות היתה רק הצגה !!! אזרח שעמד בתחנת אוטובוס הסמוכה סיפר שאחרי שנסענו הוא פשוט חזר ולקח את הדוחות. כך שהדוחות "עושים משהו" רק שהרבה נהגים נפגעים אישית מעצם קבלת הדו"ח ולא מוכנים להודות שהטעות היא שלהם ולכן מנסים להציג כאילו לא איכפת להם. מה הפתרון ? לא יודע !!! אישית, אני נוהג לאמר להם, שאם לא איכפת להם מהחוק ולא אכפת להם מהדוח אז בטח לא יהיה אכפת להם לקבל עוד דוח קטן על אי איתות, שלט נהג חדש, שלאזרח תמים הייתי מוותר, תאמין לי שבאותו הרגע אתה מקבל את התגובה האמיתית.
 
אחי כיום אנשים זורקים סליחה על

ביטוי הם זורקים זין על החוק צריך לדעתי להיכנס במצב שכזה באבי אביהם
 
למעלה